مقالات

9 نکته برای انتخاب کفش مناسب که باید بدانید!

هنگام خرید کفش، باید مسائلی غیر از مد و زیبایی را در نظر بگیرید. علاوه بر مسئله مهمی مانند استایل، باید عملکرد کفش را نیز تایید کنید. دانشگاه هاروارد نکاتی را برای انتخاب کفش‌های مناسب منتشر کرده‌است که در شهپر، آن‌ها را به شما ارائه خواهیم کرد.

نکات هاروارد برای انتخاب کفش مناسب را جدی بگیرید!

به نظرتان نظر دانشگاه هاروارد در مورد انتخاب کفش مناسب چیست و به موضوعاتی اشاره دارد؟ 9 نکته‌ای که این دانشگاه متذکر می‌شود، عبارتند از:

  • کف کفش را روی کف پای خود قرار دهید.

اگر از نظر طول و عرض کوچک‌تر از پای شما بود، حتی برای امتحان هم آن‌ را نپوشید.

  • بعد از ظهر به کفش فروشی بروید. پا به طور طبیعی در طول روز منبسط می‌شود.
  • در فروشگاه همان جوراب‌هایی را بپوشید که قصد دارید با کفش بپوشید.
  • پس از پوشیدن کفش، نوک پنجه آن ‌را فشار دهید تا مطمئن شوید که بین انگشت شست پای شما و نوک پنجه کفش، حدود نیم اینچ فاصله داشته باشد.

این کار فضای کافی را برای پای شما فراهم می‌کند تا هنگام راه رفتن، دچار ناخن‌زدگی نشوید. انگشتان پای خود را تکان دهید تا مطمئن شوید که فضای کافی وجود دارد.

  • با کفش‌ها راه بروید تا بفهمید که چه احساسی دارید.

آیا کفش به خوبی با پای شما فیت شده‌است؟ آیا پشته کفش به پشت پای شما چسبیده است یا هنگام راه رفتن لیز می‌خورد؟ کفشی را پیدا کنید که از همان ابتدا مناسب پای شما باشد.

  • به جای عدد سایز کفش، به حس خود هنگام پوشیدن آن اعتماد کنید. سایز‌بندی بین سازنده‌ها متفاوت است و شرط اصلی این است که پای شما درون کفش راحت باشد.
  • به عرض و هم‌چنین طول کفش توجه کنید.

اگر پای شما از پهنا فشرده می‌شود، از فروشنده بخواهید کفشی به شما بدهد که پهنای بیشتری داشته باشد. سایز بزرگتر همیشه مشکل را حل نمی‌کند!

  • مطمئن شوید که داخل کفش هیچ‌چیز زائدی مانند چسب خشک شده، چرم خوب برش نخورده یا مواد دیگر وجود نداشته باشد.
  • کف کفش را بررسی کنید.

آیا به اندازه کافی محکم هستند که از پای شما در مقابل اجسام تیز محافظت کنند؟ آیا در آن‌ها بالشتک به کار رفته است؟ در حین قدم زدن در فروشگاه کفش، به احساسی که در پای خود دارید توجه کنید. سعی کنید روی سطوح سخت و همچنین راه پله‎‌ها گام بردارید و ببینید که روی هرکدام چه حسی دارید.

جمع‌بندی

هنگام خرید کفش، توجه به زیبایی و استایل مهم است. اما سلامتی بسیار مهم‌تر است. در این مقاله، 9 نکته منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد را ارائه دادیم که با رعایت آنها هنگام خرید کفش، سلامت و راحتی را برای پای خود تضمین خواهید کرد.

برای خرید انواع کفش‌های مردانه و زنانه، کفش‌های رسمی، کفش‌های کار، نیم‌بوت‌ها، نیم‌پوتین‌ها، کفش‌های ورزشی و انواع کفش‌های دیگر می‌توانید فروشگاه شهپر را انتخاب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید