سلامت پا, مقالات

چه عادت هایی که باعث آسیب دیدن پاها می شوند؟ (2)

در این مقاله از شهپر به معرفی سایر عادت ها و حرکت های اشتباهی که باعث آسیب دیدن پاها می شوند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

چه کارهایی که باعث آسیب دیدن پاها می شوند؟

8- شما جوراب نمی پوشید:

آسیب رساندن به پاها - کفش شهپر

جوراب از پای شما در برابر اصطکاک ناخواسته محافظت می کند و با مرطوب کردن رطوبت از عرق یا منابع خارجی مثل باران یا برف به تنفس پا کمک می کند. عدم پوشیدن جوراب می تواند باعث ساییدگی پوست و معرفی باکتری ها و قارچ ها شود.

10- شما به ماهیچه های پای خود فکر نمی کنید:

دقیقاً مانند عضلات در بازوها و پشت و شکم پا ، عضلات پا نیاز به ورزش دارید تا بتوانید قوی و سالم بمانید. انجام تمرینات پا هر روز و کشش صبح و شب می تواند به صاف نگه داشتن عضلات پا کمک کند.

9- پوشیدن دمپایی لاانگشتی:

وقتی دمپایی لاانگشتی به پا می‌کنید، پا‌ها نمی‌توانند تکیه گاه نرمالی داشته باشند، مسأله‌ای که می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب به تاندون ها، درد و التهاب مفصل قوزک پا، زانو‌ها یا ران‌ها شود. وقتی با دمپایی لاانگشتی راه می‌روید، پا‌های شما دائماً منبقض هستند و این مسأله روی فرم بدن شما و وضعیت مفصل هایتان تأثیر می‌گذارد.

آسیب دیدن پاها - کفش شهپر

بعضی از دمپایی‌های لاانگشتی از جنس پلاستیکی هستند که حاوی ماده‌ای سرطان زا به نام بیسفنول A است. این ماده از راه پوست جذب می‌شود. به همین دلیل است که بهتر است از پاپوش‌های راحت‌تر و باکیفیت تری استفاده کنید.

11- نشستن نادرست:

این که اسباب بازی کودک خود را بردارید، باغچه ای را هرس کنید، تمیز کردن کف یا انجام کاری که نیاز به نشستن دارد، احتمال اشتباه عمل کردن شما را بالا می برد. دقت کنید که زانو و انگشتان پا در یک حالت درست قرار بگیرند بعد بنشینید. اگر این کار را انجام ندهید، به مفاصل زانو بیش از حد فشار وارد میشود و این می تواند منجر به ناراحتی و درد شود. برای فرم مناسب،پا را جلو بکشید، انگشتان پا را هم به جلو بکشید، فقط توجه داشته باشید که زانو ،پشت پا و سر بالا باشد.

12- انداختن پاها روی هم

شاید حالت خیلی راحت تری باشد که پاها را روی هم بیاندازید. اما انداختن پاها روی هم باعث درد در کمر و گردن می شود و حتی ممکن است فشار خون را بالا ببرد. حالت درست نشستن به این صورت است که باید پاها به صورتی صاف روی زمین قرار گرفته به طوری که زانوها و مچ پا زاویه ای 90 درجه درست کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید