سلامت پا, مقالات

انواع چکمه ها و موارد استفاده‌ آن

کاربردهای عملی چکمه ها

چکمه هایی که برای پیاده روی در برف، آب کم عمق و گل طراحی شده‌اند از نفوذ آب، برف، گل یا کثیفی به پاها جلوگیری می‌کنند. بوت‌ ها به طور معمول با جوراب پوشیده می‌شوند.

بوت‌ های ویژه‌ای برای انواع مختلفی از ورزش‌ها از جمله سوارکاری، اسکی، اسنوبرد، یخ اسکیت طراحی شده‌اند. بوت‌ ها برای برخی از افراد بسیار مورد توجه است.

چکمه های مسابقه

بوت مسابقه-شرکت تولیدی کفش شهپر - تولیدکننده انواع کفش چرمی

چکمه های اتومبیل رانی برای سوار شدن به موتور سیکلت در مسابقه‌ها طراحی شده‌اند و معمولاً بین 10 تا 14 اینچ ارتفاع دارند و از ترکیبی از چرم، فلز، پلاستیک ساخته شده‌اند. مناطق محافظ معمولی برای محافظت پاشنه پا، پا و مچ پا می‌باشد. چکمه ی مسابقه ی مطلوب ضمن حفظ انعطاف پذیری عالی در محور بین مچ پا بین پایین بوت از محفظت لازم در برابر ضربه و سایش برخوردار است.

چکمه های پلیس

چکمه‌ های موتور سیکلت به طور خاص طراحی شده‌اند که توسط افسران پلیس موتورسیکلت پوشیده می‌شوند بسیار شبیه به چکمه‌ های سواری، چکمه‌ های پلیس موتورسیکلت به طور معمول دارای زانو هستند (از ارتفاع بین 18 تا 21 اینچ). این چکمه ها به طور معمول متناسب هستند و قرار است بعنوان بخشی از لباس افسر پوشیده شوند.

چکمه های مهندسی

بوت‌ های مهندسی که به عنوان چکمه‌ های مهندس نیز شناخته می‌شوند یک نوع بوت‌ های چرمی سنتی در آمریکاست. در بین موتورسواران نیز محبوب هستند. در ابتدا در دهه‌ی 1930 برای آتش‌نشانان مشغول به کار روی لوکوموتیو بخار طراحی شدند. در دوره جنگ جهانی دوم و پس از آن در بین موتورسواران طرفدار پیدا کرد.

در دهه‌ی 50 به سمبل‌های محبوب شورش نوجوان تبدیل شدند و در دهه‌ی 1970 تا 2010 این نوع چکمه‌ ها برای اهداف مد مورد استفاده قرار گرفتند.

چکمه برای فشن و مد

چکمه مخصوص مد اصطلاحی است که به چکمه‌ های زنانه اعمال می‌شود. این نوع چکمه‌ ها در سبک های مختلفی وجود دارند از مچ پا تا پا و برای انواع لباس‌ها و انواع مراسم‌ها، اگرچه چکمه‌ ها یک سبک محبوب کفش زنان در قرن نوزدهم محسوب می‌شدند اما تا دهه‌ی 1960 به عنوان یک کالای مد بالا شناخته نمی‌شدند. آنها در دهه‌ی 1970 محبوبیت زیادی پیدا کردند و از آن زمان تا کنون جزوء لباس‌هاس‌های زمستانی زنان در کمدها باقی مانده‌اند.

تشخیص کفش ارجینال از فیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید