سلامت پا, مقالات

ویژگی های کفش مناسب و تاثیر آن روی سلامتی شما چیست؟

بدیهی است که کفشی که می‌پوشید بر سلامت شما تأثیرگذار است. کفش نامناسب نه تنها سلامت پاهای شما را درون کفش تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند در سلامتی ساق‌ها، زانوها، باسن، کمر و گردن شما نیز دخیل باشند. برای این که سلامت خود را حفظ کنید و کفش نامناسب ، اعضای مختلف بدنتان را درگیر خود نکند، باید مناسب‌ترین کفش را برای خود برگزینید. اما به نظرتان چگونه یک کفش مناسب می‌تواند از سلامتی شما مراقبت کند و ویژگی های کفش مناسب چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با کفش شهپر همراه باشید.

با شناخت ویژگی های کفش مناسب ، جان خود را بخرید!

ممکن است در بسیاری از مواقع در موقعیتی قرار گرفته باشید که درباره انتخاب یک کفش با ظاهر جذاب ولی دارای فرم نامناسب و آزاردهنده مردد بوده‌اید. اگر از تاثیر کفش مناسب بر سلامت خود مطلع شوید، دیگر در چنین موقعیتی دچار تردید نمی‌شوید و کفشی را انتخاب می‌کنید که در درجه اول از سلامتی شما مواظبت می‌کند. کفش‌های مناسب برای سلامتی شما، فایده‌های زیادی برای شما دارند و در مقابل کفش‌های نامناسب می‌تواند شما را در معرض خطراتی قرار دهد. در ادامه به چند مورد از آثار کفش‌های مناسب برای سلامتی اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: « ۸ نکته که باید هنگام خرید کفش رعایت کنید »

ویژگی کفش مناسب

کفش مناسب، بدن‌تان را تراز نگه می‌دارد

یکی از ویژگی های کفش مناسب این است که با پا کردن ابن کفش‌ها می‌توانید بدنتان را تراز نگه دارید. نحوه‌ی تراز شدن بدن هنگام ایستادن یکی از مواردی است که ممکن است هنگام خرید کفش، از آن غافل شویم. اگر بدن شما در حالت تراز قرار نگیرد، ممکن است سلامت مفاصل شما از پا تا گردن‌ در معرض خطراتی قرار بگیرد. کفش‌های شما از بدن‌تان مراقبت می‌کنند. این موضوع از قوس کف پاهایتان آغاز می‌شود! همه‌ افراد قوس‌های طبیعی ندارند. بسیاری از افراد با مشکلات ساختاری مانند گودی زیاد کف پا و کف پای صاف متولد می‌شوند و این مشکلات، مراقبت‌های بیشتری از پا را می‌طلبد. با وجود قوس غیرطبیعی کف پا، استفاده نکردن از کفش طبی می‌تواند منجر به بروز علائم زیادی مانند درد در پا و ساق پا شود.

در هر قدمی که بر می‌دارید، مچ پاها، زانوها، باسن، کمر و گردن‌تان برای حفظ تعادل مناسب بدنتان درگیر می‌شوند. اگر از کفش‌های نامناسب و غیرطبی استفاده ‌کنید، مفاصل شما تحت تاثیر قرار می‌گیرند و هم‌چنین تعادل بدن‌تان هنگام ایستادن نیز از این موضوع بی‌تاثیر نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: « راهنمای مراقبت از پای دیابتی »

کفش نامناسب

کفش مناسب به تسکین درد بدن‌تان کمک می‌کند

معمولاً برای بیماران مبتلا به پا درد، درد مچ پا، زانو درد، کمر درد و گردن درد، درج‌های سفارشی به عنوان بخشی از درمان‌شان تجویز می‌شود. درج‌های سفارشی از پاهای شما حمایت کافی می‌کند و ناراحتی‌هایی را بهبود می‌بخشد که قسمت‌های مختلف بدن‌تان هنگام ایستادن و راه رفتن تحمل می‌کنند. این امر می‌تواند درد را تسکین دهد و به بدن شما این امکان را بدهد که خود را بازیابی کند و بهبود دهد. اغلب برای بیماران دیابتی مبتلا به نوروپاتی محیطی برای راحتی، محافظت در برابر آسیب و تسکین دردهای عصبی، درج‌های سفارشی تجویز می‌شود.

کفش مناسب شما را در برابر مشکلات پا و مچ پا محافظت می‌کند

پوشیدن کفش‌های نامناسب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها و آسیب‌های پا و مچ پا را افزایش دهد که شامل میخچه، پینه‌ی شست پا، شست چمبری و التهاب فاسیای کف پا (خار پاشنه) می‌شود. پوشیدن کفش مناسب می‌تواند از بیشتر مشکلات مربوط به بیماری‌های پا جلوگیری کند؛ مشکلاتی از قبیل آسیب طولانی مدت به پا و مچ پا که ممکن است نیاز به درمان و جراحی مفصلی داشته باشد تا بهبود یابد. ویژگی‌ های کفش مناسب به شما کمک می‌کند که درگیر چنین مشکلاتی نشوید.

بیشتر بخوانید: « راهنمای مهم خرید کفش عروسی »

کفش مناسب

بهبود و افزایش فعالیت ورزشی با پوشیدن کفش مناسب

افرادی که ورزش می‌کنند یا درگیر فعالیت‌هایی هستند که لازم است تا زمان زیادی را روی پای خود بایستند، اگر از کفش‌های حمایتی و مناسب استفاده نکنند با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. اگر شغلی دارید که باید مدت طولانی روی پای خود بایستید یا ورزش خاصی را انجام می‌دهید، نوع خاصی از کفش را لازم دارید که نیازهای شما را برآورده کند. استفاده نکردن از کفش مناسب باعث آسیب رسیدن به عملکرد شما می‌شود. اگر می‌خواهید از بیشترین کارایی بدن‌تان استفاده کنید، این کار از پوشیدن کفش مناسب بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهید، شروع می‌شود. همیشه در مورد انتخاب کفش مناسب برای انجام هر فعالیتی تحقیق کنید و با پزشک متخصص پا مشورت کنید.

نتیجه‌گیری

استفاده از کفش های نامناسب آسیب‌هایی را به شما می‌زند که ممکن است در هنگام خرید کفش از آن‌ها غافل شوید. برای این که کفشی را انتخاب کنید که بتواند  از سلامت شما محافظت کند و شما را با دردهای مختلف درگیر نسازد، باید ویژگی های کفش مناسب را بشناسید و انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. برای این انتخاب می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

یکی از انتخاب‌های شما برای خرید کفش‌های مختلف مانند کفش‌های رسمی، ورزشی، کفش‌های ایمنی، صندل‌ها، کفش‌های مدل‌ سرپایی و انواع دیگرکفش‌ها، مراجعه به فروشگاه کفش شهپر است. برای آشنایی با محصولات شهپر می‌توانید از فروشگاه کفش شهپر دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید