مقالات

نکاتی که باید در هنگام انتخاب کفش ایمنی نسوز رعایت کنیم

در بعضی از مشاغل افراد نیازمند پوشیدن لباس ها و کفش های مخصوص هستند که از سلامت خود محافظت کنند.در مشاغل کارگاهی حتما باید کفش های مقاوم و ایمنی پوشید اما در مشاغلی علاوه بر مقاومت کفش های شما باید قابلیت نسوز بودن را نیز داشته باشند مانند اشخاصی که در کوره ها ذوب آهن یا آتش نشان ها و افرادی که با آتش و گرمای زیاد سروکار دارند . در این مقاله به نکاتی در مورد نحوه انتخاب کفش ایمنی نسوز اشاره خواهیم کرد . با ما همراه باشد.(کفش شهپر)

کفش های ایمنی نسوز (کفش ایمنی ضد حریق) می توانند دمای تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند و گرما را به داخل کفش منتقل نمی کند.

کلیاتی در مورد کفش های نسوز

کفش نسوز ضمن محافظت از پاها، نباید هیچگونه ناراحتی برای انگشتان پا ایجاد کند و موجب حساسیت های پوستی نشود بنابراین کفش نسوز مناسب کفشی است که پا در آن کاملا احساس راحتی کند و در هنگام پوشیدن های طولانی مدت پا را تحت فشار قرار ندهد. از اینرو در انتخاب یک کفش مناسب تنها جنبه زیبایی مطرح نیست و باید کفش طوری باشد که از آسیب دیدن های پا در برابرگرما و سرما و شرایط نامناسب و ناهمواری های زمین جلوگیری کند. بنابراین برای هر کاری کفشی تولید شده و تنوع زیادی در کفش ها به وجود آمده است و برای کارهای سخت تر مانند آتش نشانی نیز کفش های مخصوص ساخته شده است تا از پا محافظت کند.

ویژگی های کفش ایمنی نسوز

 

 

کفش نسوز به کفش هایی گفته می شود که در مقابل آتش و حرارت مقاوم می باشد و از لحاظ قابلیت اشتعال بودن مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند. قابلیت اشتعال به این معنی می باشد که در چه زمانی شعله ور می شود و طی چه مقدار زمان به طور کامل می سوزد. این کفش ها توسط آتش نشان ها و تراش کارها و سایر افرادی که با آتش سر و کار دارند استفاده می شود. کفش های نسوز علاوه بر اینکه باید پا را از آتش و مواد سوزنده و … محافظت کنند باید دارای پنجه های قوی نیز باشند تا در موقع افتادن اشیاء و وزن های سنگین نیز از قطع انگشتان پا جلو گیری کنند. قبل از پوشیدن و استفاده از کفش نسوز باشد و ایمنی آن بررسی شود و از سالم بودن آن مطمئن بود. در مکان هایی که آتش سوزی می شود امکان خطر اتصال و جرقه و آتش افروزی های زیاد، افزایش پیدا می کند، بنابراین کفش های نسوز باید عاری از هرگونه میخ و … باشند یا به عبارتی از کفش های میخ دار در اینگونه کارها استفاده نشود تا از برق گرفتگی محافظت کند و همچنین این کفش ها تا جایی که امکان دارد باید ساق دار باشند تا از ساق پاها نیز محافظت کند.

مطالب خواندنی : نکاتی که هنگام انتخاب کفش کار باید بدانید؟

کفش نسوز در مقابل حلال های نفتی و روغنی مقاوت زیادی دارد و همچنین عایق حرارتی می باشد.

کاربرد کفش ایمنی ضد حریق

کفش ایمنی نسوز جهت استفاده در شغل های تراشکاری، آتش نشانی، ذوب آهن و فلزات و دیگر شغل هایی که کارکنان با دمای بالای محیط روبرو می شوند مناسب است. این نوع کفش ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی همچنین در برابر مواد شیمیایی، حلال های نفتی و روغنی از پا محافظت می کنند.

جنس کفش ایمنی نسوز

کفش ایمنی ضد حریق دارای دو لایه زیره است و جنس آن از چرمی خاصی بوده که گرما را به داخل انتقال نمی دهد. این کفش مانند سایر کفش های ایمنی دارای یک لایه فلزی در قسمت جلو است که از پا در برابر ضربات سنگین یا سقوط اجسام محافظت می کند.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید