سلامت پا, مقالات

چگونه کفش های تنگ را گشاد کنیم؟

در این مقاله از شهپر قصد داریم تا به شما روش های گشاد کردن کفش را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

گشاد کردن کفش تنگ - کفش شهپر

برخی از مواقع هنگامی که برای خرید کفش به بازار می رویم کفشی زیبا نظرمان را به خود جلب می کند و این جلب توجه سبب می شود که به درستی و با دقت کفش را امتحان نکنیم و کفش را با عجله بخریم. سپس هنگامی که در خانه به امتحان کفش نو خود می پردازیم متوجه می شویم که برایمان تنگ است. میلیون ها جفت کفش وجود دارد اما شما فقط دو پا دارید و آنها منحصر به فرد هستند. وقت بگذارید تا مطمئن شوید کفش هایی که خریداری می کنید مناسب پای شما باشد.

راه هایی برای گشاد کردن کفش های تنگ شما

عصرها آن را بپوشید

اگر کفش های شما کمی ناراحت کننده است. سعی کنید آنها را در اطراف خانه بپوشید. بعضی اوقات چند شب انجام این کار می تواند تا جایی که احساس خوبی داشته باشید آنها را نرم می کند. بگذارید پای شما قبل از امتحان این روش استراحت کند به خصوص اگر بیرون گرم باشد یا آن روز زیاد راه رفته باشید.

گشاد کردن کفش با سشوار

گشاد کردن کفش تنگ - کفش شهپر

اگر روش اول کار نکند، این کشش کمی اضافی به شما می دهد و به اندازه شدن کفش در پاهای شما کمک می کند.

یک جفت جوراب ضخیم بگذارید. کفش را به راحتی ببندید.

حالا سعی کنید به مدت 20 تا 30 ثانیه سشوار را روی جاهای تنگ بگیرید.

فقط از گرمای متوسط استفاده کنید و خشک کن را در حرکت نگه دارید تا خشک نشوید و یا چرم را بسوزانید.

گشاد کردن کفش با اسپری و مایعات

گشاد کردن کفش تنگ - کفش شهپر

از این محصولات استفاده کنید تا باعث گشاد کردن کفش هایتان بشوید.

دانه های جو

استفاده از دانه های جو برای گشاد کردن کفش ها روشی قدیمی است. در این روش کفش ها را با دانه های جو پر می کنند و روی آنها آب ریخته و اجازه می دهند شب تا صبح بمانند . دانه های جو به دلیل جذب آب به خود پر حجم تر می شوند و بدین گونه کفش تنگ شما را گشاد می کنند. بعد از خشک شدن کفش هایتان می توانید آنها را امتحان کنید . این روش برای کفش های چرمی نیز به کار می رود

یک متخصص تعمیر کفش پیدا کنید

اکثر فروشگاه ها ابزارهایی برای تعمیر کفش دارند. این ابزارها به گشاد کردن کفش های شما کمک می کنند.

گشاد کردن کفش تنگ - کفش شهپر

بسته منجمد

این روش در کفش های پارچه ای بهترین کاربرد را دارد. بخشی از کیسه بسته را با آب پر کنید. کیسه کوچک پر شده را درون کفش خود قرار دهید. سعی کنید آن را طوری قرار دهید تا در نزدیکی نقاط تنگ قرار داشته باشد. حالا کفش و کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. آب به یخ تبدیل می شود و منبسط می شود و کشش خوبی به کفش های شما می دهد.

گشاد کردن کفش تنگ با روزنامه خیس

تعدادی روزنامه‌ی خیس را مچاله کنید و به درون کفش فشار دهید. تا جای ممکن کفش را پر کنید، اما مراقب باشید کفش از شکل عادی خود خارج نشود. اگر کفش به نظر کج می‌رسد، روزنامه‌ها را درآورید و به گونه‌ای این کار را بکنید که شکل کفش حفظ شود.

گشاد کردن کفش های تنگ - کفش شهپر
صبر کنید تا کفش‌ و روزنامه‌ها خشک شوند، روزنامه‌ها را درآورید و امتحان کنید. توجه داشته باشید در این روش نیز می‌توانید از فریز کردن استفاده کنید تا تاثیرگذاری بیشتر شود. همچنین به جای روزنامه می‌توانید از جوراب خیس استفاده کنید.

ترفند سیب زمینی پوست کنده

یک سیب زمینی را پوست گرفته و آن را به شکل جعبه جلوی کفش قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید