مقالات

کفش دانش آموزان باید چرمی باشد یا کتانی ؟

در هنگام خرید کفش برای کودکان باید دقت بیشتری به خرج دهید بخصوص کفشی که برای دانش آموزان تهیه میکنید. دانش آموزان در محیط تحصیل فعالیت های متفاوتی را با یک نوع کفش انجام میدهند باید کفشی را بپوشند که به پای آنها صدمه وارد نکند.با ما در این مقاله همراه باشید.(کفش شهپر)

کفش دانش آموزان

کارشناسان میگویند: طراحی کفش مهم است و خانواده‌ها در انتخاب کفش باید به حالت آناتومیک آن دقت کنند.

طراحی کفش بسیار مهم است. خانواده‌ها در انتخاب کفش باید در ابتدا به حالت آناتومیک آن دقت و در مرحله طراحی آن را مد نظر داشته باشند.

بهتر است کفش کودک زیر ۳ سال، زیره یا لژ اضافی نداشته باشد و بدون طراحی پاشنه باشد و با بالا رفتن سن، پاشنه کفش تا ۲٫۵ سانت قابل قبول است.

کارشناسان میگویند : پاشنه بلند کفش با وارد کردن فشار به استخوان‌های جلوی پا و نبود توزیع وزن مناسب، مشکلاتی متعدد برای کودک فراهم می‌کند. از این رو پزشکان می‌گویند نباید کفش کودکان پاشنه داشته باشد.

در خرید کفش، نیاز نیست حتما از کفش های گران قیمت استفاده شود، تنها به نوع قالب و استاندارد بودن آن توجه کنید. فلسفه طراحی کفش تنها حفاظت از پاست، پس باید کفشی استفاده شود که پا را به خوبی بپوشاند. کفش‌های بندی و یا جلوباز نخرید و بهتر است جنس کفش حالت پارچه‌ای داشته باشد تا پا در آن راحت بماند. همچنین طراحی جلو کفش بهتر است حالت نیم دایره داشته باشد تا فاصله بین انگشتان حفظ شود.

در ورزش‌های مختلف نیاز به کفش های متفاوت است؛ برای زیر ۱۰ ساله ها اصلا کفش‌ میخی نباید استفاده شود و از ۱۰ سال به بالا باید کفش متناسب با رشته ورزشی انتخاب شود. برخی کودکان مشکلات لیگامانی و نرمی مفاصل دارند و بهتر است برای آن‌ها کفشی تهیه شود که ساق پا را می پوشاند. قسمت پشتی کفش باید سفتی لازم را داشته باشد و روی کفش نیم سانتی متر با روی پا فاصله داشته باشد و آن را کاملا نپوشاند. زیرکفش هم نباید به حدی نرم باشد که به راحتی خم شود در این صورت از پا محافظت نمی‌کند.

مطالب خواندنی :نکاتی در مورد قوس کف پا و کفش مناسب کارمندان !

 در صورتی که کفش چرم طبیعی طراحی آناتومیک داشته باشد، مناسب ترین کفش برای مدارس است، چرا که دارای تهویه مناسب است. کفش پاشنه بلند برای کودکان مضر است و اصلا نباید در هیچ سنی در مدرسه از آن ها استفاده شود. می‌توان برای بچه ها در مدارس دمپایی تهیه کرد تا در طول روز که در آن جا هستند از آن استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که بدون کفش هستند از آموزش بهتری بهره مند هستند.

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید