مقالات

نکاتی که هنگام خرید کفش اسپرت باید توجه داشته باشید؟

کفش های اسپرت باید بر اساس نیاز شما و ورزشی که انجام می‌دهید انتخاب شوند. در مدل های کفش ورزشی طراحان معروف و حرفه‌ای از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که دانستن آن‌ها برای داشتن یک انتخاب درست ضروری است .
با انتخاب کفش ورزشی نادرست به جای آنکه باعث شود، از ورزش کردن لذت ببرید و سالم‌ تر زندگی کنید در نهایت به این ختم می‌شود که از درد پاشنه رنج ببرید .

از یک کفش اسپرت چندین استفاده متفاوت نکنید

کفش پیاده روی  معمولا ساختاری سفت‌تر دارد در حالیکه کفش ورزشی زنانه یا مردانه قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و با داشتن بالشتک‌های بیشتر در زیره، کارایی بالاتری برای دویدن دارند. بنابراین اگر هم می‌دوید هم گاهی پیاده‌ روی می‌کنید بهتر است یک جفت از هر کدام از این دو نوع کفش اسپرت تهیه کنید .

پاهایتان را بشناسید

صحیح است که، همه ما ده انگشت و دو پاشنه پا داریم اما هر پایی فرم و شکل مخصوص به خودش را دارد. دانستن خصلت ویژه پاهایتان به شما کمک می‌کند یک جفت کفش ورزشی مردانه یا زنانه مناسب را انتخاب کنید .

بیشتر برندهای ورزشی معروف کفش‌های مناسب انواع مدل پا را تولید می‌کنند. یکی از راه‌های شناسایی فرم پایتان گرفتن “آزمون رطوبت” است. پایتان را کمی مرطوب کنید و آن را روی یک ورقه قهوه‌ای رنگ قرار دهید و سپس جای پایتان را نگاه کنید. اگر جای پای شما به صورت کامل روی کاغذ افتاده است و هیچ برجستگی ندارد یعنی گودی کف پای شما کم است یا اینکه صافی کف پا دارید که در این صورت پای شما به سمت داخل تمایل پیدا می‌کند. بنابراین شما به کفشی نیاز دارید که حرکت پای شما را به خوبی کنترل کرده و برای پا کار پشتیبانی و تقویت را انجام دهد .
اگر جای پای شما بیشتر بخش پنجه و پاشنه را نشان می‌دهد و یک خط ارتباطی باریک بین آن دو است، فرورفتگی پای شما زیاد است و در این صورت پای شما تمایل دارد رو به بیرون قرار بگیرد. کفش اسپرت مناسب شما کفشی است که زیره آن دارای بالشتک (کوشن) باشد و لایه میانی زیره آن نرم باشد .

مطالب خواندنی : نکاتی برای نگهداری از کفش چرم؟

اگر جای پای شما بین دو حالت بالا است، سراغ کفشی بروید که در عین حال که پای شما را ساپورت کرده و از آن به خوبی محافظت می‌کند دارای بالشتک نیز باشد .

پاهایتان را هر چند وقت یک بار اندازه بگیرید

این اعتقاد درستی نیست که فکر کنید سایز پای بزرگسالان تغییر نمی‌کند، اندازه پای بزرگسالان نیز با افزایش سن تغییر می‌کند. بنابراین بهتر است سالی دوبار پایتان را اندازه بگیرید. در عین حال این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که سایزبندی و بین مدل کفش اسپرت و برندهای مختلف متفاوت است..

آخر روز خرید کنید

پاها در طول روز و در حین راه رفتن و دویدن کمی ورم می‌کند و بزرگ می‌شود. پس آخر روز سراغ اندازه زدن پاهایتان یا خرید کردن بروید تا کفش ورزشی مردانه و زنانه درستی را انتخاب کنید .

کفش اسپرت - کفش پاتکان -

عمر کفش ورزشی را بدانید

یک جفت کفش دویدن معمولی باید پس از ۵۵۰ تا ۶۵۰ کیلومتر دویدن تعویض شود. اگر حساب نمی‌کنید که با هر جفت کفش چقدر راه می‌روید یا می‌دوید می‌توانید به ظاهر و احساس خودتان اعتماد کنید. هر گاه که پاشنه کفش اسپرت خورده شده بود یا راحتی کتانی از بین رفت و احساس کردید قابلیت گذشته را ندارد وقتش رسیده که سراغ خرید کفش ورزشی تازه‌ای بروید .

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید