مقالات

دانستنی هایی در مورد مدل های مختلف کفش مردانه!

کفش مردانه میتواند براساس استفاده ای که از آن میشود مدل های مختلفی داشته باشد ما در این مقاله سعی کرده ایم که هفت مدل از کفش های مردانه را به شما معرفی کینم.(کفش شهپر)

هر چیزی که باید از مدل های کفش مردانه بدانید 

در جوامع امروزی که به سطح استانداردی از رفاه و برخورداری رسیده‌اند، ابزار و وسایل مورد استفاده انسان‌ها نیز متناسب با تغییرات ناگزیر زمانه دچار تحولاتی دیگرگون گشته‌اند. به عنوان مثال: پوشاک که طی قرون و سده‌های متوالی به عنوان عنصری کاملا ضروری مورد استفاده قرار می‌گرفته است، به میزان قابل توجهی از کاربرد اصلی خود به عنوان پوشش مجض فاصله گرفته و توامان نقشی زیبایی‌شناسانه را نیز بر عهده گرفته است. در راستای همین تغییر و تخولات است که صنعتی به نام مد، پا به عرصه وجود نهاد. در این میان یکی از مهم‌ترین عناصر پوششی که برای انسان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، کفش است. حالا دیگر کفش‌ها تحت عنوان یک پاپوش صرف مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، چرا که خیلی‌ها بر این عقیده‌اند، کفش جزئی مهم و جدایی‌ناپذیر از شخصیت‌شان محسوب می‌شود. مطابق با جنین دیدگاهی است که تولیدکنندگان برتر کفش در سراسر جهان سعی می‌کنند، هر روزه به میزان قابل توجهی بر تنوع و کیفیت تولیدات خود بیافزایند. این گونه است که برندهای معروفی از کفش‌ها در میان سلیقه‌ی سخت‌پذیر بسیاری از انسان‌ها جایگاهی منحصربفرد یافته‌اند. حال تارنمای پاتکان به عنوان یکی از تولیدکنندگانی که همواره سعی در ارتقاء سلیقه مشتریان خود دارد، طی مطالبی متنوع شما را با انواع برندها و مدل‌های برتر و استاندارد آشنا می‌کند.

 

مطالب خواندنی : نکاتی در مورد ست کردن کفش و لباس!(بخش اول)

هر چیزی که باید از مدل های کفش مردانه بدانید 

۱- کفش آکسفورد

کفش های تیغه ای یا نوک تیز به دو دسته ی آکسفورد و دربی تقسیم می شوند .
جلوی کفش متصل به جناهین کفش می باشد (بخش فوقانی که دو طرف و عقب را پوشش می دهد).
کفش های آکسفورد با بند کفش بسته می باشد ، دارای پاشنه ی کوتاه و شامل ساق کوتاه می باشد که باعث نمایش قوزک پا می شود.
در مدل های مختلف کفش آکسفورد می توان ویژگی های زیر را بیان کرد :
کفش های آکسفورد در طراحی های ساده و بدون فرم پیچیده ای می باشد.
سادگی در طراحی این کفش ،باعث شده که این کفش ها در زمره ی کفش های رسمی باشند .
کفش های آکسفورد به بالماروس ( گرفته شده از قلعه بالماروس ) نیز معروف هستند .
شروع این کفش ها را می توان به اسکاتلند ارجاع داد زمانی که پوشش پای اغلب مردان بوت بوده و به منزله ی اعتراض به این مدل کفش ها اولین بار در دانشگاه آکسفورد مورد استفاده قرار گرفت ، که پوشیدن این کفش ها بسیار راحت تر از بوت ها بوده و به تدریج بسیار فراگیر می شود . اکنون یکی از مدل های پرطرفدار در سرتاسر جهان می باشد .

۲- کفش دربی

تفاوت زیادی بین کفش آکسفورد و دربی وجود ندارد . تفاوت آنها را می توان در دوخت بیرونی کفش ها مشاهده کرد .کفش دربی به نسبت به کفش آکسفورد کمی غیر رسمی تر می باشد و به راحتی با شلوارهای جین و کت و شلوار ست می شوند .
کفش دربی طرح خاصی روی چرم آن ندارد و تنوع رنگ مختلفی در آن می توان دید دارای نوک تیز و باریک می باشد.
کفش‌های دربی برای لباس‌های نه چندان رسمی‌ شامل جین، شلوارهای کوتاه، و همچنین کت‌های اسپرت بسیار مناسبند.

 

هر چیزی که باید از مدل های کفش مردانه بدانید 

۳- کفش بروژ

این مدل کفش از سری کفش های آکسفورد می باشد و در طراحی آن از سوزن های بزرگ برای ایجاد طرح روی آن استفاده می شود .
این مدل کفش ها به راحتی با شلوارهای جین و کت و شلوار ست می شوند اما بهترین حالت پوشیدن این کفش ها با کت و شلوار می باشد .

۴- کفش مانک استرپ

شروع ساخت این مدل کفش ها را به قرن ها پیش در اروپا ارجاع می دهند که رفته رفته شهرت جهانی گرفت . امروزه مخاطبان زیادی پیدا کرده است . کفش هایی که با داشتن سگک بر روی رویه کفش باعث جلوه ی خاصی به قامت استفاده کننده از این مدل کفش ها می دهد . اگر شما میلی به پوشیدن کفش های ساده آکسفورد ندارید بهترین گزینه می تواند کفش های مانک استرپ باشد .

۵- کفش لوفر

اگر شما از وجود بند روی کفش خسته شده اید و نمی خواهید وقتتان را با بستن بند هدر دهید کفش های لوفر بسیار مناسب شما می باشد . این کفش ها بدون بند بوده و می توان از آن در موقعیت های رسمی و غیررسمی استفاده کرد و می توان آنها را با یکسری خاص از کت و شلوار ها ست کرد . وجود بندهایی به حالت منگوله زیبایی جالبی به این کفش ها sexlocals.chبخشیده است .توجه داشته باشید که این مدل از کفش ها فصلی بوده و می توان در فصل گرما از آن استفاده کرد به سادگی با شلوارهای کتان و جین ست می شوند و زیبایی منحصر به فردی به قامت شما می بخشند .

 

هر چیزی که باید از مدل های کفش مردانه بدانید 

۶- کفش چوکا

شروع کفش های نیم بوت مردانه چوکا را می توان به سال ۱۹۴۰ ارجاع داد. از سری ویژگی‌های کفش چوکا می توان به طراحی مینیمالیست این کفش ها اشاره کرد ،دارای پنجه گرد در قسمت جلوییه کفش و ساق پا را پوشش می دهد . در جنس های مختلفی ساخته می شود اما پرمخاطب ترین جنس کفش های چوکا جنس جیر این کفش ها می باشد .
به راحتی با شلوار جین و یک پولوشرت ست می شود و قامتی زیبا به شما هدیه می دهد . باید توجه داشت که کفش چوکا از سری کفش های فصلی می باشد که معطوف به دوره سرد و زمستانی می باشد .

۷- بوت چلسی

بوت چلسی دارای ساق کوتاه و بدون بند می باشند و رفته رفته در نزد آقایان به دلیل استفاده راحت و سریع محبوبیت زیادی  پیدا کردند. این بوت‌ها دارای بند های کشی در قسمت مچ پا می باشد که عملیات پوشیدن را سرعت می بخشند. بوت های چلسی از سری کفش های کلاسیک می باشند ، محدودیت سنی ندارند و مناسب با تمام سلیقه ها در هر سنی می باشند و در فصل سرد سال گزینه مناسبی برای شما می باشند . بوت چلسی را می توان با کت و شلوار و شلوار جین به راحتی ست کرد .

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید