دسته‌بندی نشده

بهترین کفش‌‌ها برای ورزش‌های رزمی و رزمی‌کاران

بهترین کفش‌‌ها برای ورزش‌های رزمی و رزمی‌کاران

انتخاب بهترین و مناسب ترین کفش برای ورزش‌های رزمی، کلید اصلی برای تضمین این است که رزمی‌کاران به هنگام تمرین، ایمنی و راحتی را همزمان در اختیار داشته باشند.

اگر سوال شما این است که چرا باید برای تمرینات رزمی خود، کفش‌های مخصوصی را انتخاب کنیم، آن را به عنوان یک سرمایه گذاری روی خود در نظر بگیرید. با انتخاب کفش مناسب، ابزار مورد نیاز را به اعضای بدن خود می‌دهید تا با استفاده از آنها بهترین ورژن خودشان باشند.

شما نمی‌توانید برای دویدن یا انجام ورزش‌های رزمی، کفش تنیس بپوشید. زیرا بسیار حجیم و سنگین هستند و به شما اجازه مانور نمی‌دهند. در حالی که ورزش‌های رزمی نیازمند سرعت و چابکی بالایی هستند. به عبارت دیگر، شما برای انجام کار مناسب به ابزار مناسب نیاز دارید. مگر می‌توان با راکت تنیس گلف بازی کرد؟

در این مقاله از وبسایت شهپر، برخی از بهترین کفش‌های مناسب برای رشته‌های ورزشی رزمی را معرفی خواهیم کرد.

 

1- کفش Adidas adi-Kick Shoes Martial Arts Sneaker Stripes

اگر به تازگی در باشگاه‌های رزمی ثبت‌نام کرده‌اید و یک هنر آموز جدید در هنرهای رزمی هستید، آدیداس آدی-کیک گزینه‌ای بسیار عالی برای شماست. این کفش همزمان با راحتی بالا و وزن سبک، ظاهر زیبایی نیز دارد.

آدیداس آدی-کیک به آسانی با پای رزمی‌کار فیت شده و به او اجازه کنترل کامل پا ها را می‌دهد. البته علاوه بر رشته‌های رزمی، این کفش روی تشک کشتی نیز به خوبی کار می‌کند.

لوگوی آدیداس بر روی یک کفش، به معنای آن است که هیچ نیازی به نگرانی در مورد کیفیت آن ندارید. با وجود اینکه آدیداس آدی-کیک هیچ مشکلی ندارد، اما گزینه‌های بهتری نیز در این مقاله هستند که می‌توانید آن ها را بررسی فرمایید.

shoe

نقاط قوت:

  • کف لاستیکی کفش، روی سطوح سخت به خوبی عمل می‌کند. مخصوصا هنگام چرخش برای اجرای ضربات و فنون چرخشی.
  • ساختار یکپارچه کفش، هنگام تمرین با کیسه از پا ها محافظت می‌کند.
  • راحتی بالا
  • وزن سبک
  • مقاوم

نقاط ضعف:

  • کوتاهی بندها، گره زدن و بازکردن آنها را مشکل کرده است. این موضوع می‌تواند باعث سختی در پوشیدن کفش شود.
  • در ساخت آن، به جای چرم واقعی، از مواد ترکیبی استفاده شده‌است. این موضوع قابلت تنفس پذیری و انعطاف پذیری کفش را از بین برده است.
  • با وجود اینکه کف لاستیکی به خوبی روی سطوح سخت کار می‌کند، اما روی تشک کشتی چسبنده‌است.
  • کف‌های نازک، قابلیت استفاده از کفش‌ها را به سالن‌های سرپوشیده محدود کرده است.

اگر قصد کیسه زنی با استفاده از کیسه‌های سنگین دارید و به دنبال کفشی راحت با قابلیت محافظت کنندگی بالا می‌گردید، آدیداس کیک انتخاب خوبی است.

 

2- کفش ASICS Men’s Matflex Wrestling Shoe

همانطور که از نام آن پیداست، برای کشتی گیران طراحی شده‌است. اما قابلیت‌های زیادی دارد که آن‌ را به انتخاب مناسبی برای رزمی کاران تبدیل می‌کند. استحکام بالا باعث کاهش انعطاف پذیری کفش نشده است و اسیکس متفلکس، به خوبی روی تشک و سطوح سخت کار می‌کند.

یکی از ویژگی‌های ایمنی خوب در اسیکس متفلکس، جیب‌های کوچکی است که روی آن تعبیه شده‌است تا بندها در آن قرار گرفته و به‌جایی گیر نکنند. کفی آدامسی کفش، به پاهای شما صرف نظر از اینکه با چه زاویه‌ای فرود می‌آیند، ثبات خوبی می‌بخشد. وزن سبک و راحتی بالا، اسیکس متفلکس را به گزینه‌ای مناسب در میان رزمی‌کاران تبدیل کرده است.

shoe

نقاط قوت:

  • کفی کفش انجام حرکات چرخشی را آسان کرده‌است.
  • ساختار توری-نایلونی، تنفس را برای پا ها آسان کرده است.
  • راحتی بالا
  • کنترل بهتر روی حرکات
  • از نظر اسمی برای کشتی و وزنه برداری طراحی شده‌است اما در ورزش‌های رزمی نیز عالی عمل می‌کند.

نقاط ضعف:

  • روی سطوح خیس کمی چسبنده است.
  • قالب کوچک
  • از آنجایی که برای کشتی طراحی شده است، مناسب تمرین با کیسه نیست و کیسه زنی با این کفش‌ها، باعث ساییدگی سریع در بخش‌هایی خواهد شد که به کیسه برخورد می‌کند.

اسیکس متفلکس علاوه استحکام و ایمنی بالا، راحتی فوق‌العاده را نیز برای رزمی‌کاران فراهم می‌کند. نکته منفی این است که شاید به اندازه‌ای کفش‌هایی که برای ورزش‌های رزمی طراحی شده‌اند، دوام نداشته باشد.

 

3. کفش Century Lightfoot Martial Arts Shoe

کفش‌های مدل سبک پای سنتری، با هدف استفاده در رشته‌های رزمی ساخته شده‌اند. این کفش‌ها برای راحتی طراحی شده‌اند، از نظر ساختاری بسیار انعطاف پذیرند و نوع مواد استفاده شده در ساخت آنها تنفس پا ها را آسان کرده‌است.

در طراحی کفی پلاستیکی کفش، به نیاز رزمی‌کاران برای انجام حرکات چرخشی توجه شده‌است و نوع طراحی به خوبی اجازه چرخش را به پای رزمی‌کاران می‌دهد. مواد سبک وزن، باعث سبکی در پاهای رزمی‌کار می‌شود. اما در همین حال نیز، ساختار به اندازه کافی محکم است و حتی هنگام تمرینات کیسه زنی طولانی مدت، از پا ها به خوبی محافظت می‌کند.

کفش به گونه‌ای طراحی شده‌است که به راحتی قابل پوشیدن و درآوردن است.

shoe

نقاط قوت

  • به طور ویژه، مناسب ورزش‌های رزمی ساخته شده‌است.
  • کفش لاستیکی قوی با طراحی مخصوص برای حرکات چرخشی
  • وزن سبک
  • راحتی در پوشیدن و در آوردن
  • مناسب برای تمرینات کیسه زنی
  • عالی برای کاراته و تکواندو

نقاط ضعف

  • باریکی عرض کفش، می‌تواند باعث تنگی شود. همچنین می‌تواند باعث این شود که در ظاهر، کفش‌ها بلند به نظر برسند.
  • کف لاستیکی با وجود کارایی عالی روی سطوح سخت، می‌تواند روی تشک چسبنده باشد.

کفش‌های رزمی سبک پای سنتری، به خوبی از قوس پا حمایت می‌کند. اگر قوس پای شما بلند است یا نیاز به حمایت بیشتری در آن نقطه از پای خود دارید، این کفش گزینه مناسبی برای شماست.

چرم مصنوعی انعطاف پذیر است اما با این وجود، هنگام کیسه زنی به خوبی از پا محافظت می‌کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که چرم مصنوعی، به اندازه چرم طبیعی تنفس پذیر نیست.

 

4. کفش adidas Taekwondo Adilux Shoes

یکی دیگر از کفش‌های که مخصوصا برای ورزش‌های رزمی طراحی شده‌است، کفش‌های تکواندو آدیلوکس آدیداس است که می‌خواهد راحتی را به هنگام تمرین، برای شما فراهم کند. این موضوع که آنها از چرم واقعی ساخته شده‌اند، امتیاز بزرگی است.

چرم واقعی تنفس می‌کند، حرکت می‌کند، خاصیت کشسانی دارد و با پای شما فیت می‌شود. همه این ها دست در دست یکدیگر داده‌اند تا راحتی بیشتر را برای پای شما به ارمغان بیاورند. طراحی اسلیپ آن، رزمی‌کار را از بستن بندها بی‌نیاز می‌کند. به جای بند کفش، زبانه بالشتکی زخیمی تعبیه شده‌است که هنگام کیسه زنی، ضربه را به خود جذب می‌کند.

آدیلوکس آدیداس، مانند کفش‌های سبک پای سنتری، به خوبی از قوس پا محافظت می‌کند و در همین حال نیز، به اندازه کافی نازک است و می‌توانید زمین را زیر پای خود احساس کنید.

 

نقاط قوت

  • به طور ویژه برای ورزش‌های رزمی طراحی شده‌است.
  • نرم و راحت
  • طراحی اسلیپ-آن برای راحتی در پوشیدن و درآوردن
  • کفی‌ها منعطف هستند، به خوبی از پا حمایت می‌کنند و با این وجود، می‌توانید زمین را زیرپای خود احساس کنید.
  • مناسب برای سطوح سخت
  • وزن سبک، باعث چابکی بالا هنگام کیسه زنی می‌شود.
  • حمایت از قوس پا

نقاط ضعف

  • با وجود عملکرد خوب روی سطوح سخت، روی تشک چسبندگی دارد.

کفش‌های تکواندوی آدیلوکس آدیداس، انتخابی مناسب است که حتی در هنگام سخت ترین تمرینات، حمایت مناسب را از پاهای شما به عمل می‌آورد.

 

5. Ringstar Fight Pro Martial Arts Sparring Shoe

این کفش‌ها برای مبارزه ساخته شده‌اند! فرقی نمی‌کند که می‌خواهید تمرین کنید تا در رینگ مبارزه کنید یا در حال تمرین برای مبارزه در زندگی هستید! این کفش‌ها پایداری واقعی را برای شما فراهم می‌کند. کفش‌های رینگ استار فایت پرو، به همان اندازه که کاریردی است، به همان اندازه نیز زیباست.

آنچه برای رینگ استار فایت پرو، در رقابت با سایر کفش ها مزیت محسوب می‌شود، حمایت از مچ پا است. این کفش‌ها در عین حال که به خوبی از مچ پا حمایت می‌کند،  آزادی کامل را برای حرکت طبیعی آن فراهم می‌کند. زبانه، ناحیه انگشت‌ها و بخش‌های دیگر کفش از بالشتک پوشانده‌ شده‌است. این موضوع به شما احساس حفاظت شدگی کامل را می‌دهد.

shoe

نقاط قوت

  • پوشش بالشتکی زیاد، به معنای آن است که در مبارزه و کیسه زنی به خوبی محافظ خواهید شد.
  • محافظت ویژه از انگشتان پا در برابر آسیب دیدگی
  • کفی‌ها از لیز خوردگی جلوگیری می‌کنند.

نقاط ضعف

  • برای مبارزه ساخته‌اند و مناسب ورزش‌های دیگر نیستند.
  • بالشتک‌های زیاد می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد در پا‌ های حساس شود.
  • در برخی از رشته های رزمی، بالشتک ها کار را سخت می‌کنند اما ایمنی که فراهم می‌کنند بسیار مهم است.

به طور کلی کفش رینگ استار فایت پرو، کفش محکمی است که می‌تواند به خوبی در مباره وظیفه خود را انجام دهد. این کفش با کفی محکم، حمایت خوب از قوس پا، بالشتک‌های زیاد و استایل زیبا، تا مدت ها می‌تواند برای شما کار کند.

 

چه نکاتی را برای خرید کفش مناسب رزمی کاران در نظر بگیریم؟

وزن سبک

کفش‌های سنگین پا ها را خسته می‌کند. یک کفش محکم و سبک وزن به شما امکان می‌دهد که از آزادی بالا و انعطاف فراوان بهره‌مند باشید و خسته نشوید.

تناسب

نه تنها درمورد کفش های مناسب رزمی کاران، بلکه در هر نوع کفشی تناسب مهم است. کفش اگر بسیار گشاد باشد، حرکت را برای شما سخت می‌کند و اگر بسیار تنگ باشد، موجب بی حسی در پا و فرورفتگی در ناخن ها شود.

بالشتک

در اکثر کفش‌ها مقداری بالشتک تعبیه شده است. اینکه چه مقدار بالشتک در کفش خود نیاز دارید به نوع تمرین بستگی دارد. برخی از رزمی کاران دوست دارند که کفش هایشان بالشتک زیادی داشته باشد تا هنگام کیسه زنی راحت‌تر باشند. برخی از رزمی کاران نیز مانند هنر آموزان تای-چی، کفش‌هایی با بالتشک کمتر را ترجیح می‌دهند.

کفی ضد لغزش

بسیار مهم است که کفی کفش لغزنده نباشد و لیز نخورد. یک کفش خوب برای تمرینات رزمی، چابکی و سرعت شما را هنگام مانور دادن و رقص پا، نمی‌کاهد.

ضربه گیری

یک کفش رزمی خوب باید ضربه‌گیر باشد تا از مفاصل، زانو ها و… محافظت شود.

تنفس پذیری

تنفس پا در تمرینات رزمی بسیار مهم است. این موضوع از گرم شدگی و تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند. در نتیجه، بوی بد، قارچ و… تا حد زیادی کنترل خواهد شد.

ایمنی

ایمنی نکته شماره 1 در هنرهای رزمی است و یکی از مهم ترین عناصر آن، انتخاب کفش مناسب است. کفشی که به خوبی با پای شما فیت شود، کنترل و تعادل بیشتری به شما خواهد داد. تبیه مناسب بالشتک ها نیز ایمنی شما و حریف‌ها تمرینیتان را تضمین خواهد کرد.

 

نتیجه گیری

فرقی نمی‌کند هنرهای رزمی مورد علاقه شما چه باشد. تکواندو، کاراته، ام ام ای، کراو ماگا، کونگ فو، جو جیتسو برزیلی، تایچی، نینجوتسو، موی تای، کیک بوکسینگ، آیکیدو یا… . بهتر است برای انتخاب کفش مناسب خود از مربیان و رزمی کاران دیگر مشورت بگیرید.

استاد شما ممکن است از شما بخواهد که کفش‌های حصیری مخصوص، یا کفش‌های پد دار خاصی تهیه کنید. حتی ممکن است بسته به رشته رزمی خود، خود نیاز به خرید بیش از یک جفت داشته باشید.

نوع کفش مورد نیاز شما بستگی به استفاده‌تان دارد. برخی از کفش‌ها برای کیسه زنی خوب هستند. برخی دیگر در چرخش، لگد زدن، مبارزه با حریف یا سایر تمرین‌ها بهتر عمل می‌کنند.

کفش‌های نامناسب می‌تواند به شما یا حرفتان، چه در تمرین و چه در مبارزه آسیب برساند. با مراجعه و وبسایت شهپر می‌توانید کفش‌های مختلف را بررسی کنید و پس از انتخاب کفش مورد نظرتان، برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید