دسته‌بندی نشده

پنج دلیل برای داشتن چند جفت کفش مخصوص دویدن

پنج دلیل برای داشتن چند جفت کفش مخصوص دویدن چیست ؟ ممکن است شنیده باشید که برخی از دوندگان یا ورزشکاران چندین جفت کفش درکمد خود دارند و ممکن است فکر کنید که آیا این همه کفش واقعاً ضروری است یا خیر. در حقیقت، لازم نیست هر ورزشکاری بیش از یک جفت کفش  داشته باشد. برای مثال اگر  کمتر از چهار بار در هفته با سرعت یکسان می دوید، یک جفت کفش دویدن روزانه با کیفیت باید داشته باشید. با این حال، داشتن چندین جفت کفش دویدن مزایای زیادی دارد که در زیر به پنج مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

 کاهش خطر آسیب با کفش مخصوص دویدن

بیشتر آسیب های ناشی از دویدن به دلیل حرکت های مکرر است. دویدن با یک کفش هر روز به این معنی است که بدن شما همیشه در همان وضعیت قرار دارد. اگر عضلات و مفاصل شما در هر دویدن به یک شکل تحت فشار قرار گیرند، ممکن است خستگی و آسیب ایجاد شود. چرخاندن کفش های دویدن می تواند موقعیت بدن شما را تغییر دهد و استرس های مکرر را از بین ببرد.

امتحان کردن کفش هایی با ارتفاع پاشنه پا متفاوت روشی موثر برای کارکرد بدن شما به روش های متفاوتی است که می تواند شما را قوی تر و کمتر مستعد آسیب کند. بالا یا پایین رفتن فقط 2 میلی متر ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما برای ایجاد تنوع در وضعیت دویدن شما کافی است. به یاد داشته باشید پیشگیری از آسیب با انتخاب کفش شما متوقف نمی شود. گرم کردن مناسب، کار برای ایجاد استحکام هسته و پا، و همچنین حرکات کششی یا فوم غلتیدن بعد از دویدن می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامتی و بدون آسیب شما کند.

 کفش های مختلف برای سرعت های مختلف

همانطور که به عنوان یک دونده ورزش می کنید، ممکن است شروع به تغییر سرعت دویدن  کنید. به عنوان مثال، برخی از روزها ممکن است آهسته و آسان سرعت خود را نگه دارید، در حالی که در روزهای دیگر دویدن سریع را انتخاب می کنید که شامل سرعت بالا است. کفش‌های مختلف در سرعت‌های سریع یا آهسته عملکرد متفاوتی خواهند داشت و تجربه‌های متفاوتی از دویدن ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، یک کفش نرم و با پاشنه بالا ممکن است برای دویدن های آهسته یا ریکاوری بهترین باشد، در حالی که یک کفش سبک تر و انعطاف پذیرتر برای دویدن های با سرعت بالا، جایی که می خواهید سریع از زمین کنده شوید، بهترین است. برای مسابقات سریع‌تر، کفش‌های بسیار سبک وزن محافظت در برابر ضربه و دوام کمی دارند تا پاسخگویی و عملکرد بهتری را ارائه دهند.

پنج دلیل برای داشتن چند جفت کفش مخصوص دویدن

کفش های مختلف برای زمین های مختلف

کفش های تریل دویدن به طور خاص برای استفاده روی خاک، سنگ و شن طراحی شده اند. آن‌ها دارای خرطوم‌های عمیق‌تری هستند که کشش بیشتری را برای گرفتن سطوح شل یا صاف ایجاد می‌کند. بسیاری از کفش های تریل دارای ویژگی های حفاظتی و پایداری هستند که برای زمین های ناهموار تعبیه شده اند.

اگر فقط گاهی روی خاک بدوید، به احتمال زیاد کفش‌های دویدن جاده‌ای روزانه‌تان عملکرد خوبی دارند. با این حال، اگر می خواهید بیشتر اوقات یا در شرایط ناهموارتر در مسیرها دویدن را شروع کنید، یک کفش مخصوص مسیر می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

 کفش های بادوام تر

هنگامی که از یک کفش فقط برای دویدن استفاده می کنید، کفش دوام بیشتری خواهد داشت. حتی ایستادن یا راه رفتن معمولی و به طور کلی استفاده به عنوان یک کفش روزمره عادی با کفش‌های مخصوص دویدن سبب می شود تا بالشتک را از بین ببرد و می‌تواند آج نرم‌ و  را خیلی سریع‌تر خراب کند. داشتن کفش های متعدد به شما این امکان را می دهد که با کفشی مخصوص به نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارید بدوید.

یکی دیگر از راه هایی که چندین کفش باعث افزایش طول عمر هر کفش می شود، حفظ کف وسط زیره است. هر بار که می دوید، کف زیر پای خود را فشرده می کنید. بین دویدن، فوم به زمان نیاز دارد تا فشرده شود و به حالت اولیه خود بازگردد. دویدن بیش از حد مکرر با یک کفش یا استفاده از کفش های دویدن برای راه رفتن در بین دوها، به این معنی است که این فوم هرگز این شانس را ندارد که به شکل عادی خود بازگردد، بنابراین کیفیت خود را سریعتر از دست می دهد.

گزینه های بیشتر برای سرگرمی بیشتر

بعضی روزها، انتخاب کفشی که با آن می دوید هیچ ربطی به سرعت یا تنوع ندارد. درعوض، شما فقط برای این دلیل این کار را انجام می دهید چون احساس خوبی می دهد و سبب افزایش انگیزه در شما می شود. برای مثال، اگر کمی احساس خستگی یا فرسودگی می‌کنید، ممکن است کفشی نرم‌تر را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر احساس می‌کنید یک ورزشکار حرفه ای هستید، ممکن است کفشی سریع و سبک را انتخاب کنید.

سخن آخر

انتخاب کفش مناسب برای ورزش سبب می شود که نه تنها از اسیب دیدگی هنگام ورزش پیشگیری شود بلکه به دلیل استفاده از کفش مخصوص دویدن سبب می شود که عمر کفش افزایش پیدا کرده ور در هزینه های شماصرفه جویی شود. شما می توانید بهترین کقش های مخصوص دویدن و ورزش را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب از سایت و فروشگاه شهپر تهییه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید