مقالات

ویژگی های کفش ایمنی

در کارهای سخت که احتمال صدمه دیدن در آن برای کارگران زیاد است از کفش ایمنی استفاده میکنند که میتواند صدمات را برای پا به کمترین میزان برساند . اما کفش ایمنی باید ویژگی هایی داشته باشد که در این مقاله به آن میپردازیم.(کفش شهپر)

 

کفش ایمنی

ویژگی های کفش ایمنی

از ویژگی های کفش ایمنی مناسب به عقیده متخصصان و تولیدکنندگان حرفه ای ، اصلی ترین مورد در کفش ایمنی مساله حفاظتی از جمله محافظت در برابر سقوط اجسام سنگین، عدم لغزش و در نهایت مسایل ارگونومیکی و بهداشتی می باشد.

 

کفش ایمنی

جنس کفش ایمنی

از نظر محافظتی، سرپنجه فولادی نقش اصلی را در حفاظت از انگشتان پا در مقابل ضربات بازی می کند. از اینرو سرپنجه کفش ایمنی باید از جنس فولاد آبکاری شده بوده به گونه ای که توان تحمل ضربات با حداقل 200 ژول را دارا باشد، در غیر اینصورت خود سرپنجه به عنوان عامل برنده عمل کرده و باعث قطع انگشتان پا خواهد شد.

مطالب خواندنی : انتخاب کفش مناسب برای رانندگی

موارد ارگونومیکی کفش ایمنی

مدّ نظر قرار دادن نکات ارگونومیکی به علت اینکه پا قلب عصبی انسان محسوب می گردد و تمام اعصاب اعضای مختلف بدن در پا متمرکز شده است و نیز به علت اینکه نحوه قرار گرفتن پا در کفش ارتباط مستقیمی با طرز شکل و فرم گرفتن اسکلت بدن و بویژه ستون فقرات دارد، بسیار حائز اهمیت است چرا که پیامدهای استفاده از کفش نا ایمن و نامناسب محدود به خطرات فیزیکی و ظاهری نبوده، بلکه اختلات در عملکرد چشم، نارسایی های مزمن ستون فقرات و سردردهای مزمن نیز می تواند از علایم استفاده از کفش غیر ایمن و غیر ارگونومیک باشد.

 

کفش ایمنی کفش ایمنی

نکات بهداشتی کفش ایمنی

از لحاظ بهداشتی کفش هایی که آستر غیر بهداشتی دارند باعث ایجاد میخچه و ایجاد قارچ و باکتری و بوی نامطبوع در پا می شوند.

در نهایت زیبایی و ظاهر کفش ایمنی نیز بایستی به شکلی باشد که فرد با تمایل و رغبت خود و بدون اجبار از کفش ایمنی استفاده نماید. این نکته را هیچوقت نباید فراموش نمود که پا قلب دوم انسان است پس برای محافظت از قلب دوم، کفش ایمنی و استاندارد بپوشیم.

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید