مقالات

نظم دادن به کفش ها با چند روش ساده

در زمانه ما که اکثر خانواده ها در آپارتمان ها زندگی میکنند و فضای کمی در اختیار دارند نظم دادن به کفش ها که تعداد آنها هم کم نیست مهم به نظر میرسد زیرا از نظر ظاهر هم میتواند در نمای دکوراسیون منزل تاثیر گذار باشد.همه جا کفشی ها فضای کافی و مناسب برای نگهداری از کفش ها را ندارند. نیازی نیست خرج کنید و یا برای این موضوع تغیر دکوراسیون بدهید. راه های ساده ای هست برای مرتب کردن کفش ها.(کفش شهپر)

نظم دادن به کفش ها

 

می توانید کفش های ارزشمند تر و مهم تر را داخل جعبه های پلاستیکی یا کیسه های مقاوم نگهداری کنید تا سالم و تمیز بمانند. کفش ها را به چند بخش تقسیم کنید و آنهایی را که می شود با هم جداسازی و مرتب کرد انتخاب کنید.

بعضی کفش ها را داخل جعبه نگهدارید. باقی را می توانید داخل کمد طبقه دار قدیمی که داخل کمد اصلی تان جا می شود قرار دهید. کفش های پارچه ای شکل پذیر می توانند راحت تر در حفره های قفسه های کمد قرار گیرند و مرتب شوند.

مطالب خواندنی : آیا سلامت پا برای شما اهمیت دارد؟(بخش دوم)

 

بعضی از کفش ها را لازم نیست بطور جداگانه مرتب کنید. می توانید بعضی کفش های سبک تر را می توانید داخل یک سبد یا یک جعبه ی پلاستیکی قرار دهید. کفش ها را بصورت فصلی جداسازی کنید تا نظم دادن شان راحت تر شود. کفش های فصل گذشته را مرتب کنید و در قسمت پشتی کمد قرار دهید و کفش های فصل حال حاضر را جلوی کمد و یا جلوی دست تان قرار دهید. با تغییر فصل می توانید به راحتی کفش ها را جابجا کنید.
کیسه های نایلونی و یا پارچه ای بهترین چیز برای نگهداری کفش است. می توانید با کاغذهای باطله شکل کفش را خوب نگهدارید و آن را داخل کیسه قرار دهید.
به کمک کیسه های پارچه ای یا پلاستیکی، کفش ها را خیلی راحت تر می توانید نگهدارید.
جمع آوری کفش ها داخل سبد یعنی بیشترین استفاده از کمترین فضا. بطوری که کفش ها آسیب نبینند می توانید آنها را تمیز کنید و داخل سبد قرار دهید.

مرتب تمیز کردن کفش ها باعث طولانی تر شدن عمر کفش و مرتب و منظم دیده شدن تیپ شماست. هر هفته می توانید با صرف زمان کمی، کفش ها را تمیز کنید و در بخش مورد نظرشان قرار دهید. به یاد داشته باشید این نظرم دادن های کوچک، در نظم یافتن کل زندگی تان تاثیر دارد.
استفاده از کمدها و قفسه های کوچک و قدیمی برای نظم دادن به کفش ها

قفسه های کوچک هم فضای خوبی برای نگهداری و نظم دادن کفش هاست. بخصوص برای کفش های مجلسی تک تک کفش ها می توانند فضایی مخصوص به خودشان داشته باشند.

 

 

با یک دم باریک و یک آویز لباس می توانید آویز کفش برای خودتان درست کنید.

ایده ی آویز کفش ساختن هم بسیار دوست داشتنی است، و هم در مرتب شدن فضای اتاق تان تاثیر به سزایی دارد.

طرح هایی شبیه کابینت کفش با فضاهای مناسب برای هر نوع کفشی وجود دارد. می توانید یکی از آنها را سفارش دهید تا فضای کافی و مناسبی برای کفش های تان داشته باشید.
کیف هایی هم مخصوص نگهداری و جمع کردن کفش ها برای زیر تخت یا داخل کمد وجود دارند. می توانید با یکی از آنها، نظم بسیار خوبی به کفش های تان بدهید.
کیف نگهداری کفش ها برای زیر تخت خواب هم می تواند بسیار مفید باشد.

 

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید