مقالات

چگونه کتونی سفید خود را تمیز کنیم

در تمیز کردن کتونی های سفید اصلا قرار نیست در اینجا جادوگری را به شما آموزش بدهیم، فقط چند تا کار ساده را به شما یاد مید هیم تا به شما در داشتن کتونی های سفید کمک کند.

کتونی سفید

تمیزکردن کفی های لاستیکی:

وقتی که صحبت در مورد نگهداری صحیح از کفی کفش است. هم خبر های بد و هم خبر های خوب براتون داریم. از خبر های خوب شروع میکنیم. خبر خوب این که تنها چیزی که شما برای تمیز نگه داشتن دارد همان تمیز کننده قدیمی چند منظوره است. خبر این است که شما اغلب باید کفی را تمیز کنید. اغلب این کار را باید بعد از چند بار پوشیدن انجام بدهید. متاسفم می دانم این کار سختی است اما قول میدهم خیلی دقت و انرژی شما را نمی گیرد. در واقع سخت ترین بخش همان به یاد آوردن انجام آن کار است. بدین صورت که از اسپری تمیز کننده چند منظوره استفاده کنید. شما همچنین به یک دستمال کاغذی یک اسفنج و یک مسواک نیاز دارید. برای لکه های مقاوم تر یا در موارد که رنگ سفد کتونی شما در اثر کثیفی به رنگ زرد متمایل شده میتوانید از یک پاک کننده جادویی استفاده کنید. چگونه چرم سفید را تمیز و پولیش کنید.تمیز کردن کتونی سفید

در مورد چرم اگر کتونی های سفید چرم دارید و مخواهید آن را همواره نو ومرتب نگه دارید، یک پولیش سفید رنگ کفش تهیه کنید. اگر کفش چرم سفیدتان ترکیبی از رنگ های دیگری هم هست، از یک پولیش کفش رنگ خنثی استفاده کنید.

برای اینکه از پولیش کفش استفاده کنید، اول گرد و خاک کفش تان را بگیرید و سپس یک پارچه نرم مثلا یک تکه تی شرت کهنه و قدیمی را بردارید یک لایه نازک از پولیش روی کفش تان بمالید سپس اجازه بدهید خشک شود و سپس با یک پارچه نرم و تمیز با یک براش آن را جلا بدهید. به همین راحتی، ولی همین کار راحت باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود.

کفش های سفید نفیس تان را همواره تمیز و سفید نگهدارید.

کلام آخر راه همین الان میگویم. ماشین لباس شویی بهترین دوست شماست. اما واقعا همینطور است وقتی صحبت در مورد تمیز و سفید نگه داشتن کفش های نفیس باشد ماشین لباس شویی بهترین و آسانترین  گزینه است. آب سرد استفاده کنید و از برنامه شستشوی ظریف ماشین لباس شویی استفاده کنید. و به مقداری پودر ماشین لباس شویی نیاز داریم. البته بهتر است قبل از شستشو گرد و خاک آن را گرفته باشیم. اما هیچ وقت از خشک کن ماشین لباس شویی برای کفش هایتان استفاده نکنید. آنها در هوای آزاد خشک می شوند. برای اینکه مطمئن شوید داخل کفش تان نیز خشک می شود، بهتر است زبانه کفش را بیون بیاورید و به یک سر پنجه کفش چسب بزنید تا هوا به داخل کفش هم راه پیداکند و داخل آن را هم کاملا خشک کند.

درمورد بند کفش ها چه کنیم؟

ما معمولا بند کفش ها را فراموش میکنیماما باید توجه بیشتری به بند کفش ها بکنیم، انداختن گاه به گاه آنها در داخل ماشین لباس شویی ایده بدی نیست. آنها را داخل یک کیسه کوچک توری قرار دهید تا از درهم پیچیدن بنده ها با بقیه لباس ها در ماشین جلوگیری کنید. و چون وزن خیلی کمی دارند همین که از داخل ماشین لباس شویی در می آیند خیلی خیس نیستند ولی با این حال در مدت کوتاهی در هوای آزاد خشک می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید