مقالات

چگونگی محافظت کفش ایمنی از پای انسان؟

عکس در مورد کفش ایمنی شما را از چه خطراتی محافظت می کند؟

کفش ایمنی شما را از چه خطراتی محافظت می کند؟ شاید این سوالی است که به ذهنتان خطور کرده باشد. کفش ایمنی یار و یاور کارکنان و کارگران است. اغلب محیط های کاری همچون خطوط تولید صنایع، کارهای فنی و عمرانی، امداد و نجات و … همراه با سوانح و خطراتی هستند.
شما در چه محیطی کار می کنید آیا محیط کاری شما به اندازه کافی امن است؟ از ایمن بودن پایتان اطمینان خاطر دارید؟

خرید کفش ایمنی
در محل کارتان خطراتی وجود دارد و به فکر خرید یک کفش ایمنی هستید اما از کفش های ایمنی فولادی و بسیار سنگین فراری هستید؟ حتما مطلع هستید که کفش های ایمنی، انواع مختلفی داشته و با توجه به سوانح و نوع خطرات احتمالی محیط کاریتان، در شکل ها و فرم ها و جنس های گوناگونی تولید شده و در بازار موجود هستند.

کفش ایمنی شما را از چه خطراتی محافظت می کند؟
صدمات محیط کاری بر روی پا می تواند جبران ناپذیر باشد و شاید باعث گردد فرد برای مدتی یا برای همیشه کار خود را ترک کند یا در انجام اموراتش با مشکل مواجه گردد.
پوشیدن کفش ایمنی شما را در برابر خطرات و صدمات احتمالی به پا محفاظت می کند که در ادامه به محافظت های کفش ایمنی از این آسیب ها اشاره می کنیم:

مصونیت در برابر سقوط و افتادن اشیاء با کفش ایمنی
کارگرانی که اجسام سنگین حمل می کنند یا در محیط هایی که افرادی زیاد و ماشین آلات و وسایل نقلیه همزمان با آنها فعالیت دارند، سقوط کردن و افتادن اشیاء امری اجتناب ناپذیر است. کفش ایمنی می توانند پای افراد را از برخورد اشیاء و آسیب دیدن پا در مقابل افتادن اجسام سنگین و برنده محافظت کند.

کفش های ایمنی محافظ پا در برابر لغزش و سُر خوردن
لغزش و سُرخوردن از اتفاقاتی است که محدود به یک نوع محل کار خاص نیست. برای کاهش خطرات ناشی از این حادثه می توان از نوارهای ضد لغزش استفاده نمود. کفش ایمنی مناسب نیز می تواند از شما در برابر این خطرات محافظت کند.

کفش ایمنی و محافظت در برابر خطرات الکتریکی
جریان برق و جرقه های الکتریکی از مهمترین خطرات یک محیط کاری محسوب می گردد. سیمبان ها و سایر کارگران در خطر مواجه با شوک های جریان الکتریکی یا تجمع الکتریسیته ساکن هستند که می تواند به جرقه ی الکتریکی در محیط های خاص منجر گردد. در این محیط ها به کار بردن کفش ایمنی که از پلاستیک، چرم یا هر نوع مواد دیگری که عایق جریان الکتریسیته باشد بسیار مناسب است.

کفش ایمنی محافظ پا در مقابل خستگی زیاد
کارگرانی که تمام روز سرپا هستند، به خصوص در سطوح سخت مانند: سطوح بتونی، خستگی می تواند یکی از اساسی ترین مشکلات باشد. هنگام کار کردن پا وعضلات پا، پشت و دیگر نقاط بدن خسته می شوند و این شرایط هنگامی که کارکنان کفش ایمنی مناسبی به پا نداشته باشند وخیم تر می شود. کفش هایی که زیرسازی مناسب دارند باعث راحتی بیشتر افراد شده و فشار بر عضلات را کاهش داده و از خستگی افراد می کاهند. کارگران و کارکنانی که کمتر خسته شوند هوشیارتر هستند بنابراین کار خود را با دقت بیشتر و موثرتر انجام می دهند.

کفش ایمنی و جلوگیری از سوختگی
در محل کار امکان بروز حوادث ناگوار سوختن توسط آتش یا مواد شیمیایی و اسیدی یا سیمان وجود دارد.
نوعی از کفش ایمنی که دارای مواد نسوز با دوام هستند می توانند از سوختگی های ناشی از مواد شیمیایی، فلزات مذاب، گداخته های فلزی و دیگر مواد خطرناک که می توانند به پوست پا آسیب رسانند، جلوگیری کنند.

مطالعه کنید: انواع کفش های ایمنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید