سلامت پا, مقالات

نکات مهم در خرید کفش ایمنی

آیا شما به دنبال خرید کفش ایمنی هستید؟ انتخاب از بین پارامترها و گزینه های مختلفی که برندهای کفش ایمنی دارند ممکن است ذهن شما را غرق نمایند. به همین منظور جهت داشتن آگاهی بیشتر به ادامه مطلب توجه کنید. ما به شما در مورد برخی از مهمترین عواملی که باید در مورد آنها هنگام خرید کفش ایمنی بدانید توصیه هایی می کنیم. با به یاد نگه داشتن این موارد، احتمال بیشتری وجود دارد که شما از خرید و انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.(کفش شهپر)

قیمت

در اغلب موارد، معیار قیمت تاثیرگذارترین عامل تصمیم گیری بسیاری از افراد می باشد. در بعضی موارد، بهتر است از گزینه های گران قیمت برای کفش های ایمنی یا چکمه های فولادی استفاده کنید (هر چند گرانقیمت بودن نشانه برتری و کیفیت بالا نیست.) ممکن است بخواهید کفش ایمنی ارزان تری را بپوشید، اما بایستی مد نظر داشته باشید که آسیب های اینگونه کفش ها بزودی نمایان خواهد شد.

دیدگاه کاربران

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، بهتر است که به اینترنت بروید و برای بازخوردهایی که توسط دیگران به اشتراک گذاشته اند را جستجو کنید. بررسی های آنلاین در مورد انواع مختلف کفش ایمنی به شما کمک می کند تا گزینه هایی را که می خواهید ارزیابی کنید. بینش و تجربیات دیگران، زندگی شما را ساده تر می کند، زیرا پایه ای برای تصمیم گیری است که شما ایجاد می کنید. از افرادی که شخصا آنها را می شناسید نیز در مورد ویژگی های کفش های ایمنی مد نظر خود پرس و جو کنید.

طرح

این مورد به زیبایی شناسی چکمه های فولادی و یا سایر انواع کفش ایمنی اشاره دارد. البته، شما کفش ایمنی را می خواهید که به نظر جذاب بیاید. با این حال، در برخی از موارد نیز وجود دارد که طرح کفش مهم نیست و در آن بهتر است کفشی با حداقل ظاهر استفاده کنید. بیشتر از همه، انتخاب رنگ مناسب نیز ملاک است.

کفش ایمنی - کفش شهپر

سایز

اندازه و سایز مناسب کفش نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. مارک های مختلف ممکن است دارای اندازه های مختلف باشند، به همین دلیل است که شما باید با چارت های اندازه گیری شخصی خود آنها را بررسی نمایید. اطمینان حاصل کنید که آن بیش از حد شل و گشاد و یا بیش از حد تنگ نیست. اگر قصد خرید به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی را دارید، نگاهی به سیاست های فروشگاه جهت عودت کالا (بازپرداخت) و همچنین گارانتی محصول داشته باشید. تا اگر کفش ایمنی دریافتی به پایتان اندازه نیامد بتوانید آنرا پس فرستاده و کفش ایمنی با سایز دیگری را درخواست و سفارش دهید.

مواد

تا به امروز، چرم همچنان یکی از محبوب ترین مواد اولیه بکار رفته در کفش های ایمنی، است. هر چند ممکن است گران باشد، اما به دلیل طول عمر زیاد و نیز بالا بودن سطح حفاظت آن، فسادناپذیری در مقابل رطوبت، مواد شیمیایی و روغنی و خصوصیات ویژه دیگر باعث شده که اغلب تولیدکنندگان کفش ایمنی چرم را ترجیح دهند. مواد اولیه دیگری که معمولا استفاده می شوند عبارتند از: پلاستیک و لاستیک.

شاخص های فنی

در رابطه با شاخصه های فنی کفش ایمنی شما باید از فاکتورهای فنی ساخت آن استفاده کنید. به عنوان مثال: درجه مقاومت در برابر حرارت، میزان ژول مقاومت در مقابل ضربات، مقاومت لغزش و کشش کفش. کف و زیره کفش ایمنی نیز بسیار مهم است.

راحتی

پارامترهای زیادی وجود دارد که بر آسایش چکمه های فولادی و سایر انواع کفش کار تاثیر می گذارد. در میان این موارد، راحتی تحت تأثیر اندازه کفش و همچنین مواد مورد استفاده در آن قرار خواهد گرفت. اگر با پوشیدن کفش ناراحت هستید، بهره وری شما در کار بسیار اُفت خواهد کرد.

تهویه

این موردی است که به رغم اهمیت آن، توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته شده است. اگر تهویه ی کفش خوب باشد، به توانایی آن در ارتقاء سطح آسایش پا درون کفش منتج خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه، کفی کفش و طراحی گردش هوای مناسب داخل کفش باعث می شود تا پای شما را طی زمان استفاده، خشک و خنک نگه می دارد.

طول عمر

هیچ کس نمی خواهد کفش های ایمنی را بفروشد که تنها چند ماه طول عمر داشته باشد. بنابراین، اگر قصد خرید کفش ایمنی را دارید، در میان انواع دیگر کفش های ایمنی، اطمینان حاصل کنید که آن در برابر استفاده طولانی مدت مقاومت خواهد کرد. در اغلب موارد این بستگی به مواد اولیه مورد استفاده و همچنین نحوه ساخت آن دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید