مقالات

انقلابی در مد و فشن صنعت کفش سازی( قسمت دوم)

ما در مورد انقلابی در مد و فشن صنعت کفش در قسمت قبل مطالبی را ارائه کردیم. اکنون به تکمیل این موضوع میپردازیم.

 

کفش:

کفش مدرن

مردم کفش را به خاطر گرما و راحتی می پوشند. کفش ها معمولا از جنس چرم یا پارچه های مصنوعی مثل نایلون و پلی اورتان می باشند. برخی از افراد از این کفش ها استفاده میکنند چون تمیز کردن آن ها آسان است و با یک تکه پارچه میتوان آنها را تمیز کرد. کفی این کفش ها از جنس پلی اورتان است که بسیار منعطف است، پوشیدن کفش های تخت برای پیاده روی بسیار مفید است.

کفش ورزشی:

کفش ورزشی

امروزه کفش ورزشی واژه ای بسیار شناخته شده است که اغلب آن را به جای اصطلاح کفش های کتانی از آن استفاده میکنند. دلیل این که چرا به این کفش ها، کفش ورزشی میگویند این است که این گونه کفش ها، صدای بسیار کمی تولید میکنند، چرا که کفی این گونه کفش ها، لاستیک است. امروزه در آمریکای شمالی، واژه کفش های مخصوص دویدن برای این کفش ها به کار برده می شود، درحالیکه در انگلستان، استرالیا به این گونه کفش ها، کفش های دو یا کفش باشگاه گفته می شود.

تفاوت بین کفش و کفش ورزشی چیست؟

واژه کفش یک واژه کلی است که به همه گونه پا افزار که هم مردان، هم زنان می پوشند گفته می شود. درحالیکه واژه کفش ورزشی تنها به کفش هایی که مخصوص ورزش و یا پیاده روی و دو هستند  گفته می شود.

  • هر کفش کتانی، کفش ورزشی محسوب نمی شود.
  • این واژه (کفش ورزشی) بیشتر در آمریکا استفاده می شود.
  • مواد اولیه کفش ها بسیار متنوع است. در حالیکه کفش ورزشی را معمولا از جنس پارچه مصنوعی با کفی از جنس لاستیک می سازند.
  • کفش های ورزشی را برای راحتی پا و فعالیت های فیزیکی می پوشند. درحالیکه کفش هایی که از جنس چرم ساخته می شوند. رسمی محسوب می شوند.
  • کفش های ورزشی (کفش های باشگاه، کفش های تنیس، کفش های پیاده روی و دو) اساساً برای فعالیت ورزشی یا هرگونه فعالیت فیزیکی مناسب هستند اما امروزه برای انجام فعالیت های روزانه نیز از آنها استفاده می شود.

بوت:

چکمه

بوت یک نوع کفش است، اکثر بوت ها اساساً کل پا یا قوزک پا را میپوشانند و برخی نیز پاها را تا زانو وحتی بالاتر نیز دربر میگیرند اکثر بوت ها پاشنه دار هستند. به طور کلی جنس مواد اولیه بوت چرم یا لاستیک است.

بوت ها اغلب بر اساس کارایی شان خریداری میشوند: مثلا محافظت از پاها از آب، سرمای شدید یا گِل.

در برخی موارد، پوشیدن بوت طبق قوانین و قواعد الزامی است. در برخی مشاغل افراد طبق قوانین کار مجبور هستند در محل کارشان نیز بوت بپوشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید