دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید کفش تابستانی

خرید کفش تابستانی خوب یکی از مسائل مهم خصوصا در فصل گرماست. کسانی که در مناطق بسیار گرمی زندگی می‌کنند که تابستان‌هایش طولانی و خورشید همیشه درخشنده است، به جای شگفت‌زده شدن از هفته‌ای غیرعادی، اهمیت کفش‌های تولید شده برای آب و هوای گرم را درک می‌کنند. شاید از نظر ما بی‌اهمیت باشد، اما اگر شلوار جین را با شلوارک عوض کرده‌اید، پاهایتان می‌تواند در کفش‌های ورزشی که تمام زمستان می‌پوشید، در امان بمانند. اما این امر هم به لذت هوارسانی به پاها اعتنایی نمی‌کند و هم تجربه‌ی میزان ورم و عرق کردن پاها هنگامی که دارند گرم می‌شوند.

لوک مک دونالد، طراح مد، معتقد است «فصلی بودن، بخش مهمِ خوب لباس پوشیدن است». این امر به همان اندازه که در مورد لباس‌هایی که می‌پوشید کاربرد دارد، به کفش‌هایی که می‌پوشید هم مربوط می‌شود.

سبک مناسب به لباس‌تان بستگی دارد، اما جریان هوا در خرید کفش تابستانی اهمیت بسیاری دارد باید کفشی انتخاب کرد که راحت باشد، پوشیدن و درآوردنش راحت باشد، کمتر رسمی و خوشایند باشد.»

درباره خرید کفش تابستانی باید به این نکته دقت کرد این کفش ها در هر مکان و هر زمانی (آفتابی یا غیرآفتابی) به کار می‌آید. اما صندل‌هایتان مناسب محل کار، جشن عروسی یا مکان‌های بسیار دیگری در این بین نیستند. همان‌طور که در زمستان باید متناسب با همان زمان لباس بپوشید. در اینجا پنج مدل کفش و صندل تابستانی معرفی میکنیم تا به فهرست کفش‌های مناسب آب و هوای گرم‌تان اضافه کنید.

 

اگر دوست داشته باشید می توانید مقاله چگونه کفش راحتی مناسب انتخاب کنید را هم بخوانید

 

صندل کفش تابستانی

صندل

چرا صندل‌ها در تابستان استفاده می‌شوند: به گفته‌ی لوک «صندل نزدیک‌ترین چیزی است که با وجود آن‌که واقعاً کفش به پا دارید، می‌توانید پابرهنه هم باشید. صندل جالب، کاربردی هستند و مدل چرمی شیکِ آن واقعاً می‌تواند زیبا باشد.»

ویژگی‌های اصلی صندل: پنجه‌ای باز با بندهایی که از روی پا عبور کرده و کف را به رویه متصل می‌کند. صندل در انواع چرمی، کتانی (کرباس)، رنگ‌های روشن یا کم رنگ هستند.

شیوه‌ی پوشیدن صندل: «ساده‌ترین راه با شلوارک و تی شرت یا پیراهن آستین کوتاه است. برای داشتن یک تیپ شیک غیررسمی، ست کت و شلوار اندامی و صندل چرمی و تی‌شرت، عالی به نظر می‌رسد.» فقط لطفاً صندل را با جوراب نپوشید.

چکمه و پوتین ساق کوتاه

چرا چکمه و پوتین ساق کوتاه در تابستان استفاده شود: چکمه‌ی صحرایی به گونه‌ای طراحی شده تا سربازان در بیابان بپوشند، پس در واقع برای هوای گرم ساخته شده است. هنگامی که کفشی شیک و در عین حال سبک وزن و قابل تنفس می‌خواهید، این چکمه ایده‌آل است.

ویژگی‌های اصلی چکمه و پوتین ساق کوتاه: چکمه‌ی صحرایی، چه چرمی یا چه جیری، قد مچ پا و سبک وزن است و کمی پاشنه، و کف ضخیم و محکم دارد.

شیوه‌ی پوشیدن چکمه و پوتین ساق کوتاه: چکمه‌ی صحرایی با شلوار کتان یا جین تیره عالی به نظر می‌رسد. پس با آن احساس اصیل میراث که تاریخ نظامی می‌دهد، این چکمه با چیزی مانند شلوار کتان کبریتی یا پیراهن شطرنجی کاملاً عالی است. چکمه‌ی صحرایی، کفشی تابستانی، شیک راحت و عالی است.»

کفش تابستانی مناسب


کفش تابستانی ورزشی سبک

چرا کفش ورزشی سبک در تابستان استفاده می‌شود: کفش‌های ورزشی در تمام طول سال به کار می‌آیند، اما برای تابستان از طراحی خاصی استفاده می‌شود، از کفش‌های اسکیت گرفته تا کفش‌های ورزشی تنیس.

ویژگی‌های اصلی کفش ورزشی سبک: به روزرسانی اصلی برای تابستان، بافت کفش است – شما در تابستان چیزی قابل تنفس، مانند پارچه‌ی توری، جیر یا کرباس لازم دارید. پس از آن، رنگ را تغییر دهید. وقتی هوا خوب است، رنگ سفید لکه‌دار نمی‌شود. اما همچنین زمان مناسبی برای استفاده از رنگ‌های روشن مانند زرد یا حتی ارغوانی است.

شیوه‌ی پوشیدن کفش ورزشی سبک: «در نهایت راحتی، کفش ورزشی سبک با هر چیزی از شلوارک و تی شرت گرفته تا شلوار کتان و پیراهن یقه روشن استفاده می‌شود. اگر از تیپِ بدون جوراب خوش‌تان می‌آید، جوراب نامرئی را انتخاب کنید.»


کفش قایقی

چرا کفش قایقی در تابستان استفاده می‌شود: «کفش کلاسیک دریایی که ملوانان از سال 1930 آن را استفاده می‌کردند، اما اکنون این کفش دیگر مختص دلیران دریای آزاد نیست. شیک و رسمی اما نه خیلی رسمی.»

ویژگی‌های اصلی کفش قایقی: به طور معمول این کفش از کرباس (کتان) یا چرم تهیه می‌شود که دورتادورش دوخت دارد. کفش قایقی کفی ضد لغزش دارند و به گونه‌ای طراحی شده که سریع خیس و خشک می‌شوند – ایده‌آل برای عرشه‌ی قایق، یا پارو زنی.

کفش سبک تابستانی


کفش کتانی

چرا کفش کتانی در تابستان استفاده می‌شود: کفش کتانی سبک‌ترین کفشی است که شما می‌توانید بدون متوسل شدن به صندل داشته باشید. اگر می‌خواهید کفشی خنک داشته باشید و در عین حال جلو (پنجه) بسته باشد، این کفش گزینه‌ای عالی است.

ویژگی‌های اصلی کفش کتانی: کفی ریسمانی یا الیافی و رویه‌ای کتانی(کرباسی). این کفش در انواع رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی است اما اگر از کتان نباشد، و کفی بافته شده نداشته باشد، کفش کتانی نیست.

شیوه‌ی پوشیدن کفش کتانی: «این کفش را همیشه بدون جوراب بپوشید. اگر واقعاً نمی‌توانید پوشیدن جوراب را کنار بگذارید، جوراب نامرئی بپوشید. کفش کتانی کفشی راحت است و با شلوارهای کتانی و پارچه‌ای گشادتر خیلی مناسب به نظر می‌رسد.»

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید