مقالات

انتخاب نادرست کفش باعث بروز چه بیماریهایی میشود؟( قسمت سوم)

انتخاب نادرست کفش میتواند صدمات زیادی به همه اعضای بدن و سلامت انسان وارد کند . اما شما میتوانید با انتخاب کفش مناسب از بروز این نوع صدمات در کوتاه مدت و دراز مدت جلوگیری نمایید.

هلن سول یکی از مدرسان صدا و ارتباطات به کمیته پارلمانی اعلام کرده است مه به پا کردن کفش پاشنه‌دار در طول تمام روز می‌تواند منجر به تنفس سریع‌تر و کم‌عمق و نهایتا صدمه زدن به تارهای صوتی می‌شود.

پاسخ به پرسش‌هایی در باب روش‌های جلوگیری از چنین مشکلاتی در کوتاه‌مدت و درازمدت، خوشبختانه بسیار ساده است. تنها کافی است به هنگام انتخاب و خرید کفش‌های‌تان دقت لازم را به خرج داده و اینکه اغلب تمایل دارید چه دسته از کفش‌ها را انتخاب نمایید.(کفش شهپر)

شاخص‌هایی که به هنگام انتخاب کفش‌ها باید مدنظر قرار دهید

مطمئن شوید که به اندازه کافی فضا در جلوی کفش‌تان (جعبه پنجه) وجود دارد تا بتوانید انگشتان خود را بتوانید آزادانه بجرخانید. توجه داشته باشید که اگر کفش‌تان در این قسمت از فضای کافی برخوردار نباشد، پاهای شما در معرض خطر ضایعات فشزده و بی‌حسی قرار می‌گیرد.

در حالت ایده آل کفش شما می‌بایست به نوع خاصی از تسمه مجهز باشد که به شما این امکان را بدهد که کفش خود را در صورت لزوم تنظیم کنید. دقت کنید که برای کفش ها باید شیب پاشنه ای (حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی متر به بالا)را در نظر بگیرید، تمهیدی که برای ثبات و همچنین جبران هر گونه تنگی که ممکن است در تاندون آشیل داشته باشید، می‌بایست لحاظ کرد. علاوه بر این قسمت بالای کفش باید از مواد طبیعی به منظور انعطاف پذیری، دوام و آسایش کلی و فراگیر ساخته شده باشد.

صفحه کفی درون کفش عنصری ضروری برای راحتی و کاهش شوک‌های وارده به پا هنگام گام برداشتن و فرودآمدن پا بر روی پاشنه محسوب می‌شود.

کفش‌هایی را انتخاب کنید که در میانه کف و تخت زیرین (بین پنجه و پاشنه پا) از استحکام و استواری لازم برخوردار باشد. بنابراین کفش مانند دستمال ظرف‌شویی خم نمی‌شود.

 

انتخاب کفش مناسب

 

مطالب خواندنی : انتخاب نادرست کفش باعث بروز چه بیماریهایی میشود؟( قسمت دوم)

 

اگر که می‌خواهید از کفش‌های خود در درازمدت استفاده کنید بهتر است که انتخاب خود را به سمت کفش‌های تخصصی و استاندارد تغییر دهید. به عنوان مثال این ایده برای مسافران در حال سفر به مرکز شهر بسیار محبوب و مطلوب است که کفش‌های تمرین و کارآموزی خود را برای قدم‌زدن در معابر شهر به پا کنند، سپس وقتی به محل کار خود وارد می‌شوند از کفش‌های مناسب برای محیط کاری خود استفاده نمایند.

به طور قطع در نظر من این یک ایده خوب است که به هنگامی که در دفتر کارتان حضور دارید و به طور مداوم در فواصل نسبتا طولانی در رفت‌و آمد هستید، از کفش‌های مناسب و ویژه بهره بگیرید. در غیر این صورت اگر شما در محیط کاری‌تان از کفش‌های مناسب استفاده نکنید، در فواصل زمانی کوتاه و درازمدت برای پاهای شما مشکلات عدیده‌ای پدید خواهد آمد. لازم به ذکر است که اگر شما برای زمانی نسبتا طولانی مثلا یک سال، کفش‌های پاشنه بلند پوشیده باشید، برای ایجاد تغییر و به پا کردن کفش‌های پاشنه کوتاه می‌بایست مراقبت ویژه‌ای را لحاظ کنید.

 

انتخاب کفش مناسب

در صورت رعایت این نکات، پوشیدن کفش‌های مناسب و استاندارد نه تنها به سلامت پاهای‌تان کمک می‌کند که حتی شما ترغیب خواهید شد که مسیرهای به نسبت طولانی‌تر را نیز به مراتب بیشتر از زمان‌های گذشته پیاده گام برداشته و طی کنید. این فرآیند بی‌تردید به تغییر سبک زندگی‌تان به سمت یک زندگی سالم‌تر منجر خواهد شد.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید