مقالات

چه زمانی کفش های دوی خود را تعویض کنید؟

کفش های دوی محکم و قابل اعتمادتان که در روزهای شاد و بانشاط کیلومترها دویدن، همراه شما بوده، روز جدایی را دشوار میسازند. اما بالاخره روزی خواهد امد که کفشهای شما به خط پایان نهایی خود رسیده باشند؛ دانستن زمان کنار گذاشتن انها و بستن گره های کفش جدید برای عملکرد و راحتی دویدن شما مهم است.(کفش شهپر)

دلیل تعویض کفش های دوی قدیمی

دلیل تعویض کفش های دوی قدیمی

 

بطور کلی باید هر ٥٠٠-٣٠٠ مایل کفشهای دوی خود را عوض کنید. به این دلیل که در این نقطه است که لایه کفی میانی در بیشتر کفش ها حالت ارتجاعی و جذب شوک را از دست میدهند، که می تواند سبب تاثیر بر عضله ها و مفاصل شود. این بدین معناست که اگر شما بطور متوسط هفته‌ ای 15 مایل میدوید پس لازم است تقریبا هر پنج تا هشت ماه کفش خود را عوض کنید.( اگر دویدن های خود را با ساعت GPSیا تلفن همراه هوشمندتان دنبال میکنید به راحتی متوجه میشوید که کی به محدوده ٥٠٠-٣٠٠رسیده اید؛ در غیراین صورت می توانید بطور تقریبی حساب کنید که هر هفته چقدر میدوید.)

در اینجا چند عامل دیگر که زمان عوض کردن کفش های دوی شما را تحت تاثیر قرار می دهند مطرح می‌کنیم:

کفش های مینیمالیستی انعطاف پذیری کمی دارند، پس انتظار میرود حدود ٣٠٠مایل از رده خارج شوند.

کفشهای دوی قدیمی کفش های دارای حداکثر انعطاف پذیری تا حدود 500مایل عمر میکنند.

افراد سنگین فارغ از نوع کفش مسافت کمتری را نسبت به افراد سبک طی میکنند.

اگر کفش های دوی خودتان را گه گاه میپوشید آن مسافت ها را نیز باید به کل اضافه کنید.

چرک روی کفش مسئله مهمی نیست اما اگر پارگی و ساییدگی جدی می بینید، شاید زمان بازنشسته کردن آنهاست. حواستان به آسیب پاشنه، کفی های فرسوده و شکافها و پاره گی ها باشد.

 

مطالب خواندنی : انتخاب کفش های زمستانی و روش نگهداری از آن

اگر متوجه نارحتی جدیدی در پاها، زانو، لگن یا پشت خود بعداز دویدن شدید شاید زمان یک جفت کفش جدید رسیده است. همچنین اگر دچار تاول شدید یا نقاط داغی را حس کردید که قبلا هرگز حس نمی کردید.کفش های دوی خود را تعویض کنید.

نکاتی برای افزایش عمر کفشهای دوی خود

 

نکاتی برای افزایش عمر کفشهای دوی خودنکاتی برای افزایش عمر کفشهای دوی خودبرای محکم

نگهداشتن کفش ها تاحد ممکن این نکات را امتحان کنید:

از دو جفت کفش بطور چرخشی استفاده کنید: اگر از کفش های متفاوت استفاده کنید فایده آن بیشتر است چون بدنتان کمی مزیت تمرین متقابل کسب میکند و با تفاوتهای ریز در طرح کفش سازگار میشود. چرخش کفش به کفی های میانی زمان می دهد از حالت فشردگی خارج شوند و به کل کفش زمان میدهد که خشک شود.

کفش های خود را درست درآورید: استفاده از پای دیگر برای پایین کشیدن پشت پاشنه برای درآوردن کفش روش بدی است. در مقابل بندها را باز کنید و با دست از پا درآورید.کفشتان با خدمت طولانی از شما تشکر خواهد کرد.

کفشتان را فقط برای دویدن استفاده کنید: پوشیدن کفش دو اطراف خانه یا شهر ممکن  است سبب شود احساس قدرتمندی (و راحتی) کنید، اما اینکار کفش شما را پیش از موعد فرسوده خواهد کرد. آنها برای دویدن ساخته شده اند نه اجرای وظایف بیرون.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید