مقالات

ویژگی های کفش مخصوص بیماران دیابتی چیست؟

همانطور که میدانید یکی از شایع ترین دردهای بیماران دیابتی مربوط به پا میشود. و حتی بیماریهای پای دیابتی در نتیجه ادامه دار شدن دردهای مزمن در طولانی مدت برای پای بیمار به وجود می آید. در این مقاله به نکاتی در مورد کفش های مخصوص بیماران دیابتی اشاره خواهیم کرد.با ما همراه باشید.(کفش شهپر)

بیماری دیابت در پا

 

زخم های دیابتی در این بیماران اغلب در پای بیمار اتفاق افتاده و در مواردی باعث قطع پا می شوند.

اما کفش متناسب برای بیماران دیابتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

این سوالیست که در این نوشته جواب آن را خواهید یافت

مطالب خواندنی : چگونه از سرخوردن کفشهای پاشنه بلند جلوگیری کنیم

کفش های دیابتیکه به آنها کفش های گود یا کفش های کفش های درمانی نیز گفته می شود . این کفش های مخصوصطوری طراحی شده اند که خطر شکستگی پوست و یا زخم شدن پا را در بیماران دیابتی به حداقل می رسانند.

افراد دیبابتی ممکن است در پای خود احساس خطر زخم شدن و درد داشته باشند زخم زیر پا در این افراد ممکن است در عرض چند ساعت رشد کرده و باعث بوجود آمدن خطرات جدی برای بیمار شود.

هدف اولیه در تولید این نوع کفش ها این است که با ایجاد گردش خون در پا از عوارض دیابت پا جلوگیری کنند فراموش نکنیم که این کفش ها حتما باید توسط پزشک تجویز شوند و استفاده ی سرخود از آنها می تواند خطرات جدی را به بیمار وارد نماید.

این کفش ها باید دارای قابلیت ارتجاعی بوده دارای قسمت های پرکننده ی گودی های پا باشد همچنین جنس استفاده شده در کفس این کفش ها به گونه ای است که در عین نرم بودن باعث ایجاد گردش خون در پای بیمار می شود.

استفاده از این نوع کفش ها به اندازه ای اهمیت دارد که در ایالات متحده تحت پوشش بیمه قرار دارند.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید