مقالات

نکاتی مهم در هنگام خرید کفش مناسب کودک ؟

کفش مناسب کودک : چیزیست که همه پدرهاو مادرها با آن درگیر هستند . کودکان به دلیل رشد سریعشان هرچند وقت یکبار نیاز به کفش دارند و باید کفش هایی را برای آنها بخریم که پای کودکمان را از آسیب های احتمالی حفظ کرده و خود کفش نیز به پای کودک صدمه ای وارد نکند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی در مورد انتخاب درست کفش کودک اشاره کنیم . با ما همراه باشید.(کفش شهپر)

کفش های کودککفش های کودکنکاتی مهم در مورد خرید کفش مناسب کودک

ابتدا اطمينان يابيد كه قسمت پشت كفش كه از پاشنه پا محافظت می كند از جنس سخت تهيه شده باشد و كفش دارای يک كفی قابل انعطاف و در زير آن يک لايه نرم باشد كه از قوس كف پا به خوبی حمايت كند .
كفش را زمانی اندازه كنيد كه كودک ايستاده است و وزن خود را بر روی پاهايش انداخته است .
هنگام خرید توجه داشته باشید كه به اندازه پهنای يک انگشت ميان نوک انگشتان پا و جلوی كفش فاصله وجود داشته باشد تا كودک به راحتی بتواند انگشت های خود را تكان دهد .
همچنين از كودک بخواهيد در اطراف فروشگاه راه برود و درباره اندازه و راحتی كفش از او سوال کنید و توجه كنيد كه پس از درآوردن كفش فشاری به پای کودک وارد نشود .
اطمینان حاصل کنید كه كفش در ناحيه پاشنه از پای كودک درنمی آيد .
بیشتر کودکان تا زمانی که دست کم ۶ تا ۸ هفته از راه رفتن شان گذشته باشد، نیازی به کفش ندارند و حتی پس از این زمان، کفش برای کودک، بیشتر برای محافظت از اشیای تیز، مواد کثیف و مانند اینها هنگام گردش در پارک یا بازار است .

کفش باید اندازه پای کودک باشد، نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ و به خصوص باید جای کافی برای پنجه پای کودک داشته باشد. به این خاطر به دنبال کفش های با پنجه پهن باشید تا پنجه پای کودک به راحتی درون آن حرکت کند.

کف کفش باید نرم و انعطاف پذیر باشد مانند اسنیکرز. کفش های نرم و بدون کف لغزنده سبک بوت می تواند به محافظت و گرم نگه داشتن پای کودک در آب و هوای سرد کمک کند .

مطالب خواندنی : نکاتی که هنگام خرید کفش اسپرت باید توجه داشته باشید؟

کفش مناسب کودک

در ۵الی۶ سال اول زندگی، کفش کودک را با دقت انتخاب کنید. بهتر است کودک یک جفت کفش خوب داشته باشد تا دو جفت کفش باکیفیت پایین.

اگر کودک شما به طور مکرر کفش هایش را درمی آورد، ممکن است کفش هایش ناراحت باشد. به نشانه های فشار کفش روی پا مثل تاول، قرمزی یا پینه روی پاها توجه داشته باشید.
اگر کف پای کودک تان صاف است، پزشک ممکن است استفاده از کفی های درون کفش یا بالشتک درون کفش را تجویز کند .

پای کودک تا حدود ۶ سالگی کاملا شکل نگرفته است. استخوان ها، رباط ها، عضله ها و تاندون ها نرم هستند و به آسانی تحت کشش قرار می گیرند. کفش های بیش از حد تنگ به پای کودک آسیب می رساند .
کفش های بنددار بهتر از کفش های سگگ دار یا چسبی هستند زیرا بیشتر از پا محافظت می کنند.
کفش کودک باید در محل قرار گرفتن پاشنه پا محکم باشد. اگر صندل برای کودک می خرید، باید دور پاشنه داشته باشد. هنگام خرید کفش اگر کناره های عقب کفش را در دست بگیرید، نباید بتوانید دو طرف آن را به هم برسانید یا پاشنه کفش را به عقب خم کنید .

کفش را روی یک سطح صاف بگذارید و به آن نگاه کنید. کف برخی از کفش ها قوس دار است. کفش کودک نباید کف قوس دار داشته باشد.

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید