مقالات

8 نکته که باید در خرید کفش کودک بدانید

خرید با کودکان همیشه ماجرا دارد! این مسئله در خریدن کفش کودک دو برابر می‌شود. آیا تا به حال سعی کرده‌اید از تمامی نمودارهای اندازه‌ی کفش بچه‌ها سر در بیاورید؟ به نظر می‌رسد که گویا هر برند یا فروشگاهی نمودار متفاوتی دارد!

وقتی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود برای انتخاب کفش را در نظر می‌گیرید، کار می‌تواند کاملاً دلهره‌آور باشد.برای بسیاری از والدین، احتمالاً این فشار طاقت‌فرساست. آیا زیره‌ی این کفش فرسوده می‌شود؟ آیا رویه‌ی آن لکه‌دار یا پاره می‌شود؟ چه زمانی این کفش‌ها دیگر اندازه‌ی فرزندم نخواهند بود؟ نگران نباشید: باشگاه کودکان شهرهای مینیاپولیس و سنت پُل Twin Cities Kids Club با چند نکته و ترفند برای کمک به شما اینجاست! این چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید فرزندتان پس از این بهترین کفش را خواهید پوشید! در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید کفش جدید به خاطر داشته باشید:

1. خوش باشید

کودکان فوق‌العاده باهوش هستند. کوچک‌ترین نشانه‌ها را می‌گیرند. اگر استرس داشته باشید، احتمال دارد که فرزندتان نیز مضطرب شود. سعی کنید به خاطر داشته باشید که هنگام وقت گذراندن با همدیگر، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، فقط باید خوش باشید! فقط آسان بگیرید و از خوبیِ اوقات باهم بودن لذت ببرید. این‌گونه خرید کفش کمتر خسته کننده و بیشتر شاد به نظر خواهد رسید!

اندازه کفش کودک

2. مرتباً اندازه‌گیری کنید

پاهای کودک‌تان با افزایش سن تغییر می‌کند. تا 6 سالگی، پاهای کودک‌تان احتمالاً هر ماه تا 1 میلی‌متر رشد می‌کند! اندازه‌ی کفش و جوراب ممکن است هر چند ماه یکبار با رشد پای کودک تغییر کند. مطمئن شوید که حداقل هر شش ماه یکبار اندازه‌ی آن را بررسی کرده‌اید.

در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به خاطر بسپارید تا بیشترین عمر را از آن جفت جدید بدست آورید:

  • پاها به ندرت دقیقاً به یک اندازه هستند، و یکی اغلب ممکن است نیم سایز از دیگری بزرگتر باشد. بدانید که کدام یک از پاهای فرزندتان بزرگتر است و از همان پا برای امتحان و خرید کفش استفاده کنید.
  • کفش جدید باید 17-12 میلی‌متر بلندتر از پا باشد. اگر در اندازه‌گیری مشکل دارید، کفی را از داخل کفش بیرون بیاورید. از کودک‌تان بخواهید روی کفی بایستد و طول اضافی را از این طریق بررسی کنید.

3. کفش‌ها را با توجه به نیازهای کودک‌تان بخرید

هر بچه‌ای متفاوت از بچه‌ی دیگر است. هیچ‌کس مانند شما، فرزندتان را نمی‌شناسد. اگر کودک شما هنوز بلد نیست بند کفشش را ببندد، کفش بدون بند بخرید! به دنبال کفش‌های چسبی یا دهانه کشی بند نما باشید. کفش‌های بند دار را نخرید تا زمانی که یاد بگیرد. اگر کودک شما با کفش‌هایش خشن رفتار می‌کند، این مسئله را در نظر بگیرید. برندهای با کیفیت ساخته شده از موادی بخرید که در برابر آسیب و صدمه مقاوم هستند. کفشی را که می‌دانید دوام ندارد فقط به خاطر قشنگی‌اش برای کودک‌تان نخرید که بعد پشیمان خواهید شد!

 

کفش کودک

4. در خرید کفش کودک، کودکتان را به همراه خود ببرید!

بیشترین شانس شما برای دقیق‌ترین اندازه، همراه داشتن فرزندتان در هنگام خرید کفش است. از او بخواهید در انتخاب چند جفت کفش به شما کمک کند و همه‌ی آن‌ها را امتحان کند. فقط همه‌ی نکاتی را که در بالا ذکر شد به خاطر داشته باشید.

فرزندتان را در فرایند خرید داخل کنید. به این ترتیب، شیوه‌ی اساسی قدم برداشتن را به او یاد خواهید داد که در مسیر برایش یادآوری می‌شوند. به‌علاوه، اگر فرزندتان در انتخاب یک جفت کفش مناسب کمک کرده باشد، احتمال این‌که بدون دعوا آن‌ها را بپوشد، بیشتر است!

5. فروشگاهی ویژه‌ی کفش بچه‌گانه پیدا کنید

اصلاً ضرری ندارد که از یک متخصص کمک بگیرید. کارکنان فروشگاه کفش بچه‌گانه نسبت به پا و کفش بچه‌ها تجربه دارند. آن‌ها می‌توانند در خرید کفش کودک به شما کمک کنند تا دقیق‌ترین اندازه را برای فرزندتان پیدا کنید . فروشگاه‌های کفش کودکان هم‌چنین نمودارهایی برای اندازه کردن کفش بچه‌ها دارند. از استفاده کردن از آن‌ها نترسید، به همین دلیل آنجا قرار داده شده‌اند! اطلاعاتی که در آنجا می‌یابید، می‌تواند مفید باشد.

6. کفش باکیفیت بخرید

برخی از ویژگی‌هایی که باید در کفش‌های با کیفیت بالا در نظر داشته باشید:

  • تنفس- پای کودکان زیاد عرق می‌کند. مطمین شوید که کفش‌هایی را می‌خرید که از مواد قابل تنفس ساخته شده و اجازه می‌دهد هوا در پای کودک شما گردش داشته باشد. پلاستیک و برخی دیگر از مواد مصنوعی می‌توانند عرق را تشدید کنند. این رطوبت می‌تواند زمینه‌ی ایجاد قارچ یا باکتری را فراهم کند. پای کودک خود را سالم و خشک نگه دارید!
  • دوام- زیره‌ی لاستیکی دوام فوق العاده‌ای دارد. به دنبال زیره‌های ضخیم باشید زیرا بالشتک و جذب ضربه‌ی بهتری را برای کودکان در حال حرکت فراهم می‌کند. از زیره‌های تخت و نازک خودداری کنید زیرا به هیچ وجه پشتیبان نیستند و می‌توانند منجر به آسیب دیدگی شوند. به خاطر داشته باشید، ممکن است قبل از این‌که پای کودک‌تان بزرگتر شود، زیره‌ی آن فرسوده شود، پس مرتباً آن را بررسی کنید!
  • انعطاف‌پذیری- کفش‌های خیلی سفت باعث ناراحتی و آسیب دیدگی احتمالی می‌شوند. قبل از خرید، کفش‌های جدید را بررسی کنید. باید سفت باشند اما نباید خیلی ضخیم و کمتر منعطف باشند. از کفش‌هایی که بیش از حد سفت یا بیش از حد انعطاف‌پذیر هستند، خودداری کنید.

7. متورم شدن پاها!

پاهای ما در طول روز به دلیل فشار ایستادن و راه رفتن متورم می‌شوند. برای در نظر گرفتن این مسئله، سعی کنید فرزندتان را در بعد از ظهر دیرتر برای خرید کفش ببرید. خرید در پایان روز وقتی بچه‌های کوچک دارید، احتمالاً دردسر دارد. با یک برنامه ریزی مناسب، خواهید توانست فرصتی را پیدا کنید که برای شما و برنامه‌ی زمانی کودک‌تان مناسب باشد. آن را به تفریحی شبانه تبدیل کنید؛ برای شام و خرید کفش بیرون بروید!

 

انواع کفش کودک

8. از خرید کفش‌هایی که نیازمند “یک دوره پوشیدن” دارند خودداری کنید.

اگر فرزندتان نمی‌خواهد کفش جدیدش را در فروشگاه بپوشد، پس در خانه هم نمی‌خواهد آن‌ها را بپوشد. کفشی را نخرید که در اولین امتحان کردن، راحت نیست. به خاطر داشته باشید که اگر کودک‌تان کفش‌هایش را با جوراب یا جوراب شلواری می‌پوشد، آن‌ها را همراه خود داشته باشید. ظاهر همه چیز نیست، اما مطمین شوید که فرزندتان کفش‌های جدیدش را دوست دارد. به همین جهت بی‌شک زمانی که عجله دارید یا وقت‌تان تنگ است، با آسودگی‌خاطر بیشتری از منزل بیرون می‌روید. فراموش نکنید که کودکان هم مانند بزرگسالان سبک منحصر به‌فرد خودشان را دارند. این امتیاز شماست که به عنوان پدر و مادر به آن‌ها کمک کنید تا آن را پیدا و از آن استقبال کنند!

این نکات را به ذهن‌تان بسپارید، تا خریدهای بعدی کفش را همراه با فرزندتان به آسانی و با آسودگی انجام دهید! همچنین از کفش های شهپر نیز دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید