مقالات

8 نکته که باید هنگام خرید کفش رعایت کنید

شاید برایتان پیش آمده باشد که کفشی را خریده‌ باشید و پس آمدن به خانه از خریدتان پشیمان شده باشید. برای این که چنین اتفاقی برایتان نیفتد و خریدی پیروزمندانه داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله به برخی از این نکات که باید در زمان خرید کفش به ان ها توجه کنید، اشاره می‌شود تا احتمال پشیمانی پس از خرید برای شما کاهش پیدا می‌کند!

چه زمانی از شبانه روز کفش بخرید ؟!

یکی از سوالات مهمی که در مورد خرید کفش وجود دارد، زمان خرید کفش است. این که در چه موقعی از شبانه‌روز اقدام به خرید کفش بکنید، بسیار مهم است. دلیل این موضوع این است که در زمان‌های مختلف شبانه‌روز، اندازه پا تغییر می‌کند. بهترین زمان برای خرید کفش عصرهاست. در موقع عصر، اندازه پاها تا نیم شماره بزرگتر از دیگر زمان‌های شبانه‌روز می‌شود. پس برای این که به مشکل تنگی کفش برنخورید، عصرها برای خرید کفش انتخاب کنید.

در زمان خرید کفش ، هر دو لنگه کفش را به پا کنید و چند قدم راه بروید

از آن جایی که در بیشتر افراد، اندازه دو پا با هم برابر نیست، در هنگام خرید کفش هر دو لنگه را امتحان کنید. برای انتخاب کفش عجله نکنید. پس از آن که هر دو کفش را به پا کردید، چند قدم در کفش‌فروشی راه بروید. خودتان را جای پاهایتان بگذارید و اگر احساس ناراحتی می‌کنید، قید کفش را بزنید! حتما روی سطوح سخت مانند سطوح موزاییکی با سرامیکی قدم بزنید. چون سطوح نرم مانند فرش و موکت، نمی‌تواند عیار کفش را مشخص کند.

اگر کفش مورد نظرتان بنددار است، بندها را تا حد استاندارد محکم کنید و قدم بزنید. در هنگام قدم زدن روی شست پای خود حساس باشید. باید بین نوک انگشتان پا و لبه جلویی کفشتان، تقریبا نیم تا یک سانتی‌متر فاصله وجود داشته باشد.

به پاشنه کفش توجه کنید

پاشنه کفش

نه کفش‌های بدون پاشنه و نه کفش‌های با پاشنه بلند هیچ کدام انتخاب‌های مناسبی نیستند. کفش‌های پاشنه تخت به دلیل این که خاصیت ضربه‌گیری در قسمت پاشنه ندارند، در هنگام راه رفتن برای پوشنده کفش، درد پاشنه ایجاد می‌کنند. کفش‌های پاشنه بلند هم آسیب‌های بسیاری به پا و قسمت‌های دیگر بدن می‌رسانند.

از عوارض پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و غیر استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انحراف انگشت شست پا
  • ایجاد میخچه در پا
  • تاول زدن انگشتان
  • خمیدگی انگشتان
  • بروز دردهای مزمن کمر
  • بروز دردهای مفاصل
  • بروز درد زانو
  • بروز درد پاشنه پا
  • بروز خستگی‌های زودرس

در زمان خرید کفش ، انعطاف پذیری کفش را مورد توجه قرار دهید

پای شما جسم ثابتی نیست و زمانی که راه می‌روید، خم و راست می‌شود. در این مورد کفشی که انتخاب می‌کنید باید کاملا همراه با پاهایتان باشد. کفش‌های سنگین و سفت اجازه نمی‌دهند که پاهای شما به خوبی حرکت کند. این کفش‌ها آزادی پاهایتان را سلب می‌کنند و بسیار آسیب‌زننده هستند. برای انتخاب کفش انعطاف‌پذیر و مناسب برای حرکت و آزادی پاهایتان، مجددا توصیه می‌شود که خودتان را جای پاهایتان بگذارید!

 

راحتی کفش در خرید

ظاهر را فدای راحتی و آسایشتان نکنید

 

شاید برایتان پیش آمده باشد که از ظاهر کفشی خوشتان آمده ولی پاهایتان در آن کفش احساس راحتی کرده است. در چنین مواردی تکلیف چیست؟! آیا باید قید پاهایتان را بزنید و مسحور ظاهر فریبنده کفش بشوید؟! قطعا پاسخ این سوال منفی است. در درجه اول راحتی و آسایش پاهای شما اهمیت دارد و بقیه چیزها در درجه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

پنجه کفش را ساده نپندارید

پنجه کفش یکی از قسمت‌های کفش است که در زمان خرید کفش باید بسیار به آن توجه کنید. پنجه کفشی که انتخاب می‌کنید نباید باریک و تیز باشد. دقت کنید که نباید انگشت‌های پاهایتان داخل کفش روی هم قرار بگیرند. هم‌چنین انگشتان شستتان باید داخل کفش به اندازه کافی جا داشته باشند و بتواند به راحتی حرکت کند. هم‌چنین نباید از آن ور بام بیفتید! کفشی را انتخاب نکنید که آن قدر گشاد باشد که موقع راه رفتن پایتان از کفش بیرون بیاید.

زمان خرید کفش، با دستتان کفی کفش را لمس کنید

بررسی کفش در هنگام خرید

سطح داخلی کفش باید نرم باشد و درزهای زمخت نداشته باشد. انعطاف و نرمی کفش را با دستتان چک کنید و موقع قدم زدن با کفش جهت خرید نیز به آسایش کف پاهایتان توجه کنید. هم‌چنین بهتر است کفی کفش مورد نظرتان به راحتی قابل تعویض باشد.

کفشی را انتخاب کنید که با هر نوع پوششی جور دربیاید

 اگر می‌خواهید در مصرف کفش صرفه‌جویی کنید!، کفشی را انتخاب کنید که با شلوارهایی که می‌پوشید هماهنگ باشد. کفشی را نخرید که فقط با یک پوشش معین شما ست باشد. در این صورت فقط می‌توانید لباس و شلوارهای مشخصی را با کفشتان بپوشید.

سخن آخر

خرید کفش چیزی نیست که بخواهید ساده از کنار آن بگذرید و بدون توجه به نکات فنی لازم اقدام به خرید آن بکنید. اگر آسایش و راحتی پاهایتان برایتان اهمیت دارد و دوست ندارید عذاب خودساخته‌ای را به خود تحمیل کنید، به نکاتی که اشاره شد توجه کنید. البته در این مقاله تنها به بخشی از این نکات اشاره شد.

اگر قول می‌دهید که این نکات را در زمان خرید کفش مورد توجه قرار دهید، محصولات شهپر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تمامی نکاتی را که در مورد خرید کفش به آن‌ها اشاره شد، در ذهن داشته باشید و کفش‌های شهپر را در معرض راستی‌آزمایی قرار دهید. به نظر شما شهپر نمره قبولی را می‌گیرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید