سلامت پا, مقالات

کفش چرمی را چگونه در روزهای بارانی بپوشیم؟

بر کسی پوشیده نیست که چرم یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مواد برای کفش است. چه کفش ورزشی، چکمه، کفش پاشنه بلند یا حتی صندل در ساخت همه آنها می توان از چرم استفاده کرد. البته دلیل خوبی برای این که همه طرفدار چرم هستند وجود دارد و چرم ویژگی های خاصی را نشان می دهد که در موارد دیگر مانند مقاومت، دوام، طول عمر و سبک یافت نمی شود . سایر مواد ممکن است سعی کنند که این ویژگیهای چرم را داشته باشند اما هرگز قابل مقایسه با چرم نیستند و ما نمی توانیم کیفیت کفشهای چرمی را با هیچ کفش دیگری مقایسه کنیم.

پوشیدن کفش چرمی زیر باران - تولیدی کفش شهپر

در این مقاله از شهپر قصد داریم بررسی کنیم که آیا می توانیم در روزهای بارانی کفش چرمی بپوشیم یا نه؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کفش چرمی و هوای بارانی

اما چرم نیز نسبت به عناصر دیگر از جمله رطوبت حساس است. این باعث می شود برخی از مردم این سوال را بپرسند که آیا می توانند با اطمینان کفش چرمی خود را در هوای بارانی نیز بپوشند بدون اینکه به آنها آسیب برسانند، برای پاسخ به این سوال، شما می توانید هنگام بارندگی در خارج از منزل، کفش چرمی بپوشید تا زمانی که نکات زیر را برای محافظت از آنها در نظر بگیرید.

داخل کفش را خشک کنید

سعی کنید هر زمان که خیس می شوید حتما داخل کفشهای چرمی خود را خشک کنید زیرا چرم به رطوبت حساس است. حتی مقادیر اندک رطوبت در صورت عدم کنترل به کفشهای چرمی شما آسیب می زند لازم نیست که خیلی در این مورد حساس شوید فقط کافی است که داخل کفشهای خود را با یک حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید.

باید مراقب باشید که کجا قدم می زنید

ممکن است خیلی ساده به نظر برسد اما هنوز هم لازم به ذکر است که وقتی کفش چرمی می پوشید باید مراقب باشید که کجا قدم می زنید. اگر در هوای بارانی با کفشهای چرمی خود بیرون می روید باید احتیاط کنید که مثلا در گودال های پر از آب نیافتید، قدم زدن در یک گودال پر از آب یا چاله پر از آب باعث می شود کفش های شما پر از آب شوند و آنگاه خشک کردن آنها کاری بسیار دشوار می شود.

کفش چرمی - کفش شهپر

کفشهای چرمی خود را مرتب پولیش کنید

یک روش مناسب دیگر برای محافظت از کفشهای چرمی تان در هوای بارانی پولیش کردن متناوب آنها است. سعی کنید که یک پولیش ارزان خرید نکنید بلکه سعی کنید به این موضوع اهمیت بدهید و یک پولیش با کیفیت بالا خریداری کنید و همواره به صورت ماهی یکبار کفشهای چرمی خود را پولیش کنید.

مکان نگهداری کفش های چرمی

شما معمولا کفش های چرمی خود را در کجا نگهداری می کنید؟ اگر شما کفشهای چرمی خود را جلوی در ورودی در می آورید و آنها را همان جا رها می کنید باید که در مورد این کارتان تجدید نظر کنید حتی اگر باران روی کفش هایتان نبارد همان رطوبت بیرون خانه کافی است تا کفش چرمی شما خراب شوند. کفشهای چرمی را باید در مکانی خنک که خیلی خشک و یا خیلی نمدار نباشد، نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید