تازه های مد, مقالات

راهنمای مهم خرید کفش عروسی

وقتی دارید ازدواج می‌کنید، اولین چیز در لیست شما پیدا کردن لباس عروس مناسب است، اما شما به آن کفش‌های عروسی بسیار زیبا هم نیاز دارید! در اینجا فهرست کاملی از نکات مربوط به خرید کف عروسی ارائه می شود. در واقع با یک راهنمای خرید کفش عوسی رو به رو هستید که می توانید پیش از خرید به آن مراجعه کنید تا پس از انجام خرید پشیمان نشوید! پس پیش از خرید کفش عروسی همراه شهپر باشید تا پشیمان نشوید!

کفشی را بخرید که مکمل لباس‌تان باشد

به دنبال سبکی باشید که مکمل لباس عروس یا شنل‌تان در روز عروسی باشد. کفش‌تان می‌تواند کفش جلوباز، کفش مدل پامپ یا کفش پاشنه بلند باشد.

کفش‌ها را از جهت راحتی بررسی کنید

هنگام خرید کفش عروسی ، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید راحتی پای شماست. قبل از خرید کفش، آن‌ها را بپوشید. اگر قصد خرید آنلاین دارید، مطمئن شوید که گزینه‌ی تعویض یا بازگرداندن آن وجود دارد. تا در صورتی که اگر اندازه‌یتان نبود، بتوانید به راحتی آن‌ها را عوض کنید. اگر از فروشگاه خرید می‌کنید، قبل از خرید 5 دقیقه با آن‌ها در مغازه راه بروید. وقت بگذارید و مطمین شوید که با کفش احساس راحتی می‌کنید، زیرا قرار است تمام شب آن‌ها را به پا داشته باشید.

کفش عروسی

کفشی را انتخاب کنید که به ظاهر پاهایتان جلوه بدهد

مطمین شوید که پای شما چه کفشی را ترجیح می‌دهد! گزینه‌های متعددی وجود دارد. کفش پاشنه بلند، کفش لژدار، کفش بلیز، کفش پاشنه بچه گربه‌ای، کفش تخت، یا کفش‌های سنتی (موجاریس) مثال‌هایی از گزینه‌های پیش روی شما هستند.

برای سهولت کارتان، چند پیشنهاد داریم که ممکن است بپسندید:

کفش پاشنه بلند

اگر می‌خواهید لباسی ساده و بی‌نقش و نگار و با گلدوزی ساده بپوشید، کفش‌های پاشنه بلند بهترین سبک برای پوشیدن این لباس است. وقتی صحبت از کفش عروسی می‌شود، پاشنه‌های طلایی و نقره‌ای جلوه و زرق و برق لازم را دارند.

کفش لژدار

از آنجایی که عروسی سنتی معمولا زمان زیادی می‌گیرد، دوام آوردن با هر نوع کفش پاشنه بلندی برای مدت طولانی کار دشواری است. اگر می‌خواهید قدتان را افزایش دهید، کفش‌های پاشنه یکسره یا لژدار در مجلس عروسی بپوشید. آن‌ها با وجود آن که راحت هستند، اما بلندی لازم را هم دارند.

کفش پاشنه بچه گربه‌ای

برای این‌که لباس کمی زرق و برق داشته باشد، باید توی کمد کفش عروس یک جفت صندل تزئین شده‌ی پاشنه بچه گربه‌ای باشد. آن‌ها نه تنها شیک و زیبا هستند، بلکه اگر به درستی با لباس ست شوند، می‌توانند زنانه نیز به نظر برسند. در واقع، کفش‌های پاشنه بچه گربه‌ای با لباس‌های غربی و هندی یا ایرانی به یک اندازه خوب به نظر می‌رسند.

کفش‌های سنتی (موجاریس)

این کفش‌های سنتی به دلیل گلدوزی و سوزن‌دوزی زیبا و ظاهر ملی‌شان برای جشن‌های ازدواج ایده‌آل هستند. کفش عروسی پاشنه کوتاه، مانند موجاریس، مناسب عروسی است که با کت و شلوار پاتیالا، کیمیز سالوار، کورتای A-line یا لباس آنارکالی می‌پوشد.

خرید کفش عروسی

آیا رنگ کفش همان رنگ مورد نظرتان هست؟

کفش عروسی باید به رنگ‌های منحصر به فردی مانند قرمز، نقره ای، طلایی یا قرمز آلبالویی محدود شود به این علت که جشن‌های ازدواج رنگ‌های درخشان و روشن را ایجاب می‌کنند. در حال حاضر رز طلایی مرسوم‌ترین و رایج‌ترین رنگ مد روز است. آن‌ها خیره‌کننده هستند و به پاها و لباس عروسی‌تان زرق و برق خاصی می‌دهند.

4 نکته برای جلوگیری از درد پا در روز عروسی

  • بعد از خرید کفش عروسی آن را بارها به پا کنید! همان‌طور که در خانه‌یتان راه می‌روید، کفش‌ها را بپوشید. بررسی کنید که آیا در پیاده‌روی یا پوشیدن آن احساس خوبی دارید یا نه.
  • برای جلوگیری از زدن پا با کفش، از چسب زخم سیلیکونی استفاده کنید و برای جلوگیری از بریدگی‌ها، از قبل قسمت‌های بلند پا را باند بپیچید.
  • انتظار می‌رود که عروس در روز عروسی پایال و انگشتر انگشت پا بپوشد. اگر پوشیدن انگشتر پا لازم است، از پوشیدن کفش‌های مدل پامپ، کفش‌های پاشنه بلند جلوباز و کفش‌های مدل جوتی خودداری كنید؛ زیرا باعث آزردگی پایتان می‌شوند. در طول عروسی، مجبورید تا کفش‌هایتان را برای انجام مراسم پوجا یا سایر مراسم از پا در بیاورید. کفش‌هایی را ترجیح دهید که بتوانید به راحتی در آورید و بپوشید.
  • آخرین و مهمترین نکته این است که بعد از عروسی، به بهداشت پا رسیدگی کنید (پدیکور کنید) تا آرام شوید و از پاهایتان مراقبت کرده باشید!

سخن آخر

برای این که خاطره خوبی را از جشن عروسی خود داشته باشید و دردهایی را در طول جشن تحمل نکنید، باید نکاتی را در خرید کفش عروسی رعایت کنید. با رعایت این نکات می توانید احساس خوبی در طول جشن داشته باشید و تجربه خوبتان را برای دوستانتان هم تعریف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید