مقالات

خرید کفش مناسب برای کودک، نکاتی که باید بدانید!

خرید کفش مناسب برای کودک برای شما به عنوان پدر یا مادر اهمیت بسیاری دارد. شاید خیلی مشتاق باشید که پای کوچولویتان یک جفت کفش شیک و مد روز بپوشانید. از آن طرف هم در مورد این‌که کودک‌تان از چه سنی می‌تواند کفش بپوشد و چه نوع کفشی باید بخرید، بسیار کنجکاو می‌شوید. خب، بیشتر از این فکر نکنید – سؤال‌هایتان در این پست پاسخ داده می‌شود. در اینجا سعی کرده‌ایم به بیشتر سؤال‌های والدین درباره‌ی کفش کودکان پاسخ دهیم، از جمله زمان مناسب برای خرید اولین کفش. برای اطلاعات بیشتر، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

زمان مناسب برای خریدن کفش برای کودک

زمان مناسب برای خریدن اولین کفش کودک

خب، چه زمانی کودکان به کفش نیاز دارند یا چه زمانی می‌توانید به کودک کفش بپوشانید؟ اگر این سؤال ذهن‌تان را درگیر کرده، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل تا زمان آمادگی کودک‌تان برای راه رفتن در فضای خارج از ساختمان منتظر بمانید. زمانی که فرزندتان دارد راه رفتن را یاد می‌گیرد، باید اجازه دهید پابرهنه راه برود. به این خاطر که پابرهنه رفتن به فرزندتان در به دست آوردنِ هماهنگی و تعادل بهتر قدم‌هایش کمک می‌کند.

آیا کودکان نوپا باید کفش بپوشند؟

بسیاری از والدین درباره‌ی کفش پوشیدنِ کودکان هنگام یادگیری نحوه‌ی راه رفتن، کنجکاو هستند. خب، این موضوع برای خردسالان خیلی توصیه نمی‌شود. هرچند، ممکن است کفش را برای محافظت از پای کودک‌تان در برابر سرما یا آسیب استفاده کنید، اما شاید بهتر باشد بگذارید کودک‌تان پابرهنه در اطراف پرسه بزند. اگر همچنان مشتاق خرید کفش برای کوچولوی نوپای خود هستید، بهتر است که یک جفت کفش با کفی نرم بخرید که راحت، قابل تنفس و انعطاف‌پذیر است.

آیا پوشیدن کفش می‌تواند مچ پا را در کودکان قوی کند؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که پوشیدن کفش ممکن است به تقویت مچ پای کودک‌تان کمک کند؛ در واقع، مچ پای کودکان کاملاً محکم و قوی است و واقعاً نیازی به حمایت ندارند. با این حال، کفش‌ها برای محافظت از پای کودک‌تان در برابر هر نوع آسیب یا سطوح سرد در ماه‌های زمستان بسیار مناسب هستند. اما این به این معنی نیست که تا کودک‌تان راه رفتن در اطراف خانه را شروع کرد کفش‌هایش را به پایش محکم ببندید؛ شما زمانی که کودک‌تان تمام مدت دورتادور خانه چهاردست و پا می‌رود، او را مجبور نمی‌کنید که دستکش بپوشد، پس چرا حالا او را مجبور می‌کنید تا کفش بپوشد. کودک خردسال هنگامی که راه رفتن را آغاز می‌کند، باید سطح زیر پای خود را احساس کند.

هم‌اکنون اشاره کردیم که کفش‌هایی که برای کودک‌تان انتخاب می‌کنید باید کفی نرم و راحت داشته باشند. اما، با وجود گزینه‌های زیاد موجود در بازار، احتمالاً خرید یک جفت کفش مناسب برای شما کاری کاملاً گیج کننده باشد. بنابراین در زیر ایده‌هایی را ارائه می‌دهیم که برای کودکان شیک و راحت هستند.

کفش مناسب کودک

مدل‌های همه پسند کفش برای دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها

انواع مختلفی از کفش کودک برای دخترها و پسرها موجود است. برخی از مدل‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، در زیر آمده است:

مدل‌های کفش برای پسر بچه‌ها

در اینجا چند مدل کفش برای شاهزاده کوچولویتان ارائه شده است:

  • دمپایی (از پوست نرم)
  • چکمه یا پوتین (ایده‌آل برای آب و هوای سرد)
  • کفش کتانی مخصوص پیاده‌روی (در انواع چسبی، بندی یا قفلی)
  • کفش راحتی (مخصوص کودکان نوپا)

مدل‌های کفش برای دختر بچه‌ها

در اینجا چند مدل کفش ارائه شده که می‌توانید برای پرنسس کوچولوی خود انتخاب کنید:

  • کفش راحتی (مخصوص کودکان نوپا)
  • پوتین یا چکمه‌ی دخترانه
  • مری جین
  • دمپایی (از پوست نرم)
  • کفش کتانی مخصوص پیاده‌روی (در انواع چسبی، بندی یا قفلی)
  • صندل دور مچی

کفش جدید کودک

سایز کفش کودک بر اساس سن

از آنجایی که رشد هر کودکی متفاوت است، پس سایز کفش هر کودکی نیز متفاوت می‌باشد. در اینجا، ما سایزهای عمومی آمریکا برای کفش کودکان را دسته‌بندی شده بر اساس گروه‌های سنی ارائه می‌کنیم:

  • کودک 0 تا 3 ماهه‌ی شما ممکن است به کفشی با سایز 1 نیاز داشته باشد (تقریباً 8.89 سانتی‌متر).
  • کودک 3 تا 6 ماهه‌ی شما ممکن است به کفشی با سایز 2 نیاز داشته باشد (تقریباً 9.52 سانتی‌متر).
  • در سن 6 تا 9 ماهگی، کودک‌تان ممکن است به کفشی با سایز 2.5 یا 3 (10.16 تا 10.66 سانتی‌متر) نیاز داشته باشد.
  • کودک نوپای 9 تا 12 ماهه‌ی شما ممکن است به کفشی با سایز 3.5 یا 4 (10.66 تا 11.43 سانتی‌متر) نیاز داشته باشد.
  • کودک 12 تا 18 ماهه‌ی شما ممکن است به کفشی با سایز 4.5 یا 5 (11.43 تا 12.06 سانتی‌متر) نیاز داشته باشد.
  • در سن 18 تا 24 ماهگی، کودک‌تان ممکن است به کفشی با سایز 5.5 یا 6 (تقریباً 12.06 تا 13.33 اینچ) نیاز داشته باشد.

این سایزها به شما در درک نیاز کودک‌تان کمک خواهند کرد، اما شما باید قبل از خرید کفش برای کوچولوی خود چند مورد دیگر را در ذهن‌تان داشته باشید.

اگر سوالی دراین باره دارید می توانید از بخش نظرات بپرسید، کارشناسان ما در مجموعه تولیدی شهپر با افتخار شما را راهنمایی می کننند.

دیدگاهتان را بنویسید