سلامت پا, مقالات

نکاتی در مورد خریدن کفش

خریدن کفش مناسب - کفش شهپر

خریدن کفش خوب مثل سرمایه گذاری در زمینه ی سلامتی پاهایتان است. اما شما چگونه کفش مناسب پاهایتان را انتخاب می کنید؟

همین حالا سراغ کمد کفش هایتان بروید. پا برهنه روی یک تکه کاغذ بایستید و پای خود را روی آن بکشید. حالا کفش های خود را از داخل جاکفشی در بیاورید، هر کدام را روی آن نقاشی از پاهایتان بگذارید. کفش راحت و مناسب شما مثل اکثر مردم دقیقاً با آن نقاشی از پاهایتان متناسب است.

آن کفشی که پاهای شما را اذیت می کند کدام است؟ اگر شما یک خانم هستید، می دانید که احتمالاً آن کفشی که نوک تیز و پاشنه بلند است پاهای شما را اذیت خواهد کرد.

حالا برای خریدن کفش های مناسب باید به این نکات توجه کنید:

1-همیشه عصرها برای خریدن کفش بروید –پای شما به طور طبیعی در طول روز بزرگ می شوند و حتی در هوای گرم ورم می کنند.

2-در هنگام خرید کفش همان جوراب هایی را بپوشید که می خواهید با آن کفش های مورد نظرتان بپوشید.

3-همواره کفش را برای هر دو پا امتحان کنید-زیرا در اکثر مواقع یکی از پاها بزرگتر یا پهن تر از پای دیگر است و شما باید به این موضوع دقت کنید.

خریدن کفش مناسب - کفش شهپر

4-کفش را بپوشید و مطمئن شوید که حداقل به اندازه نیم اینچ فضا بین بزرگترین انگشت و ته کفش تان وجود دارد.

5-حتماً با کفش هایی که می خواهید بخرید قدم بزنید و راه بروید. آیا پاهایتان در این کفش های جدید راحت هستند؟ پاشنه کفش مناسب است؟ کفش سر نمی خورد؟ از همان ابتدا کفش های مناسب را انتخاب کنید.

6-حتماً راحتی پای خود را در نظر بگیرید. سایز کفش ها معمولاً برای هر برند و شرکتی متفاوت است. پس شما بی توجه به سایز کفش ها به راحتی پاهای خود بیاندیشید و کفشی را انتخاب کنید که پاهای شما در آن ها راحت باشند.

7-حتماً داخل کفش را چک کنید در برخی موارد ممکن است در کفش چیزی اضافه وجود داشته باشد که پاهای شما را در هنگام راه رفتن اذیت کند.

8-حتماً کف کفش را چک کنید آیا آنها به اندازه ی کافی محکم هستند که از پاهای شما در هنگام پیاده روی محافظت کنند. روی قسمت های سفت و سخت راه بروید و کف کفش را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید