سلامت پا, مقالات

چگونگی انتخاب کفش مناسب برای درمان کمردرد

 

خرید کفش مناسب و چگونگی انتخاب کفش مناسب برای درمان کمردرد تاثیر بسزایی بر سلامت شما در طول زندگیتان دارد ولی بیشتر مردم به این نکته مهم توجه نداشته و یا به سادگی آن را نادیده می گیرند که این سبب بروز مشکلات عدیده ای می شود.

کمردرد یکی از شایع ترین بیماری ها در دنیا هست و از هر 10 نفر هشت نفر را در طول زندگی خود مبتلا می کند. کمردرد ممکن است یک درد شدید یا یک درد مبهم باشد که در طول روز ادامه داشته باشد.بسیاری از عوامل مختلف می توانند باعث کمردرد شود  از وضعیت بد بدن تا عدم ورزش کردن. با این حال ، گاهی اوقات کمردرد با درد پا و کفش ناراحت کننده ارتباط دارد. اگر پای شما باعث کمردرد می شود یا آن را تشدید می کند تعویض کفش ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد شود. یک جفت کفش مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر کمر درد در حین کار، ورزش یا انجام کارهای دیگر داشته باشد و به همان نسبت انتخاب اشتباه می تواند باعث ایجاد یا تشدید علائم کمردرد شود. چگونه می توانید بفهمید که کدام کفش برای تسکین کمر مناسب است؟

انتخاب کفش مناسب
چرا اتنخاب کفش مناسب برای درمان کمردرد مهم است؟

پاها مانند پایه ای برای بقیه بدن شما هستند. وقتی کفش های ناراحت می پوشید، واکنش زنجیره ای منفی روی مچ پا ، زانو ، باسن و در نهایت پشت شما ایجاد می کند. پاهای شما برای جلوگیری از درد هنگام ایستادن ، راه رفتن یا دویدن به حمایت کافی نیاز دارند بدون حمایت مناسب برای پاها در هنگام راه رفتن، بدن سعی در تنظیم حالت ستون فقرات می کند تا عدم حمایت از کفش های شما جبران شود همچنین به کفش هایی نیاز دارید که با برخورد پای شما به زمین ضربه را جذب کنند تا دیگر قسمت های بدن شما مجبور نباشند نیروی ضربه را تحمل کنند به طور کلی ، یک جفت کفش مناسب باعث بهبود و تثبیت موقعیت پاهای شما می شود که به نوبه خود راه رفتن و حالت بدن شما را بهبود می بخشد. حالت خوب و صحیح  به جلوگیری از فشار و درد عضلات در پشت کمک می کند زیرا همه بدن را در یک راستا نگه می دارد.

اصلاح راه رفتن با کفش مناسب
اگر کفش شما باعث کمردرد شما می شود ، زمان تعویض آن فرا رسیده است. با این حال ، قبل از رفتن به فرشگاه ممکن است بخواهید به پزشک مراجعه کنید. پزشک یا متخصص ستون فقرات شما منبع کمردرد شما را مشخص می کند و حتی ممکن است کفش هایی را برای شکل خاص پای شما توصیه کنند معمولاً پزشک با اشعه ایکس از پشت شما جهت جستجوی آسیب ستون فقرات یا سایر مشکلات سلامتی عکس می گیرد و ممکن است از شما در مورد شغل و شیوه زندگی شما سوالاتی بپرسد. آنها سعی خواهند کرد تمام علل احتمالی کمردرد شما مانند شکستگی، فتق یا دیسک را در بگیرند. هنگامی که شما و پزشک خود تشخیص دهید کفش شما مقصر اصلی هست ، می توانید موقعیت مناسبی برای انتخاب یک جفت کفش جدید داشته باشید.

برای کفش مناسب با پزشک خود مشورت کنید

نکاتی در مورد انتخاب بهترین کفش برای کمردرد

  1. قوس پا و محل قرار گرقتن قوس پا درکفش

قوس پای شما ممکن است کم، زیاد یا بدون قوس باشد. افرادی که کف پای صاف یا قوس پای زیادی دارند باعث می شود حالت بدن را مختل شده و به طور بالقوه باعث آسیب یا درد می شود. قوس پا و محل قرار گیری آن در کفش شما باید طوری باشدکه با هم به بهترین شکل ممکن با هم سازگار باشند. برای تعیین نوع قوس پا ، پای خود را در آب فرو کرده سپس بر روی یک تکه مقوا قدم بگذارید. رد پای شما به شما می گوید که نوع قوس شما چیست.

  1. کفی کفش را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب کفش  مناسب برای درمان کمردرد، در نظر بگیرید که آیا کفش به خوبی ضربه را دفع می کند یا خیر. کفی مناسب به شما کمک می کند تا ضربه ناشی از راه رفتن را از بین ببرید و استرس کمر را کاهش دهید. قسمتی از کفش که پای شما را در برابر ضربه محافظت می کند، زیره میانی نامیده می شود. کفی میانی بین قسمتی از کفش که زمین را لمس می کند و قسمتی که مستقیماً در زیر پا قرار دارد. به طور کلی ، اگر قوس پای شما زیاد هست ، شاید بهتر باشد که زیره میانی نرم تری را انتخاب کنید. افرادی که دارای قوس کم هستند باید از کف میانی محکم تری برای کنترل بیشتر حرکت استفاده کنند..

  1. از پاشنه بلند اجتناب کنید

در ایالات متحده ، سالانه میلیاردها دلار صرف خرید کفش های شیک مانند کفش های پاشنه بلند می شود.پوشیدن کفش پاشنه دار باعث قوس کمر و جلو امدن قفسه سینه به جلو می شود و ستون فقرات شما را از حالت طبیعی خارج می کند. این منجر به استفاده بیش از حد ماهیچه ها ، کمردرد و احتمالاً سایر مشکلات کمر شود.کفش های پاشنه بلند به عنوان کفش هایی با پاشنه بلندتر از 5 سانتی متر تعریف می شوند.

 اگر نمی خواهید پاشنه پا را ترک کنید ، نکات زیر را رعایت کنید:

  • پاشنه هایی را انتخاب کنید که ارتفاع آنها بیشتر از 5 سانتی متر نباشد.
  • از پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی در طول روز خودداری کنید.
  • در صورت امکان کفش پاشنه بلند را نزد متخصص ارتودنسی ببرید تا از مناسب بودن ان مطمئن شوید

    ارتباط کفش پاشنه بلند و کمر درد4.از کفش های بیش از حد تخت خودداری کنید

همانطور که کفش های پاشنه بلند می توانند باعث کمر درد شوند کفش های بسیار تخت مانند صندل نیز می توانند باعث درد شوند صندل ها هیچ گونه پشتیبانی برای قوس پا ارائه نمی دهتد و می تواند منجر به درد در قوس پا ، پاشنه ، مچ پا ، زانو و پشت شود. آنها برای پیاده روی درمسافتهای کوتاه مناسب هستند اما نباید آنها را برای مدت طولانی پوشید.

ارتباط صندل ها و کمردرد

  1. سایز اندازه مناسب را انتخاب کنید

بسیاری از مردم کفش هایی را انتخاب می کنند که به دلایل مختلف مناسب نیستند، اما پوشیدن کفش هایی که از نظر طول و عرض مناسب هستند بسیار مهم است و عدم انتخاب اندازه مناسب سبب می‌شود به صورت نامناسب راه بروید و کمرتان آسیب ببیند.

 در اینجا نکاتی برای انتخاب  کفش مناسب برای درمان کمردرد

  • در عصر خرید کنید: پاهای شما به طور طبیعی در طول روز گسترش یافته و متورم می شوند ، بنابراین با تناسب نزدیک تری انتخاب خواهید کرد..
  • جوراب های معمولی خود را بپوشید: همان جوراب هایی را که مرتب می پوشید بپوشید تا مطمئن شوید کفش خیلی تنگ یا خیلی بزرگ نیست.
  • پاهای خود را اندازه بگیرید: از فروشنده بخواهید هر بار که کفش می خرید هر دو پای شما را اندازه گیری کند. اگر یک پا از پای دیگر بزرگتر است ، اندازه بزرگتر را برای هر دو پا بخرید.
  • آنها را امتحان کنید: در کفش خود بایستید و مطمئن شوید که حداقل یک تا بک و نیم سانتی متر فاصله بین بزرگترین انگشت پا و بالای کفش دارید.
    قدم بزنید و ببینید که چه احساسی روی سطوح سخت و نرم دارند. پاشنه پا باید محکم جا بیفتد و فضای کافی در قسمت پاشنه وجود داشته باشد.
  •  راحتی پا خود را در نظر بگیرید: مهم نیست که کفش از چه مارکی باشد یا چه قدر زیبا هست کند ، بیشتر از همه به احساسی که در کفش دارید فکر کنید و پا شما چه قدر در کفش راحت هست..
  • قسمت داخلی کفش را بررسی کنید: به دنبال برچسب ، درز یا هر چیز دیگری در داخل کفش باشید که ممکن است پای شما را اذیت کند.
  • زیره ها را بررسی کنید: زیر کفش ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی استحکام دارند و می توانند از پاهای شما در برابر اجسام تیز، سخت و سنگین محافظت کرده و همچنین جذب ضربه را تضمین کنند.

خرید کفش مناسب تاثیر بسزایی بر سلامت شما در طول زندگیتان دارد ولی بیشتر مردم به این نکته مهم توجه نداشته و یا به سادگی آن را نادیده می گیرند که این سبب بروز مشکلات عدیده ای می شودکمردرد یکی از شایع ترین بیماری ها در دنیا هست و از هر 10 نفر هشت نفر را در طول زندگی خود مبتلا می کند. کمردرد ممکن است یک درد شدید یا یک درد مبهم باشد که در طول روز ادامه داشته باشد. بسیاری از عوامل مختلف می توانند باعث کمردرد شود  از وضعیت بد بدن تا عدم ورزش کردن. با این حال ، گاهی اوقات کمردرد با درد پا و کفش ناراحت کننده ارتباط دارد.

کلام آخر

خرید کفش مناسیب  باعث کمردرد می شود یا آن را تشدید می کند تعویض کفش ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد شود. یک جفت کفش مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر کمر درد در حین کار ، ورزش یا انجام کارهای دیگر داشته باشد و به همان نسبت انتخاب اشتباه می تواند باعث ایجاد یا تشدید علائم کمردرد شود.

دیدگاهتان را بنویسید