مقالات

کفش مناسب برای مصاحبه اداری

نکات مهم انتخاب کفش مناسب برای مصاحبه اداری

کفش و لباسی که شما می‌پوشید پر است از نشانه‌های مخفی. مثلا وقتی در اولین برخورد بلوز و شلوار جین و کفش‌ ورزشی می‌پوشید زبان کفش و لباس شما می‌گوید «من آدم بی‌تفاوتی هستم و نتیجه این قرار چندان برای من مهم نیست.»
وقتی آشفته و نامرتب لباس می‌پوشید و کفش خاک‌آلودی را انتخاب می‌کنید، زبان لباس شما می‌گوید «این قرار اهمیتی برای من ندارد و علاقه‌ای هم به فهمیدن حرف‌های شما ندارم»…. می‌بینید که لباس و کفش‌ها قبل از خودتان شما را به دیگران معرفی می‌کنند! حالا فکر کنید پای یک قرارداد یا مصاحبه کاری در میان باشد.

۵ مدل کفش دانشجویی

با اقتدار و تاثیرگذار

کفش مصاحبه
شما باید بازی را طوری بچینید که در همان اولین ثانیه‌های مصاحبه کاری بدون برو و برگرد برنده میدان باشید. برای برنده بودن باید بتوانید در همان ۳۰ ثانیه اول یعنی درست قبل از اینکه حرفی به میان بیاید تصویری درست از خودتان ارائه دهید و احترام مصاحبه کننده یا طرف قرارداد را برانگیزید. شما باید تصویری درست از شخصیت‌تان ارائه دهید؛ شخصیتی محکم، با اقتدار و تاثیرگذار، بنابراین باید سخت مراقب کفش و لباس‌تان باشید و فراموش نکنید سبک و سیاق کفش و لباس، معتبرترین معرفی است که می‌توانید بدون هیچ دردسری برای خودتان دست و پا کنید.

پیروز میدان باشید

کفش مصاحبه

کفش و لباس شما می‌تواند در یک قرار کاری از شما تصویر فردی جدی، حرفه‌ای و مترقی نشان دهد یا غیرحرفه‌ای و بی‌نظم. یادتان باشد درست پوشیدن به معنای مرتب بودن و در نظر گرفتن زمان و مکان برای انتخاب نوع پوشش است نه عجیب و غریب پوشیدن!

تشخیص کفش ارجینال از فیک

کفش‌ها باید برق بزند!

کفش مصاحبه
بدیهی است در اولین برخورد، انتخاب کفش مناسب آداب خودش را دارد؛ خانم‌ها بهتر است به کفش‌های کمی پاشنه‌دار فکر کنند البته نه کفش‌هایی با پاشنه‌های باریک ۷ و ۹ سانتی! در این شرایط کفش‌هایی با پاشنه‌های نسبتا پهن و بلندی حدود۵ سانت، مشروط بر آنکه سروصدای زیادی راه نیندازند معمولا انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. یادتان باشد خانم باشید یا آقا باید به انتخاب کفش‌هایی فکر کنید که در عین آراسته بودن در آنها احساس راحتی می‌کنید به خصوص خانم‌ها نباید این‌طور به نظر برسد که کفش‌هایشان مانع راه‌رفتن‌آنهاست.

اسپرت نپوشید

در اولین برخوردها رسمی بپوشید. کفش مناسب و لباسی بدون حواشی اضافه! وقتی سبک لباس پوشیدن رسمی را برای خودتان انتخاب می‌کنید به طرف مقابل‌ نشان می‌دهید که قواعد بازی را بلدید. البته هستند افرادی که معتقدند بهتر است در یک مصاحبه کاری خود واقعی تان را نشان دهید یعنی اگر اهل اسپرت پوشیدن هستید با همان تیپ اسپرت همیشگی سرقرار حاضر شوید تا نشان دهید چقدر آدم راحتی هستید و از پس سخت‌ترین کارها هم به همان راحتی برمی‌آیید!

رسمی و کاملا جدی!

کفش مصاحبه
خانم باشید یا آقا باید قبل از حاضر شدن در مصاحبه کاری به این نکته اساسی توجه کنید که اگر در تصمیم‌تان برای بستن قرارداد مورد نظر جدی هستید باید جدی هم لباس بپوشید. آقایان باید به یک دست کت‌وشلوار مناسب و کفش‌های مردانه رسمی فکر کنند اما همین مناسب بودن یعنی رفتن سراغ کت‌وشلواری درست به اندازه خودتان با برش‌‌های دقیق و خوش‌دوخت. پوشیدن یک کت‌وشلوار بی‌قواره که به تن‌تان گریه می‌کند یا دکمه‌هایش بسته نمی‌شود چیزی کم از حاضر شدن با لباس ورزشی ندارد. شما باید سراغ یک کت‌وشلوار تمیز، مرتب، شق‌ورق و باقواره بروید.

ویژگی کفش پرستاری چیست ؟

این بار باید تیره بپوشید

کفش مصاحبه

شکی نیست که پوشیدن کفش و لبا‌س‌هایی با رنگ‌های شاد،تند و تیز تاثیر به‌سزایی در روحیه شما دارد اما وقتی یک موقعیت استثنایی مثل یک قرارداد کاری در میان است باید دست‌کم برای چند ساعت مصاحبه هم که شده ماجرای رنگ‌های شاد را فراموش کنید. مسئله این است که خوشبختانه یا متاسفانه رنگ‌های تیره در همه‌جای دنیا نشان جدیت هستند به همین دلیل است که در مراسم مهم همه سراغ این رنگ‌ها می‌روند تا نشان دهند چقدر ماجرا را جدی گرفته‌اند!

استاندارد های ایمنی کفش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید