مقالات

آلرژی به کفش ، انواع آلرژی ها و درمان آن

آیا شما نسب به کفش خاصی آلرژی دارید؟ ممکن است شما به چسب ها، مواد شیمیایی و لاستیک به کار برده شده در کفش ها حساسیت نشان دهید. اغلب آلرژی و حساسیت درماتیت یا کهیر ایجاد می کند. آنها که این آلرژی را تجربه کرده اند، می دانند که این آلرژی اغلب بسیار دردناک است و همراه با سوزش و خارش است

خارش پا

علت و راه حال های موجود

علائم آلرژی به کفش :

شما ممکن است وقتی کفش جدیدی را می پوشید، پاهای تان دچار قرمزی، حرارت، خارش و عرق کردن شود در برخی از موارد این مشکلات در همان ساعات نخست بعد از پوشیدن تا یک هفته بعد از آن هم ادامه یابد این علائم تا آنجایی پیشرفت می کنند که شما احساس میکند که پوستتان دچار سوختگی شده یا زنبور گزیدگی شده است.

هنگامیکه جوش رشد میکند، بهبود آن معمولا هفته ها به طول می انجام، بهتر است از خاریدن آن جدا خودداری کنید.

قرمزی پا آلرژی به کفش

دلایل ایجاد و تشخیص آلرژی به کفش :

یک متخصص امراض پوستی میتواند به تشخیص آلرژی به کفش (درماتیت) کمک کند. همچنین دکتر شما میتواند شما را معاینه کند و همچنین شما آزمایش بدهید تا متوجه بشوید که پاهای شما نسبت به چه کفش هایی واکنش نشان میدهد و شما نسبت به چه جنس و مواد اولیه ای حساسیت نشان میدهید.

نکته: وقتی که به پزشکتان مراجعه میکنید میتوانید کفش های خود را با خود ببرید تا به شما در تشخیص دلایل ایجاد جوش کمک کند.

اگر جوش در قسمت بالایی پا باشد این بدان معناست که شما به مواد شیمایی و مواد، رنگ ها و چرم و چسب موجود در قسمت بالایی کفش تان حساسیت دارید، وجود سوزش در قسمت کف پا نشان میدهد که شما ممکن است به افزودنی های لاستیکی در قسمت کفش حساس باشید.  یک متخصص پوست با انجام یک سری آزمایشات می تواند پی به حساسیت های شما ببرد.

در کفش های Canvas وجود سولفیدی متیل تیتو که با میل نیز و پتازول (DMTBS) است که حساسیت ایجاد می کند. در تحقیقات مربوط به همین زمینه در سال 2009  مشخص شد که مواد شیمایی و کرومات موثرترین دلایل برای ایجاد سوزش و خارش پا می شوند. اخیرا مواد شیمایی جدید در صنعت کفش سازی وارد شده است و به همین نسبت حساسیت ها و آلرژی های جدید نیز پیش می آیند.

درمان:

پیشگیری از مواد شیمیایی که درماتیت را به وجود می آورند بسیار مفید و موثر است، البته شناسایی عوامل ایجاد کننده آلرژی راهی موثر در جوش و سوزش و در د پای شماست. شما خودتان می توانید در این مورد تحقیق کند و بفهمید که مشکل شما از کفش های تان است یا از جوراب های تان

اگر شما مبتلا به یک جوش یا عفونت جدی و دردناک شده ای، حتما به پزشک  متخصص مراجعه کنید و حتما از یک کرم استروئید قوی استفاده کنید و  سپس از پوشیدن کفش هایی که به آن آلرژی دارید اجتناب کنید این کار البته کاری سخت شده است چرا که ممکن است امروز یک جفت کفش بی آلرژی پیدا کنید اما دوباره در آینده کفش تهیه کنید که به مواد اولیه آن واکنش نشان دهید و به آن آلرژی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید