مقالات

نکاتی مهم برای راه رفتن با کفش های پاشنه بلند؟

⁣کفش های زنانه مانند لوازم آرایشی میماند که با پوشیدن هر  کدام از آنها استایل متفاوتی را در خانم ها ایجاد میکند. کفش های پاشنه بلند یکی از جذاب ترین کفش های خانم ها میباشد که واقعا میتواند یک ظاهر جذاب و گیرا به خانم ها عرضه کند . اما راه رفتن با این نوع کفش ها بسیار سخت است و نمیتوان برای زمان زیادی از آن استفاده کرد زیرا به عضلات و استخوانها صدمه جدی وارد میکند . ما قصد داریم در این مقاله به نکاتی اشاره کنیم که میتواند در راه رفتن با کفش های پاشنه بلند به شما کمک کند. پس با ما همراه باشید.(کفش شهپر)

نکاتی برای راه رفتن با کفش های پاشنه بلند

سعی کنید از پاشنه به پنجه قدم بردارید نه از پنجه به پاشنه

در حین راه رفتن با کفش پاشنه بلند حتما پیش آمده که کسی شما را تماشا کند و متوجه شود شما در راه رفتن با این قبیل کفش ها حرفه‌ای نیستید و این کار را درست انجام نمی‌دهید،قطعا این موضوع باعث ناراحتی در شما می شود. روش معمول و منطقی برای این که راه رفتن شما درست و بدون عیب به نظر برسد این است که پاهای خود را با این مدل کفش ها یکباره روی زمین نگذارید . پس به جای این که اول پنجه پا را روی زمین بگذارید و لق بزنید باید اول پاشنه پا را روی زمین قرار دهید سپس به پنجه برسید، یعنی گام برداشتن از پاشنه به پنجه .

سعی کنید هنگامی که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده‌اید عجله نکنید

اگر موقع راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند عجله کنید و سعی کنید با سرعت راه بروید راه رفتن شما ناجور و نامتعادل دیده می شود و حتی امکان اینکه زمین بخورید نیز هست. توصیه ما به شما این است که عجله را کنار بگذارید و با برداشتن گام‌های کوچک و سعی بر حفظ تعادل، زمان کافی برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند اختصاص دهید . انتظار این را نداشته باشید که سرعت راه رفتن شما با زمانی که کفش کتانی پوشیده‌اید یکسان باشد. توجه داشته باشید که از دید روانشناسان آهسته راه رفتن اعتماد به نفس شما را نیز بیشتر نشان خواهد داد.

سعی کنید گام‌های کوچک بردارید

پوشیدن این قبیل کفش ها باعث می‌شود گام‌های شما از حد معمول کوتاه‌تر شود بنابراین نمی توانید گام‌های بلند بردارید و برای پیمودن یک مسیر مشخص نیاز است گام‌هایی به تعداد بیشتر و فواصل کوتاه‌تر بردارید تا تعادل شما به هم نخورد یعنی برداشتن گام‌های کوتاه و کوچک. موقع گام برداشتن کمی به بدن خود جنبش بدهید تا در حال تاتی کردن به نظر نرسید و راه رفتنتان خنده دار نباشد.

سعی کنید در یک خط راست راه بروید

معمولا مسیری که با کفش پاشنه بلند طی می‌شود طولانی نیست و شما می‌توانید این مسیر را به صورت یک خط راست (مثلا از در ماشین تا در ورودی رستوران) در نظر بگیرید. خودتان را روی یک خط راست تصور کنید و در هر گام نوک کفش را درست روی همان خط بگذارید، این کار هم ظاهر زیباتری به راه رفتن شما می‌دهد و هم کمک می‌کند زودتر به مقصد برسید. لاز نیست به روی زمین و نوک کفش‌های خود خیره شوید بلکه باید بدن خودتان را در وضعیت صحیح تصور کنید .

سعی کنید پس از برداشتن هر گام پایتان را کمی خم کنید

راه رفتن با کفش پاشنه بلند باعث ایجاد لغزش پا در داخل کفش ‌شود و پس از چند گام به نوک پا فشار وارد می‌کند. برای حل این مشکل باید روش گام برداشتن خود را اصلاح کنید. کافی است پس از هر گامی که برمی‌دارید پای دیگر خود را کمی به عقب خم کنید. این کار باعث می‌شود کفش شما به قسمت پشت نزدیک‌تر شود و از پنجه فاصله بگیرد و راه رفتن شما ساده‌تر شده فشار کمتری به قسمت پنجه پا وارد گردد.

سعی کنید هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند کمی به عقب خم شوید

حتما توجه کرده اید که پوشیدن کفش پاشنه بلند بدن را به سمت جلو متمایل می‌کند و این مساله باعث نامتعادل شدن بدن و غیرحرفه‌ای شدن ژست بدن شما خواهد شد و اینطور به نظر می رسد که قوز کرده‌اید و در حال زمین خوردن هستید. پس برای ایجاد تعادل سعی کنید بدن خود را کمی به سمت عقب متمایل کنید تا هم ژست زیباتری داشته باشید و بدنتان صاف به نظر برسد و هم حفظ تعادل با کفش‌های پاشنه بلند ساده‌تر شود.

و در آخر سه نکته مهم در خرید کفش های پاشنه بلند

یکی از عللی که پس از پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث درد کف پا می‌شود سفتی کف داخل کفش است. در حالی که کفش‌های دارای کفی نرم و پد اسفنجی فشار بسیار کمتری به پنجه و کف پا وارد می‌کنند و راه رفتن با آن‌ها بسیار ساده‌تر است. این کفی حداقل باید سه میلیمتر ضخامت داشته باشد تا دردهای کف پا را تا حد زیادی کم کند.

اگر می‌خواهید کفشی بخرید که اختلاف ارتفاع میان پنجه و پاشنه آن بیش از ۸۵ میلیمتر است بهتر است از انواعی انتخاب کنید که در قسمت مچ پا داری بند باشد. این بند هم در حفظ تعادل و هم در کاهش فشار به مچ پا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

هیچ کفشی هرچقدر هم زیبا باشد ارزش از دست دادن یک انگشت پا را ندارد. پس اگر هنگام خرید کفش پاشنه بلند، کفشی را امتحان کردید و موقع پوشیدن آن احساس درد کردید بدون تردید آن کفش را کنار بگذارید. کفش‌های پنجه باریک هیچ هماهنگی با فرم طبیعی  پا ندارند و نباید این مدل‌ها را انتخاب کنید. در مقابل کفش‌های پاشنه بلوکی علاوه بر این که بسیار راحتند و راه رفتن با آن‌ها ساده است، این روزها مد روز هم هستند.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید