سلامت پا, مقالات

نحوه ی ترمیم کفش های قدیمی و اهدای آن

در این مقاله از شهپر ما روش هایی را برای بازیافت و ترمیم کفش و اهدای آن ارائه می کنیم.

گزینه های زیادی برای بازیافت، اهدا و ترمیم کفش و استفاده مجدد از انواع کفش ها از جمله کفش های ورزشی، کفش های پاشنه بلند، چکمه کار و حتی کفش های دیگر پیدا خواهید کرد و آنها را از سطل زباله نجات می دهید.

احتمالاً همه ی ما مقصر هستیم که بیشتر از چیزی که می خواهیم یا نیاز داریم به کفش وابسته ایم و آمار مربوط به کفش هایی که به سمت زباله می روند حیرت انگیز است و آنها می توانند 30 تا 40 سال طول بکشد تا خراب شود.

بر اساس این مقاله، آمریکایی ها سالانه 300 میلیون جفت کفش را دور می اندازند و احتمالاً استرالیایی ها خیلی عقب نمانده اند.

ما تمایل داریم چیزهای زیادی راجع به مد و فشن و تأثیر آن روی محیط زیست بدانیم اما در مورد کفش خیلی حساس نیستیم و چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم.

با به وجود آمدن فروشگاه های کفش آنلاین و فروش بسیار زیاد در طی چند سال گذشته، این امر تنها به افزایش تعداد کفش های فروخته شده در هر سال منجر می شود.

نکاتی در مورد ترمیم کفش های قدیمی

بازیافت و اهدای کفش های قدیمی و ترمیم کفش-شهپر

با انجام تحقیقاتی که انجام دادم خیلی نتوانستم چند برنامه منسجم در مورد بازیافت کفش پیدا کنم. من ایده هدیه دادن آنها را به افرادی که واقعا احتیاج دارند را دوست دارم.

یک یادداشت سریع در مورد تعمیر کفش

با روحیه هیچ گونه زباله ای، اگر می توانید کفش های کهنه خود را ابتدا ترمیم کنید، این یک قدم عالی در جلوگیری از دفع زباله و کاهش مصرف گرایی است.

بازیافت و اهدای کفش های قدیمی و ترمیم کفش-شهپر

از نظر تجربه برخی از تعمیرات کفش موفقیت آمیزتر از سایرین است و می تواند از گزینه های دیگر ارزان تر باشد. البته برخی از کفش های فراتر از تعمیر است.

خرید کفش با کیفیت خوب در وهله اول نه تنها به معنای ماندگاری بیشتر آنها بلکه به نظر می رسد تعمیر آنها راحت تر باشد.

شاید کفش بچه های شما دیگر اندازه و سایز آنها نباشد، یا کفش هایی باشند که آنها را آنلاین خرید کرده اید  اما واقعا مناسب شما نیست آنها را بیرون نریزید، می توانید این گونه کفش ها را به سازمان های خیریه اهدا کنند. اهدای کفش اغلب به عنوان بازیافت گفته می شود، من مشخصاً با این تعریف مخالفم. در گوگل سرچ کنید و فروشگاه های را پیدا می کنید که می توانند به آنها کفش اهدا کنید.

برای آگاهی از این موسسات می توانید مقاله ی اهدای کفش های قدیمی را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید