دسته‌بندی نشده, سلامت پا, مقالات

چند نوع کفش ایمنی برق وجود دارد؟

در این مقاله از شهپر قصد داریم تا شما را با انواع کفش های ایمنی برق آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

چه مواردی در تهیه و انتخاب کقش ایمنی که می توانند در برابر خطرات الکتریکی محافظ باشند بایستی مورد توجه قرار گیرد؟

کارهای با ریسک بالا، محیط و ولتاژ بالا.

طرح ریزی موارد ایمنی برای ایمنی کارگران از شرایط سطح زمین شروع می شود. ایمنی کفش برای صنایعی که کارگران با دست مشغول فعالیت هستند مهم است. یک اشتباه کوچک یا حادثه ممکن است منجر به اختلال و آسیب، باعث تلف شدن زمان و به خطر افتادن سلامتی گردد. پیدا کردن کفشی که نه تنها برای کارگران راحت است، بلکه محافظ نیز هست، برای شروع کار، کلیدی است.

صنایعی که در آنها کار یدی صورت می گیرد می دانند که آنها نیاز به ابزار مناسبی برای کار درست دارند. همین نظریه در مورد کفش ایمنی نیز صادق است. هنگامی که به دنبال یک فعالیت خاص هستید – در این مقاله منظور ما کارهای مرتبط با برق است – باید به کفش ایمنی به منظور کاهش احتمال خطرات برق، ضربه و یا دیگر حوادث مرتبط با برق توجه ویژه داشته باشید.

طبقه بندی کفش های ایمنی برق

سه طبقه بندی عمومی برای کفش های ایمنی از نقطه نظر الکتریکی وجود دارد، و هر سه اهداف بسیار متمایزی دارند.

کفش ایمنی برق غیر قابل هدایت

در دسته کفش های غیر رسمی و اغلب با رتبه “EH” طبقه بندی می شوند. این استاندارد ایمنی طراحی شده است تا یک منبع ثانویه حفاظت را در صورت مواجه شدن با مدارهای الکتریکی زنده برای کاهش پتانسیل شوک الکتریکی فراهم کند. چکمه های دارای استاندارد EH می توانند از زره فولادی یا کامپوزیتی استفاده کنند. تصور غلط رایج این است که فلز در یک کفش ایمنی محیط های برقی نامناسب است، واقعیت این است که فلز در هنگام تماس با فلز دیگر هدایت می شود.

به دلیل وجود مواد غیر رسانا (اغلب چرم، لاستیک، عایق و غیره) فلز در این کفش ها محفوظ می باشد و به همین علت می توان در محیط هایی که در آن مدارهای زنده وجود داشته باشند، پوشیده شوند. همچنین مهم است که یک کفش ایمنی را با یک کفپوش لاستیکی انتخاب کنید که در طول یک حادثه از تکمیل مدار جلوگیری کند.. پرده های لاستیکی نیز دارای پوششی مقاوم در برابر لغزش، آب و سایش هستند و به حفاظت از کارگر در مقابل سقوط اجسام در محل کار کمک می کند.

کفش ایمنی برای جلوگیری از برق گرفتگی - شهپر

کفش ایمنی ضد استاتیک

کفش با این طبقه بندی برای کارگران در محیط های حساس به الکتریسیته ساکن طراحی شده اند. کفش ضد استاتیک کمک می کند تا انباشت الکتریسیته ساکن از بدن را از بین ببرد و در عین حال سطح مقاومت معقولی از خطرات الکتریکی را از مدارهای زنده فراهم می کند. این چکمه ها معمولا با برچسب های ESD یا SD مشخص می شوند.

کفش ایمنی برق هدایت کننده

به حفاظت از پوشاننده در محیطی که انباشت الکتریسیته ساکن در بدن می تواند خطرساز باشد، کمک می کند. این کارگران اغلب مواد انفجاری یا فرار را اداره می کنند. کفش ایمنی هدایت شده با مواد و سیمان ساخته شده است که هیچ مقاومت الکتریکی ندارند. هنگامی که اقدام به خرید کفش ایمنی می کنید، ممکن است با اصطلاح “استاتیک-کاذب” برخورد کنید.

استاتیک-کاذب فقط این کار را انجام می دهد: میزان برق ایستایی را که در اثر راه رفتن، حرکت و غیره انباشته شده است کاهش می دهد. چکمه های الکتریکی استاتیک تشکیل مدار جریان را از بدن به زمین جدا می کند و برای کاهش احتمال اشتعال ناشی از جرقه الکتریکی استاتیک کاربرد دارد. به یاد داشته باشید که این چکمه ها هیچگونه حفاظتی از تجهیزات الکتریکی ارائه نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید