سلامت پا, مقالات

کفش های سربازان رومی

در این مقاله از کفش شهپر قصد داریم تا به بررسی کفش های سربازان رومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 سربازان رومی - کفش شهپر

در نگاه اول به کالیگا، فهم این که چگونه چنین کفش پوستی می تواند برای سرباز رومی مفید بوده باشد دشوار است. به نظر می رسد که آنها نمی توانند خیلی خوب از پاها محافظت کنند و در هنگام عبور از زمین های زبر خیلی محکم نیستند. با این حال خوب است بدانید که طراحی کالیگا نیز از جهات مختلفی بسیار کاربردی بوده است.
بازبوذی کاگیلا، به سرباز رومی این امکان را می داد که تمام روز آنها را بپوشد، کارکند، راهپیمایی کند، و برای مدت طولانی و بدون هیچ گونه ناراحتی با آنها قدم بزند.

نوارهای چرمی به گونه ای ساخته شده اند که در برابر قسمت های خاصی از کف پا اصطکاک ایجاد نمی کند و باعث ایجاد زخم نمی شوند، هنگامی که یک سرباز در یک راهپیمایی به طول 25 مایل حرکت کرده باشد، که امری بسیار عادی بوده پاهای او قطعا باید درد بکنند اما اصلا دچار تاول نمی شوند.

کفش های سربازان رومی - کفش شهپر

او می توانست کالیگاها را از پاهای خود در آورد و پاهای برهنه خود را در آب خنک رودخانه قرار دهد بدین ترتیب پاهایش تازه شود و به راه ادامه دهد.
قسمت زیرین کالیگا میخ هایی داشت که انها را باید خود سرباز تهیه می کرد. ارتش این میخ ها را تامین نمی کرد. که همین میخ ها از پاهای او در برابر زمین ناهموار محافظت می کردند و همچنین به انها این امکان را می دادند که در زمان جنگ بر روی رزمندگان دشمن بیافتند، و بدین ترتیب دشمن مجروح می شد و احتمالا کشته می شد.

کالسی

در اواخر قرن اول ارتش روم  شروع به ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در کفش های سربازان کرد و کفش های جدید به نام کالسی عرضه شدند.

کفش های سربازان رومی - کفش شهپر

آنها البته محافظت و گرمای بیشتری را ارائه می کردند آنها به سرعت جزء لباس های نظامی و غیرنظامی سربازان رومی شدند.

چکمه (کفش های سربازان رومی)

در سال های بعد پوتین وارد ارتش شد. سلاح ها فقط در مواقع جنگ مورد نیاز خواهند بود، اما هر روز یک بوت لازم است. غالبا برای مسافرت های طولانی مورد نیاز بودند این مدل بوت ها پاشنه های ضخیمی داشتند.

کفش سربازان رومی - کفش شهپر
هر کالسی از 3 قسمت مهم تشکیل شده بود: یک کفی داخلی، یک قسمت خارجی و یک رویه بسیار بزرگ، قسمت بالای چرم انعطاف پذیر بوده و به اطراف کفی به صورت محکم بسته شده بود.
پوشیدن چکمه های راهپیمایی رومی روز به روز در زمین های ناهموار مرسوم تر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید