مقالات

چگونه کفشهای ورزشی را تمیز کنیم؟

یک جفت کفش ورزشی محکم و راحت می تواند گران باشد.و باوجود این درطول استفاده می تواند سریع کثیف شود. باید زمان تمیز کردن انها مراقب باشید، مراقبت مناسب و تمیز کاری خوب می‌تواند کفش های شما را ترمیم و از سرمایه گذاری شما محافظت کند.انداختن آنها در ماشین لباسشویی درست نیست. برای تمیز کردن مناسب کفش ها آماده انجام یک شست و شوی دستی باشید.با ما در این مقاله همراه باشید. ( کفش شهپر)

بخش اول: انجام تمیزکاری مرتب

تمیزکردن کفش ورزشی

تمیز کردن با یک برس خشک. قبل از شستشوی کفش ها باید هر گونه آلودگی و را از کفش جدا کنید. از یک مسواک قدیمی یا برس تمیزکاری خشک استفاده کنید. برس خشک در روی نقاط مشکل دار بمالید تا هرگونه آلودگی و جرم را جدا کنید.

دمای مناسب برای شستن کفش ورزشی

 آب گرم را با پودر لباسشویی مخلوط کنید. سینک را با آب گرم پر کنید آب گرم باشد نه داغ. سپس مقدار کمی پودر لباسشویی اضافه کنید و مخلوط کنید.

کفش ورزشی

کفی و بندها را جدا کنید. کفی ها و بند ها لازم است که جداگانه تمیز شوند آنها را از جدا کرده و کنار بگذارید.

تمیز کردن کفش ورزشی

 یک تکه اسفنج را خیس کنید. همچنین می توانید از یک حوله نرم یا برس نرم استفاده کنید.دقت کنید قبل از گرفتن رطوبت اضافی اسفنج، اسنفج پودر و آب کافی را جذب کرده باشد. از محلول برای پاک کردن لکه های مشکل ساز استفاده کنید. یک مسواک کهنه برای تمیز کردن اطراف زبانه و دیگر نقاطی که دسترسی به آنها دشوار است می‌تواند مناسب باشد. سعی کنید نقاطی از کفش که از چرم یا فوم ساخته شده خیس نشوند .می توانید دستورالعمل های خاص تمیز کردن کفش تان را از طریق تولیدکننده ارایه شده جستجو کنید. اگر شک دارید از مرطوب کردن هر سطحی که در حال حاضر تمیز است خودداری کنید.

تمیز کردن کفش ورزشی

یک تکه اسنفج را برای از بین بردن ماده شوینده با آب تمیز خیس کنید. بعد از برطرف کردن لکه ها و آلودگی ها اسفنج یا پارچه دوم را در آبگرم بدون ماده پاک کننده خیس کنید. اسفنج را روی کفش بمالید تا همه مواد شوینده اضافه را از بین ببرید.

دمای مناسب برای کفش ورزشی

 اجازه دهید کفشها در مجاورت هوا خشک شوند. کفش ها را داخل خشک کننده قرار ندهید. آنها را در دمای اتاق بگذارید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند.

بخش دوم: چه کار کنیم کفشها بوی خوبی بدهند.

پوشیدن جوراب

همیشه جوراب بپوشید. بدون جوراب، عرق در کفش است انباشته شده و باکتری ها در این رطوبت رشد خواهند کرد و کفشتان بوی ناخوشایندی خواهد گرفت که برای رهایی از آن تلاش خواهید کرد.

کفش ورزشی تمیز

داخل کفش پودر پا بپاشید. ممکن است متوجه شوید که پای تان داخل جوراب عرق خواهد کرد و با وجود داشتن جوراب کفش هایتان مرطوب خواهد شد. پاشیدن پودر پا روی کفی ها قبل از بستن بند ها به جذب مقداری از رطوبت کمک میکند و از ایجاد بو در کفش جلوگیری خواهد کرد.

شستن کفی کفش ورزشی

کفی های را تمیز کنید. اگر در حال حاضر کفش هایتان بدبو هستند می توانید برای از بین بردن بو کفی ها را تمیز کنید. کفی ها را از داخل کفش خارج کرده و مراحل زیر را دنبال کنید. آنها را با یک اسفنج خیس شده در آب و پودر لباسشویی تمیز کنید با اسفنج خیس دوم برای از بین بردن پودر آن را تمیز کنید و سپس اجازه دهید کفی ها در مجاورت هوا خشک شوند.

بخش سوم: تمیز کردن بندها

بستن بند کفش ورزشی

بندها را از کفش جدا کنید. بند ها می توانند نسبت به خود کفش نیازمند تمیز کردن سخت تری باشند. پس باید آنها را جدا کرده و جداگانه تمیز کنید.

شستن بند کفش ورزشی

ابتدا بندها را با پودر لباسشویی تمیز کنید. برای لکه های سخت می توانید با پاشیدن کمی از پودر لباسشویی روی لکه ها کار را شروع کنید. قبل از قرار دادن آنها در آب گرم از انگشتان برای مالیدن پودر لباسشویی استفاده کنید.

مطالب خواندنی : چگونگی آبگریز کردن کفش چرم طبیعی !

خشک کردن بند کفش

بندها را در یک کیسه اشیاء ظریف و حساس بشوید. بندها را میتوان داخل ماشین لباسشویی قرار داد. اما اگر داخل ماشین آزادانه قرار بگیرند دور دیگر اقلام خواهند پیچید. بندها را در یک کیسه اشیاء حساس و ظریف قرار داده و سپس داخل لباسشویی قرار دهید.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید