مقالات

آیا شما سایز مناسب کفش خود را میپوشید؟

ما در ازای خدماتی که پاهایمان به ما می دهند، هیچ کار خاصی در قبال خدمتاشان انجام نمی دهیم.  ما پاهایمان را در کفش های تنگ میچپانیم در تمام طول روز آن هارا می پوشیم و کاملا از انها غافل می شویم تا زمانی که مشکل جدی برایشان به وجود می آید، تازه آنوقت یاد پاهایمان می افتیم. امروزه بیشتر کفش ها نعطاف پذیری لازم را ندارند. برای تعیین سایز مناسب کفش پا دو نوع اندازه گیری وجود دارد:

  • از بالای پا تا پاشنه

  • از نوک انگشتان پا تا پاشنه. هردو پا باید جداگانه اندازه گیری شود. همواره باید بزرگترین سایز را در نظر بگیرید مثلا اگر سایز پایتان 9 شد شما باید نیم سایز بزرگتر و مناسب بدانید.

در ضمن دنبال کفشی باشید که فضای باز برای انگشتان پای شما ایجاد کند. انگشتان پا نباید در داخل کفش به حالت جمع شده باشند.

خرید کفش های جدید برای انجام تمرینات ورزشی

خرید کفش های جدید برای انجام تمرینات ورزشی

اگر هنگام انجام تمرینات ورزشی ناخن های انگشتان پای شما صدمه دیده است یا پاهایتان دچار گرفتگی عضلات یا تاول شده است پس وقت آن شده است که کفش های ورزشی تان را عوض کنید. بعضی مواقع ممکن است کفش ورزشی نا مناسب باعث پینه پاهای شما شود.

خرید کفش : چگونه کفش صحیح را انتخاب کنیم

توجه کافی و اصلاح روشی که پاهای ما با زمین ارتباط دارد باعث برطرف شدن مشکلات پا و قوز  ک پا می شود. برای مثال پای متمایل به داخل منجر به مشکلاتی برای زانو و حتی ایجاد کمر درد می شود. چرخش بیرونی پاها، همه استخوان ها و اعصاب پا را تحت تاثیر قرار میدهد. در نتیجه باعث می شود که زانو از حالت توازن خارج می شود.

ماهیچه های پا و ساق پا را قوی کنید

ماهیچه های پا و ساق پا را قوی کنید

قلب دوم خود را قوی کنید یک سیستم رگ ها، دریچه ها و ماهیچه در پاها و ساق پاها وجود دارند که به آن قلب دوم می گویند چرا که خون را از پاهای شما به سمت قلب هدایت میکند.

همانگونه که مراقب قلب تان هستید باید قلب دوم خود رانیز با انجام تمرینات ورزشی قوی کنید. پیاده روی روزانه 20 تا 30 دقیقه بسیار موثر است اگر دچار گرفتگی عضلات در قسمت ماهیچه های ساق پایتان شده اید. حتی آن را ماساژدهید، می توانید از یک متخصص در زمینه ماساژ درمانی کمک بگیرید.

دور کردن تنش:

دور کردن تنش:

یک تمرین سریع جهت ریلکس کردن پاهای خسته، قراردادن یک توپ  تنیس زیر پاها و عقب و جلو کردن ان است. بدین ترتیب انگشتان پا و قوس پا و پاشنه پا درگیر می شوند. این حرکت ورزشی را مرتب انجام دهید. تمرین دیگر برای رفع خستگی پاها این است که روی لبه یک پله بایستید و سعی کنید بالانس خود را حفظ کنید.

پا برهنه را بروید کفش ها پاهای مارا ضعیف میکنند. بنابر این در پایان روز، آن ها را از پاهایتان در بیاورید و پا برهنه در خانه را بروید، این کار نه تنها برای پاهای شما بلکه برای کل بدن شما مفید است، بخاطر داشته باشید که اگر از ماهیچه ای استفاده نشود آن ماهیچه به مرور ضعیف و ضعیف تر می شود.

میتوانید روی چمن های مرطوب یا اینکه روی سنگ را بروید.

ناخن های انگشتان پا را به موقع کوتاه کنید اما آن هارا خیلی تا ته نگیرید.

اگر پاشنه پا ترک برداشته است، بهترین روش طبیعی درمان ها ماساژ آن قسمت با ترکیب سه قاشق عسل و یک قاشق چایخوری روغن کنجد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید