مقالات

انتخاب کفش مناسب برای رانندگی

پوشیدن برخی کفش ها در رانندگی باعث نداشتن کنترل در رانندگی و تصادف می‌شود.

انتخاب کفش مناسب و متناسب برای رانندگی این فرصت را فراهم می‌کند تا فشار لازم و استاندارد روی پدال ها، ترمز و گاز فراهم شود، به عنوان مثال کفش‌هایی که پاشنه بلند داشته باشند به هیچ عنوان مناسب رانندگی نیستند. زیرا کف سخت این کفش‌ها و زاویه قرارگیری پا روی پدال و کف ماشین باعث می‌شود تا پا عملکرد صحیح روی پدال‌ها نداشته باشد.(کفش شهپر)

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در رانندگی مشکل ساز خواهد بود زیرا هر دو پدال‌های ترمز و گاز با پاشنه کار می‌کنند. با وجود کفش پاشنه بلند به هیچ عنوان اصطکاک کافی ایجاد نمی‌شود.

 

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در رانندگی

 

در عین حال پوشیدن دمپایی موقع رانندگی نیز ممکن است به همان اندازه خطرناک باشد. بسیاری از راننده ها به ویژه در مسافرت با دمپایی پشت فرمان می نشینند و به این مسئله توجه ندارند که رانندگی با دمپایی آنها را با چه مخاطراتی مواجه خواهد کرد.

 

مطالب خواندنی : تاریخچه کفش از آغاز تا کنون (بخش اول)

 

یکی از دلایل خطرناک بودن رانندگی با دمپایی این است که این امکان وجود دارد که گوشه دمپایی به پدال گیر کند و مجال عکس العمل سریع را از راننده در مواقع اضطراری بگیرد، این موضوع هم در رانندگی شهری که فرد به کلاج و ترمز بیشتری نیاز دارد مصداق پیدا می کند و هم در رانندگی جاده و بزرگراه که سرعت عمل در لحظه از اهمیت بالاتری برخوردار است و حتی ممکن است به قیمت جان راننده و سرنشینان و … تمام شود.

ضمن آنکه دمپایی و کفش‌های نامناسب دیگر می‌تواند به دلیل قرار نگرفتن درست پا روی پدال باعث لغزش پا و در نهایت از دست دادن پدال‌ها در زمان رانندگی شود.

توصیه می‌شود در حین رانندگی از یک جفت کفش راحت و معمولی استفاده کنید. این موضوع درباره رانندگی با موتورسیکلت هم کاملا مصداق دارد، به یاد داشته باشید که هر کفشی مورد استفاده خاص خود را دارد باید در مکان و زمان درست آن را به کار گرفت. https://travelwithgirls.com

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید