مقالات

چگونه کفش چرم را نرم کنیم؟(بخش دوم)

نرم کردن کفش چرم با الکل و وازلین

مقداری الکل مالشی تهیه کنید. الکل مالشی به راحتی در داروخانه ها و سوپرمارکت ها در دسترس است. از نوشیدنیهای الکلی رایج برای نرم کردن کفش های چرمی استفاده نکنید؛ با این کار فقط سبب می شوید که آنها بوی مشروبات الکلی دهند.(کفش شهپر)

 

کفش چرم

مقداری از الکل را داخل ظرف کوچکی بریزید. مقداری که نیاز دارید بستگی به کفشتان دارد. اگر کفش های بلند یا چکمه دارید به مقدار بیشتری نسبت به کفش هایی که تا مچ پایتان هستند نیاز خواهید داشت. یک تکه پنبه را در الکل آغشته کنید و آن را به تمام قسمتهای چرمی کفش بمالید.اگر کفشتان بند دارد آنها را جدا کرده و الکل را روی زبانه و داخل کفش بزنید. کفش را به حال خود گذاشته و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه خشک شود.

 

زدن وازلین به کفش: هر جا که الکل زدید وازلین بزنید. از یک برس کوچک یا یک مسواک کهنه برای زدن وازلین به کفش استفاده کنید. از وازلین طوری استفاده کنید که تنها یک لایه نازک روی کفش باقی بماند. کفش را یک شب به حال خود بگذارید. بعد از اینکه به کفش استراحت دادید و نرم شد، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید تا هرگونه وازلین اضافه از آن جدا شود.

اگر بعد از یک لایه پوشش کفشتان به اندازه‌ای که می‌خواهید نرم نشد این فرآیند را دوباره تکرار کنید تا کفشتان به نرمی که دوست دارید باشد. گاهی لازم است چند لایه کار کنید تا به سطح نرمی که میخواهید برسید.

 

مطالب خواندنی: آیا سلامت پا برای شما اهمیت دارد؟(بخش اول)

برای نرم کردن کفش های تان با آن ها قدم بزنید

 

نرم کردن کفش چرم

با کفشهایتان نصف روز قدم بزنید. یکی از راه های نرم کردن چرم پوشیدن آن است. پوشیدن مرتب کفش های چرم به نرم تر شدن آنها کمک می‌کند. هرچند اگر با کفش های چرمی جدید کل روز را قدم بزنید ممکن است شروع به آسیب زدن بکنند. می توانید با پوشیدن آنها فقط نصف روز این امکان را به حداقل برسانید،  سپس آنها را با کفش های راحت تر تعویض کنید.

 

نرم کردن کفش چرم

اگر موقع راه رفتن پایتان شروع به آسیب دیدن کرد آنها را درآورید و با یک جفت کفش دیگر تعویض کنید حتی اگر کفش ها را کل نصف روز نپوشیده اید.

 

کفش ها را دو روز بعد دوباره نصف روز بپوشید.و دو روز بعد از آن دوباره نصف روز بپوشید. به پوشیدن کفش های جدید یک روز درمیان به مدت نصف روز ادامه دهید. وقتی آنها نرم تر شدند، سعی کنید یک روز کامل آنها را بپوشید. و بعداز آن به پوشیدن آنها به ترتیبی که دوست دارید ادامه دهید.

پاها عرق می کنند. اگر شما کفش جدید را دو روز پشت هم  بپوشید، آنهازمان کافی برای خشک شدن نخواهند داشت، به خصوص زمانی که نو و هنوز کیپ پایتان هستند.

 

نرم کردن کفش چرم

 

صبور باشید. مسلط شدن به کفش جدید زمان می برد. چرم اغلب به زمان بیشتری نیاز دارد تا به اندازه دلخواه شما نرم شود. چرم های نازک تر مثل چرم گاو  راحت تر نرم می‌شوند، اما اگر کفش شما دوخت و سوزن دوزی زیادی دارد زمان زیادی می‌برد تا بر آنها مسلط شوید. می توانید دوره نرم سازی را با پوشیدن یک جفت (یا دو) جوراب موقع راه رفتن سرعت ببخشید.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید