مقالات

تفاوت کفش ضد آب و کفش مقاوم در برابر آب، تفاوت در چیست؟

در ادبیات محاوره‌ای و روزمره ما، بسیار رایج است که مردم یک واژه را با واژه دیگری اشتباه بگیرند، آن‌ را برای مفهوم دیگری به‌کار ببرند و از معنای اصلی آن دور شوند. در مورد کفش، عبارت «ضد آب» و «مقاوم در برابر آب» معمولا یکی قلمداد می‌شوند. بله، ممکن است که کفش ضد آب و و مقاوم در برابر آب شبیه به نظر برسند، اما واقعاً این‌طور نیست و تفاوت‌های زیادی دارند. این مقاله از وب‌سایت شهپر را بخوانید تا هنگام خرید کفش، با به‌کار بردن عبارت اشتباه، کف اشتباه نخرید.

کفش ضد آب

«ضد آب» به تمام کفش‌هایی گفته می‌شود که بدون توجه به عوامل محیطی، کاملاً در برابر آب غیر قابل نفوذ هستند. این کفش‌ها:

  • از خیس شدن پا جلوگیری کنند
  • هیچ رطوبی از خارج به آنها نفوذ نمی‌کند
  • از پا در برابر برف محافظت می‌کنند
  • پا را در زمستان گرم نگه می‌دارند

وقتی شرکتی کفش‌های خود را به‌عنوان ضدآب به بازار عرضه می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از خیس شدن پاها و و خراب شدن کفش‌ها، زیر باران پیاده‌روی کنید یا در رودخانه‌ها راه بروید.

بارزترین نمونه کفش ضد آب، چکمه بارانی است. این کفش‌ها از لاستیک ساخته شده‌اند و دارای استحکام بالایی هستند. چکمه‌ها هیچ‌گاه خیس نمی‌مانند؛ زیرا آب به سادگی از روی سطح آن‌ها به پایین می‌غلتد.

امروزه چکمه‌های کوهنوردی و چکمه‌های برفی، بالاترین سطح کفش‌های ضد آب هستند. خوشبختانه، پیشرفت‌های تکنولوژیکی امکان ایجاد تجهیزات ورزشی ضد آب مانند کفش‌های ورزشی ضد آب را فراهم کرده است.

کفش مقاوم در برابر آب

اما کفش‌های مقاوم در برابر آب چه ثمراتی دارند؟ این کفش‌ها می‌توانند:

  • نفوذ آب را تا حدودی کاهش دهند
  • پاها را از رطوبت خارجی و داخلی محافظت کنند
  • در تابستان پاها را خنک نگه دارند

کفش‌های مقاوم در برابر آب، فقط تا حدودی ضد آب هستند و ممکن است به سرعت خیس شوند.

این کفش‌ها هیچ مقاومت ویژه‌ای در برابر آب ندارند. به همین دلیل است که می‌توانند به سرعت و به شدت خیس شوند. به خصوص زمانی که در آب غوطه ور شوند یا در باران‌های شدید قرار بگیرند.

جمع بندی

«ضد آب» و «مقاوم در برابر آب» دو مفهوم جداگانه درباره کفش هستند که معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و در نتیجه مردم کفش اشتباهی را تهیه می‌کنند. در این مقاله از شهپر، تفاوت این 2 عبارت را بین کرده و مشکل را برای همیشه حل کردیم.

برای خرید انواع کفش‌های مردانه و زنانه، کفش‌های رسمی، کفش‌های کار، نیم‌بوت‌ها، نیم‌پوتین‌ها، کفش‌های ورزشی و انواع کفش‌های دیگر می‌توانید فروشگاه شهپر را انتخاب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید