سلامت پا, مقالات

ویژگی کفش پرستاری چیست ؟

پرستار

می‌توان در تمجید از شغل پرستاری اینگونه نوشت که یکی از مشاغلی است که فقط عشق به همنوع و کمک به بهبودی آدم‌ها می‌تواند باعث ادامه دادن این شغل حساس و سخت باشد .سفیدپوشانی که از آسایش خود می‌گذرند تا روند بهبود بیمار را تسریع بخشند .

یکی از وسایلی که می‌تواند روند این خدمت‌رسانی خالصانه این عزیزان را بهبود ببخشد وجود یک جفت کفش راحت و استاندارد است که مانع از فشار حاصل از سرپا ماندن‌های طولانی و قدم زدن‌های مکرر است .

توجه نکردن به این امر و عدم استفاده از یک کفش مناسب و استاندارد می‌تواند آسیب‌های جدی به نقاط مختلف بدن نظیر پا ، ستون فقرات ، کمر و خستگی زود هنگام در این عزیزان شود ..

ویژگی کفش پرستاری

کفش پرستاری

 

راحتی ویژگی اصلی کفش پرستاری است.

یکی از ویژگی‌های اصلی یک جفت کفش پرستاری این است که فرد هنگام پوشیدن آن احساس راحتی و نشاط کند و در حین حرکت و قدم زدن با آن فشار حاصل از وزن بدن در حین قدم زدن به خوبی به زمین انتقال پیدا کند و فرد کمتر احساس خستگی کند . عدم رعایت این ویژگی‌ها باعث فشار بیش از حد به ناحیه پاشنه پا و عدم راحتی فرد می‌شود .

وجود کفی ارگونومیک و طبی

یکی از دیگر ویژگی‌هایی که باعث راحتی پا می‌شود وجود یک کفی مناسب و طبی است که از لحاظ وجود انحنا و قوس دقیقا مطابق با فرم پا بوده که باعث جلوگیری از فشار حاصل از زمین به پا و تقسیم متناسب وزن بدن و انتقال آن به زمین و در نهایت جلوگیری از شوک‌های وارده به پا در هنگام قدم زدن می‌شود .

قالب مناسب کفش پرستاری

کفش پرستاران

در انتخاب یک جفت کفش مناسب ویژه‌ی پرستاران باید به قالب آن بسیار توجه کرد . وجود نوک تیز در کفش‌های پرستاری توصیه نمی‌شود . زیرا کفش‌های نوک تیز مناسب استفاده طولانی مدت نیستند و مانع از حرکت انگشتان پا در کفش می‌گردد .

 

وجود زیره‌ی محکم و استاندارد

زیره متناسب با شغل پرستاری باید همواره مقاوم بوده و از انعطاف مناسب برخوردار باشد . وجود انعطاف در زیره‌ این دست کفش‌ها یکی از شرط‌های اصلی راحتی می‌باشد . دیگر عنصر تاثییر گذار در یک زیره مناسب و استاندارد ، ارتفاع و وزن آن است .

ارتفاع آن نباید بیشتر از مقداری باشد که باعث درد در مچ پا شود ، وزن آن نباید بیشتر از حدی باشد که عملیات قدم زدن را مختل کند .

 

عملیات تنفس در کفش

کفش پرستاران

 

یکی از ویژگی‌های دیگر یک جفت کفش مناسب و استاندارد پرستاری ، تهویه استاندارد هوا در کفش یا همان عملیات تنفس پا می‌باشد . استفاده از رویه‌های غیر استاندارد در ساخت کفش پرستاری مانع از عملیات تنفس در پا می‌شود . چرم بهترین گزینه برای کفش‌های پرستاری می‌باشد . خاصیت چرم جذب رطوبت بوده و وجود متریال چرم در قسمت رویه کفش به خوبی عرق پا را به خود چذب می‌کند و مانع از تعرق پا در کفش می‌گردد و وجود منافظ طبیعی چرم باعث گردش هوا در کفش می‌گردد .

 

بیشتر بدانید:

کفش مناسب آرتروز پا

ویژگی های کفش مخصوص بیماران دیابتی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید