سلامت پا, مقالات

یک کفش ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد !

در این بخش از کفش شهپر به بررسی ویژگی های کفش ورزشی میپردازیم با ما همراه باشید:

پیدا کردن کفش ورزشی مناسب در میان مدل‌های متنوعی که در فروشگاه‌ها می‌بینید آسان نیست. برای اطمینان از داشتن اوقات خوب و دلچسب هنگام پیاده‌ روی باید کفشی را انتخاب کنید که تمام اجزای آن از پاشنه گرفته تا پنجه و رویه، کاملا راحت باشد. کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش ورزشی مدال های متنوعی دارد و پیدا کردن مدل مناسب کار آسانی نیست. برای اطمینان از داشتن اوقات خوب و دلچسب هنگام پیاده روزی باید کفشی را انتخاب کنید که تمام اجزای آن را از پاشنه گرفته تا پنجه و رویه، کاملا راحت باشد.

در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک کفش ورزشی مناسب را به شما ارائه کنیم تا با دانستن این ویژگی ها به راحتی کفش مناسب خود را پیدا کنید.

کفش ورزشی مناسب

ویژگی های کفش ورزشی مناسب:

1) پاشنه راحت

پاشنه کفش باید کاملا راحت باشد، هنگامی که بندهای کفش را بسته‌اید (نه خیلی محکم) باید قادر باشید پا را از درون کفش بیرون بیاورید.

کفش ورزشی مناسب

2) رویه راحت

بعد از پوشیدن کفش ورزشی باید احساس راحتی و اطمینان داشته باشید. اگر رویه کفش به پای شما فشار می‌آورد قبل از امتحان کردن سایزهای دیگر کفش، از محکم بسته نشدن بندهای کفش اطمینان پیدا کنید. گاهی این فشار به دلیل درست بسته نشدن بندهای کفش ورزشی است. آستر و پوشش درون کفش می‌بایست نرم، فاقد درز و هر گونه برآمدگی باشد.

3) پهنای مناسب

شما باید بتوانید پای خود را به راحتی در قسمت جلو کفش حرکت دهید. پای شما باید حدود ۶ میلیمتر فضا از لبه‌های کفش داشته باشد. اگر کفش شما تنگ باشد کناره‌های کفش به انگشت کوچک پا فشار وارد خواهند کرد. برای امتحان کردن کفش حتما بندهای کفش را بطور کامل ببندید و سپس بایستید و چند قدم راه بروید تا کاملا از اندازه بودن کفش اطمینان حاصل کنید.

کفش ورزشی مناسب

4) قد مناسب

کفش اندازه کفشی است که هنگامی که شما ایستاده‌اید میان نوک بزرگ‌ترین انگشت پا و انتهای کفش حداقل یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد و شما قادر باشید انگشتان پای خود را آزادانه تکان دهید. دچار این اشتباه نشوید که چون کتانی بعد از مدتی جا باز می‌کند اگر کمی کوچک بود عیب ندارد، بلکه درنظر داشته باشید که در صورت کوچک بودن کفش ورزشی امکان تغییر حالت انگشتان وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید، جنس و مدل کفش باید طوری باشد که هوا در آن جریان داشته باشد.

بهتر است در پایان روز که پا در بزرگترین حالت خود قرار دارد، همراه با جوراب مناسب که نه بسیار نازک و برای خرید کفش اقدام کنید. کفش ورزشی مناسب پیاده روی کفشی است که کاملا از پا محافظت کند و انعطاف بالایی داشته باشد. همچنین کفش ورزشی باید انقدر سبک باشد که پاهایتان در آن کاملا راحت باشد و وزن کفش را حس نکند.

5) انعطاف بالا

کفش را در دستان‌تان بگیرید و سعی کنید که آن را بپیچانید ( چرخاندن دست‌ها در جهت مخالف). کفش نباید با این حرکت به آسانی شکل خود را از دست دهد و آسیب ببیند. قسمت کنار پاشنه کفش را از دو طرف به داخل فشار دهید و مطمئن شوید که به اندازه کافی محکم است و به آسانی تغییر شکل نمی‌دهد. dubaimodels24

کفش ورزشی مناسب

6) گودی مناسب

اگر به کف پای خود نگاهی بیاندازید  متوجه منحنی رو به بالا در وسط کف پا می‌شوید که اصطلاحاً به آن قوس کف پا گفته می‌شود. این قوس در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی افراد کف پا انحنای بیشتری دارد و در برخی افراد این انحنا کمتر است. بنابراین کفش ورزشی مناسب برای کف پای صاف با کفش ورزشی مناسب برای یک فرد عادی متفاوت خواهد بود. شما باید از انحنای کف پای خود کاملا اطلاع داشته باشید و با توجه به آن اقدام به خرید کفش ورزشی بکنید.

کفش ورزشی مناسب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید