مقالات

کفش مناسب آرتروز پا

کفش برای آرتروز پا

کفش مناسب آرتروز پا

می‌توان در تعریف آرتروز اینطور بیان کرد که نوعی بیماری است که بر مفاصل تأثیر مستقیم می‌گذارد. بیش از صد نوع مختلف آرتروز یا آرتریت وجود دارد. می‌توان این بیماری را به سه نوع اصلی که بیشتر مشاهده شدند تقسیم کرد : آرتروز (OA) ، آرتریت روماتوئید (RA) و آرتریت پسوریاتیک (PsA). هر کدام از این نوع‌ها به صورت متفاوت در بدن ایجاد می‌شود ، اما چیزی که واضح است این موضوع می‌باشد که همه آنها می‌توانند اثر دردناک بر روی مفاصل قسمت‌های مختلف بدن مخصوصاً پاهای شما داشته باشند .

اما چیزی که مطرح است این موضوع می‌باشد که آرتروز چگونه باعث درد در ناحیه پا می‌شود ؟ کدام قسمت‌ها بر اثر شیوع این بیماری تخریب میشوند و یا از کار می‌افتند ؟

به طور معمول ، عملکرد غضروف اینگونه بوده که به عنوان کوسن و محافظ استخوان، بین استخوان ها قرار می‌گیرد و به استخوان‌ها کمک می کند تا یکنواخت‌تر و راحت‌تر حرکت کنند . هنگامی که بدن با بیماری‌ای به نام آرتروز روبه‌رو می‌شود ، آرتروز غضروف را از بین می برد ، استخوان‌ها شروع به سایش به یکدیگر می‌کنند و به شدت در مقابل یکدیگر آسیب پذیر می‌شوند .

هر پای انسان بیش از 30 مفصل دارد!

مفاصل پا

در هر پای انسان بیش از 30 مفصل وجود دارد . هنگامی که فرد مبتلا به آرتروز می‌شود ، آرتروز بر هر یک از این مفاصل تأثیر می گذارد ، پیاده روی را بسیار دشوار و دردناک می کند. بیشتر اوقات ، آرتروز بر روی مچ پا ، وسط پا و انگشتان پا تأثیر می گذارد .

درمان آرتروز پا

1- استفاده از کفش طبی و ارگونومیک

2- استفاده از مُسکن با تجویز پزشک

3- کنترل وزن و یادگیری نرمش‌هایی که باعث کاهش درد و تقویت پا می‌گردد

4- استفاده از بریس و عصا می‌تواند به شما کمک کند با اطمینان بیشتر و با ثبات بیشتر راه بروید.

5- استفاده از پدهای طبی در کفش

6- استفاده از آتل برای حمایت بیشتر از ناحیه متورم پا

*  اگر این درمانهایی که عنوان شد مؤثر نباشند ، ممکن است برای جوشکاری یا تعویض مفاصل آسیب دیده به جراحی نیاز داشته باشید.

چرا کفش مناسب آرتروز پا بسیار مهم است ؟

کفش برای آرتروز

آرتروز پا فقط مفاصل شما را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد بلکه باعث دفرمه شدن پاهای شما نیز می‌گردد و با ایجاد برجستگی‌های بزرگ ( بطوری که پای شما به راحتی در کفش جای نمی‌گیرد! ) عملیات پیاده روی با کفش را بسیار دردناک می‌کند .

از همین رو تلاش برای پوشیدن کفش‌های معمولی و فشار آوردن به پاهای متورم خود فقط باعث درد و ورم بیشتر مفاصل می‌شود. از طرف دیگر ، پوشیدن کفش مناسب با بیماری خود می‌تواند درد پا را کاهش دهد و به شما کمک می‌کند تا راحت تر پیاده روی کنید.

ورزش و نرمش‌های تجویز شده تاثیر بسزایی در کنترل درد آرتروز در ناحیه پا دارند

نرمش کشش آشیل پا : کف دستهای خود را روی دیوار قرار داده ، بعد یکی از پاهای خود را عقب و دیگری را جلو گذاشته و با حفظ همین حالت به دیوار فشار وارد کنید . توجه داشته باشید که پاشنه پا باید روی زمین قرار گرفته باشد. در این حالت کششی را در تاندون آشیل و ساق پایتان احساس می کنید. این ورزش را سه مرتبه تکرار کنید و در هر تکرار ده ثانیه صبر نمایید .

نرمش کشش شصت پا : کش ضخیمی تهیه کنید و آن را دور هر دو شصت پای خود بپیچید. با کشیدن کش، دو شصت را به هم نزدیک و سپس دور کنید . پنج ثانیه در این حالت بمانید و هر حرکت را ده مرتبه تکرار کنید .

 

بیشتر بدانید:

سلامت پا و تاثیر آن بر بدن

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید