سلامت پا, مقالات

کفی هوشمند رازهای پای شما را بر ملا می کند!

کفی هوشمند - کفش شهپر

در این مقاله از کفش شهپر قصد داریم تا به بررسی کفی هوشمند بپردازیم. با ما همراه باشید.

محققان انستیتوی فناوری استیونز( Stevens) یک کفی هوشمند با هوش مصنوعی ساخته اند که فورا هر کفشی را به یک آزمایشگاه آنالیز راه رفتن تبدیل می کند.
این تحقیق در ژانویه سال 2020 به عنوان معاملات سیستم های عصبی و مهندسی توانبخشی گزارش شده است. می تواند با ارائه روشی جدید برای اندازه گیری دقیق عملکرد پیاده روی بیماران با اختلالات حرکتی یا آسیب دیدگی های اسکلتی عضلانی، در محیط های زندگی از محققان بالینی سود ببرد.

این فن آوری همچنین با کمک به افراد در بهبود روش دویدن آنها می تواند به پیشرفت های قابل توجهی برای ورزشکاران منجر شود.
دامیانو زانوتو (Damiano Zanotto) نویسنده اصلی و مدیر آزمایشگاه رباتیک سیستم های پوشیدنی استیونز گفت: از دیدگاه علمی، این موضوع بسیار ارزشمند است. ما اکنون می توانیم بصورت دقیق در محیط های دنیای واقعی، پیاده روی یک فرد ( روش راه رفتن) را به طور دقیق تجزیه و تحیل کنیم.
انجام یک قدم تنها ممکن است ساده به نظر برسد، اما گرفتن اطلاعات قابل اعتماد در مورد را ه رفتن یک شخص در محیط های واقعی، همچنان یک چالش مهم برای محققان است.
فن آوری های تحلیلی راهپیمایی استاندارد طلایی، مانند سیستم های حرکت مبتنی بر دوربین و صفحات نیرو، گران هستند و فقط در آزمایشگاه ها قابل استفاده هستند بنابراین آنها بینش کمی در مورد چگونگی قدم زدن مردم در دنیای واقعی ارائه می دهند.

ظهور فن آوری های پوشیدنی مثل کفش هوشمند و کفی هوشمند به طور بالقوه می تواند بر این محدودیت غلبه کند. اما محصولات موجود نمی توانند اطلاعات دقیق راه رفتن را ارائه دهند.
در کار خود، زانوتو و تیم وی نشان می دهند که کفی هوشمند آنها می تواند داده های زمان واقعی را در مورد طول، سرعت و قدرت یک قدم پوشنده با دقت بهتر نسبت به فن آوری های موجود در پا پوشیده شده ارائه دهد.

کفی هوشمند - کفش شهپر
این تیم با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوپ sportsole فن آوری برای نظارت بر حرکت و جهت گیری خاص خود در فضا، و آرایه ای از سنسورهای نیرو برای تشخیص فشار پلانتار امکان ایجاد 500 قرائت در ثانیه را فراهم می کند. در حدود یک پیشرفت پنج برابری نسبت به گامهای هوشمند و دیگر راه های پوشیدنی.
اما جادوی واقعی در خارج از کفش اتفاق می افتد. سنسورهای حرکتی پوشیدنی ذاتا پر سروصدا هستند. برای غلبه بر این چالش، زانوتو آن 1500 اندازه گیری در هر ثانیه را تنها به چند ویژگی اصلی تبدیل می کند.

سپس نتایج را به یک الگوریتم هوش مصنوعی قادر به استخراج سریع پارامترهای راه رفتن می کند که دقیقا در چند درصد امتیاز دارند.
این سیستم همچنین بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری در حال پیاده روی یا دویدن است، کار می کند و بدون نیاز به کالیبراسیون یا سفارشی سازی برای کاربران خاص، نتایج دقیقی را ایجاد می کند.

حتی با کودکانی در sportsole آزمایشات مقدماتی نشان می دهد که در سن سه سالگی و سالمندی با اختلالات دهلیزی کار می کند، که الگوهای راه رفتن آنها بسیار متفاوت از بزرگسالان سالم است.
چنین دقت مداومی چشمگیر است زیرا بیشتر محققان راهپیمایی از سنسورهای رده بالا استفاده می کنند که برای کاهش خطاها از 1000 دلار یا بیشتر هزینه می کنند. در مقابل زانوتو گفت:” مابا هزینه A استخراج داده های موثق به E به مراتب کمتر به همان نتیجه یا بهتر می رسیم و این مسئله وقتی بزرگتر می شود که این فناوری را ارزیابی کنیم.
برای sportsole، این تیم در حال حاضر روی آزمایش استفاده بالینی تمرکز دارد، مانیتور راه رفتن بدون دردسر و پوشیدنی می تواند به محققان کمک کند تا درمان را برای مبتلایان به اختلالات حرکتی بهینه کنند. امکان نظارت از راه دور بر روی جمعیت آسیب پذیر را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید