مقالات

انواع کفش ایمنی

 انواع کفش ایمنی :

انواع کفش ایمنی یا چکمه های ایمنی یا چکمه های فولادی در صنعت ساخت و ساز و در بسیاری از محیط های صنعتی مهم هستند. قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت کار یا الزامات بیمه ممکن است استفاده از چنین کفش ها یا چکمه هایی را در پروسه اداری استفاده نمایند و ممکن است صدور گواهینامه چنین چکمه ها و نمایش صدور گواهینامه را مستقیما بر روی کفش ایمنی یا چکمه را اعمال کند.

کفش ایمنی

علایم:

علامت گذاری بر روی برچسب بوت نشان دهنده استانداردهای ملی یا بین المللی است که برای کفش ایمنی مورد نظر در نظر گرفته شده است و سطح حفاظت ارائه شده برای ضربه، نفوذ، شوک الکتریکی و خطرات شیمیایی را تعیین می کند. برای کفش ایمنی جهت استفاده در فرآوری مواد شیمیایی یا تولید قطعات نیمه هادی ممکن است امتیاز داده شود تا برق ایستا را از بین ببرد و در عین حال محافظت کننده فرد از شوک الکتریکی باشد.
برخی از کفش های ایمنی در بیرون نمادین هستند یعنی دارای علایم و نشانه هایی می باشند تا نوع محافظتی که کفش ارایه می دهد را نشان دهد. بطور مثال بعضی از این نمادها عبارتند از:
مثلث سبز نشان می دهد که کفش در مقابل سوراخ شدن مقاوم است.
نوار سفید (با نماد اُهم) نشان دهنده حفاظت الکتریکی است.
نوار زرد (با SD) نشان دهنده حفاظت ضد استاتیک می باشد.
نوار سرخ (با C) نشان دهنده هدایت الکتریکی است.
درخت صنوبر نشان دهنده حفاظت در برابر زنجیر است.

مدل ها و مار کهای کفش ایمنی

مدل ها و مارک ها:

در حال حاضر در بسیاری از سبک ها از جمله کفش کتانی و کلاه گیسی تولید می گردد. برخی از آنها کاملا رسمی هستند، مثلا مهندسان ناظر که سایت پروژه های مختلف را بازدید می کنند و در آنها استفاده آن را اجباری است.
برخی از مارک ها در مدلی از قبیل پوست سرخ، پانک و سرخ مایل به قرمز تولیدات خود را عرضه کرده اند. در عین حال مارک هایی که قبلا در صنعت مُد مشهور بوده اند نیز به بازار کفش ایمنی تنوع بخشیده اند، مارک های کفش های صنعتی مانند: راک فال، کاترپیلار و JCB که مجوز برای تولید کفش ایمنی صادر کرده اند.

بیشتر بخوانید: کفش نا مناسب و آسیب های احتمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید