مقالات

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پای چاق

کفش مناسب برای پای چاق کدام است؟ ؟ اصول انتخاب كفش براي افراد داراي پاي چاق چه هستند؟ در این مقاله از وبسایت شهپر می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در صورتی که شما مقداری اضافه وزن دارید یا صرفا پاهای چاقی داشته باشید چطور باید کفش مناسب  خود را پیدا کنید، پس تا آخری این مقاله با ما همراه باشید.

توجه به اندام و فرم بدن در انتخاب کفش

برای انتخاب لباس، کفش و غیره باید به اندام و فرم بدن توجه نمود. قد، وزن و فرم بدن از عوامل اصلی هستند كه مي‌توان با توجه به آن انتخاب درست و مناسبي از لباس و كفش داشت. براي نمونه افراد لاغر قواعد لباس پوشيدن خودشان را دارند و افراد چاق نيز از قوانين مناسب خود در لباس پوشيدن بايد تبعيت نمايند.

درباره افراد چاق بايد توجه داشت كه چاقي پا انواع و اقسام دارد. برخي ساق پاي چاقي دارند، برخي در قسمت رويه‌ي پا و برخي هم ساق و هم رويه پاي چاق را همزمان دارند.

براي مثال افرادي كه رويه پايشان چاق است با انتخاب و خريد نامناسب كفش، هم پايشان چاقتر به نظر مي‌رسند، هم اينكه رويه كفش، پاي آنها را مي‌زند و راه رفتن را براي آن ها دشوار خواهد كرد. در نتيجه به سلامتي پا آسيب مي‌رسد.

انتخاب کفش مناسب برای افراد چاق

 

بایدها و نبایدهای مدل کفش مناسب برای پای چاق

در کفش پاشنه بلند و کفش لژدار، نبايد كفش روي مچ داراي بند باشد.

كفشي را انتخاب كنيد كه كناره هاي پا را بپوشاند اگر به اين موضوع توجه نكند پاهاي شما چاق‌تر از آنچه كه هستند به نظر مي‌آيند.

کفشی که پشتش باز باشد مناسب کسانی که ساق پای چاق دارند نیست.

كفشهاي بنددار تا بالاي ساق پا اگرچه زيبا هستند اما بايد بدانيد براي پاي چاق اصلا زيبا نيستند و چاق بودن پا را چندبرابر مي‌نمايند.

كفشهايي كه پشتشان باريكترين قسمت ساق پا را بپوشاند براي افرادي كه ساق پايشان چاق است مناسبت نيست

توجه به اين نكات به شما كمك مي كند تا كفش مناسب پاي چاق را بشناسيد و بهترين انتخاب و خريد را داشته باشيد. در ادامه مقاله مي خواهيم راجع به انتخاب درست بوت و نیم‌بوت برای افرادی که دارای پای چاق هستند صحبت کنیم.

بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها انواع مختلفي دارند. هر مدل از آن ها را برای پا و اندام با فرم خاص آن طراحی شده است. انتخاب بوت و نیم‌بوت مناسب، برای افراد با پاهای چاق هم مثل مدل کفش برای پای چاق باید و نبایدهای خودش را دارد که اگر رعایت نشود هم روی سلامت و هم زیبایی اثر می‌گذارد.

 

کفش برای پای چاق

 

اصول انتخاب بوت و نیم‌بوت مناسب برای افراد با پاهای چاق

در ابتدا باید بگوییم اگر ساق پای شما چاق است، انتخاب بوت برای شما از نیم‌بوت بهتر است چون نیم‌بوت با ایجاد خط افقی روی پای شما ساق پاهایتان را تپل‌تر نشان می‌دهد. اما اگر قصد پوشیدن نیم‌بوت را دارید بهتر است همرنگ شلوارتان باشد تا پای شما لاغرتر به نظر بیاید.

در خرید بوت حتما دقت کنید که سایز ساق بوت، اندازه‌ی ساق پایتان باشد و تنگ نباشد. به یاد داشته باشید اگر زیباترین بوت را هم بپوشید در صورتی که برای ساق پای شما تنگ است، در نظر بیننده این‌طور خواهد بود که پای شما داخل بوت در حال خفه شدن است! پس دقت کنید که لبه‌ی بالایی ساق بوت برایتان تنگ نباشد.

اگر ساق پاهای شما و رویه‌ی پایتان چاق است، بهتر است سراغ بوت‌های تخت نروید. بوت‌های پاشنه بلند اندامتان را کشیده‌تر نشان خواهند داد.

بوت‌های پاشنه مخفی هم مناسب هستند؛ چون در عین اینکه مانند بوت‌های پاشنه‌بلند کمک می‌کنند تا کشیده‌تر به نظر برسید، به اندازه‌ی راه رفتن با بوت پاشنه‌بلند آزاردهنده نیستند.

افرادی که ساق پاهای چاق دارند بهتر است بوت‌هایی که رویشان زیپ افقی و تزیینی یا زیپ مایل دارند را انتخاب نکنند. بهترین مدل زیپ بوت برایتان زیپ‌های عمودی است که پای شما را لاغرتر از واقعیت نشان دهد.

به یاد داشته باشید در مورد انتخاب رنگ بوت باید از قوانین رنگ لباس برای فرم پاهای چاق پیروی کنید. اگر ساق پایتان چاق است بهترین انتخاب رنگ برای بوت شما رنگ‌های تیره است. رنگ تیره کمک می‌کند که چاقی پای شما تا حد زیادی پنهان شود.

هرچقدر از بوت ساده‌تر استفاده کنید بهتر است. استفاده از تزیینات بر روی بوت باعث می‌شود که بوت حجیم‌تر دیده شود و چشم‌ها را نیز به سمت خود بکشاند.

اگر پا پهن است و روی پا چاق است بهتر است بوت‌هایی که پنجه‌ی آنها باریک است را فراموش کنید چون اذیتتان می‌کنند و بعد از کمی راه رفتن خسته خواهید شد. با پوشیدن آن‌ها نمی‌توانید درست راه بروید و این اصلا جلوه‌ی خوبی ندارد.

یکي از روش هاي عالی برای لاغر نشان دادن ساق پا این است که چکمه‌ای بپوشید که برش بالای آن اریب و مایل باشد. این کار باعث خطای دید شده و پاهایتان را لاغرتر نشان می‌دهد.

در پایان باید بگوییم اگر کفشی دارید که با توجه به اصول گفته شده خریداری نکرده‌اید، برای دیده نشدن چاقی پایتان می‌توانید از شلوارهای دمپاگشاد و بلند نیز استفاده کنید و روی پایتان را بپوشاند.

 

برای آگاهی از آخرین مدل های کفش و صندل شهپر به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید