سلامت پا, مقالات

محافظت از پا، کفش ایمنی

کفش ایمنی، محافظت از پا

برای محافظت از پا ها در برابر سوانح خطرات مختلف کفش ها و وسایل زیادی استفاده می‌ گردد. اما اکثر مردم چندان به فکر سلامت پاهایشان نیستند و آن را چندان مهم نمی‌دانند. در حقیقت آنها تنها زمانی به یاد این عضو حیاتی می‌افتند که مشکلی برایش ایجاد شده باشد، در حالی که کارشناساتن سلامت دیدگاهی بر خلاف این دارند.

کفش ایمنی محافظ قلب دوم
کارشناسان حوزه سلامت معتقدند پا یکی از مهمترین اعضای بدن بوده و از این جهت آنرا « قلب دوم » می نامند و به دلیل حساسیت و نقش مهمی که ایفا می‌کند، بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، برای راه رفتن و تحرک داشتن نیز باید پاها را سالم نگه داریم و قدر آن را بدانیم.
پای سالم باعث تحرک، فعالیت، شادابی و نشاط می ‌شود و سلامت قلب و ریه و سایر ارگان ‌ها را به همراه دارد.
پای مجروح باعث درد، لنگیدن و فشارهای نامناسب روی مفاصل زانو، لگن و ستون فقرات می شود، در نتیجه کاهش فعالیت روزانه و متعاقب آن، افزایش وزن و در نهایت بیماری های قلب و عروق و سایر اندام ها را به دنبال خواهد داشت. در طول فعالیت روزمره گاهی تا سی برابر وزن بدن به پاها فشار منتقل می ‌شود.

کفش ایمنی

شکل ظاهری پاها نقش زیادی در سلامت پا ایفا می ‌کند، بنابراین ناهنجاری ‌های انگشتان و غیر طبیعی بودن قوس کف پا می‌ تواند باعث وارد آوردن فشار غیر قرینه به قسمت‌ هایی از پا شود. در نتیجه، بروز زخم، تاول، میخچه، اختلال در راه رفتن و ساییدگی‌ های غیرطبیعی کفش را به همراه دارد.
پوشیدن یک کفش ایمنی مناسب و آگاهی از خصوصیات آن می ‌تواند باعث اصلاح قوس ‌های غیرطبیعی و کنترل فشارهای غیرقرینه روی پا شود و از درد و زخم و مشکلات بعدی جلوگیری کند.

وسایل محافظت از پا

برای محافظت از پا ها در برابر خطرات مختلف وسایل زیادی استفاده می‌شود که اهم آنها عبارتند از:
– کفش ایمنی:
پاها را در مقابل خطر سقوط اشیا محافظت می‌کند.
– چکمه لاستیکی سیاه:
برای حفاظت از پاها در مقابله با خطر مواد شیمیایی سوزان، مواد نفتی، آب و غیره.
– چکمه لاستیکی سفید:
برای شرکت های اب و فاضلاب استخرهای صنعتی و پرورش ماهی و… مناسب می باشد.
– گتر و ساق بند چرمی :
برای حفاظت ساق پا از ذرات فلز مذاب در عملیات جوشکاری و برشکاری با شعله و مواردی از این قبیل کاربرد دارد.

کفش ايمني نخستین محافظت از پا

کفش محکم در برابر ضربات با سرپنجه مقاوم و در برابر گرما مقاوم هستند، که حفاظت در برابر سطح صاف کاري در صنايع فلزي داغ را فراهم مي آورد. کفي هاي فلزي بعضي از کفش هاي ايمني پاها را در برابر بريدگي ها و سوراخ شدن ها حفظ مي کند؛ کفش هاي ايمني ضد برق طوری طراحي می شوند که از هدايت الکتريسته جلوگيري می نمایند و کارگران را از خطرات برق گرفتگی حفظ مي کند. echo

بیشتر بخوانید:  چگونگی محافظت کفش های ایمنی از پا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید