مقالات

سایز پا شما نمایانگر چیست؟

سایز پا شما نمایانگر چیست؟

سالها پیش مردانی که پاهای بزرگی داشتند از شایعه های رایج درباره سایز پا بزرگشان لذت میبرند اما در این جا به نکات جالبی در این مورد خواهیم پرداخت:

همه ما البته این شایعات را می شناسیم اما واقعا سایز کفش یک فرد بیانگر چه چیزی در او است؟ دانشمندان و متخصصان می گویند که این سایز پای شما خیلی چیز هارا نشان میدهد.

  •  نشانگر سن متوسط افراد است:

در سال 2009 یک تیم اپیدمیولوژیست سوئدی  یک سری مطالعات در زمینه رابطه بین سایز پا و طول عمر افراد انجام دادند.

  • سالهاست که دلقک ها با پاهای بزرگ نمایش میدهند.

نتایج تحقیقات این تیم سوئی نشان داد که مردانی که سایز پاهایشان متوسط است شانس بیشتری در زمینه طول عمر دارند. در حالیکه آنهاییکه سایز پاهایشان بزرگ است طول عمرشان احتمال کوتاه خواهد بود البته آنها در این تحقیقات نظرات صد در صد قطعی ارائه نکردند و احتمال خطا را نیز در نظر گرفتند. آنها در تحقیقات شان نشان دادند که هیچ تردیدی نداریک که مردم بیش از انچه که سایز پاهایشان نشان میدهد زندگی میکنند، اما در واقع این امر وقتی رخ خواهد داد که آنها یک سبک زندگی سالم بر پایه رژیم غذایی صحح  و ورزش را انتخاب میکنند.

نتیجه تحقیقات این تیم را در این جا اعلام میکنیم بعدا نگویید که نگفتیم:

سایز پا:             طول عمر

38                    64تا 66

39                    64تا 69

40                    66تا69

41                    67تا72

42                    72تا75

43                    73تا77

44                    75تا82

45                    74تا79

46                    67تا72

47                    66تا69

  • سایز بزرگ پا نشان دهنده تعهد او به زندگی و همسرش است.

در واقع هیچ دلیل علمی برای این موضوع وجود ندارد. مردان پا کوچک حالا نفس راحت بکشید در واقع هیچ سند و مدرکی نیست که این ادعا که مردان بزرگ پا نسبت به همسر و زندگی متعد ترند را ثابت کند، داننشکده لندن تحقیقاتی روی 104مرد انجام داد و نتیجه این تحقیقات نشان داد که هیچ رابطه ای بین سایز پا و تعهد وجود ندارد.

در سال 2011 تحقیقاتی در ترکیه انجام شد که نشان میداد یک رابطه مبهمی بین قد، وزن، BMI و سایز پا وجود دارد. اما هیچ مدرک و سندی که رابط بین سایز پا و تعهد را تایید کند وجود ندارد.

درواقع این انگشتان دست شما هستند که رازهایی را درخود پنهان کردند.

آیا شما در عشق ورزیدن متقلب هستید؟

ممکن است این کلیشه انکار شده باشد اما حتما رابطه ای بین سایز پا و احساسات بحثی وجود دارد: آنهاییکه پاهای بزرگ تری دارند معمولا در عشق متقلب هستند. طبق یک نظر سنجی که توسط لیسیت اینکانترز(Licit Encounters) انجام شد. تحقیقات در بزرگترین وب سایت دوست یابی در بریتانیای کبیر که کارش سر و سامان دادن به امور عاشقانه و دوست یابی افراد بود نشان داد که با وفا ترین افراد آنهایی بودند که سایز پاهایشان بین 40تا 42بود ولی آن دسته از افرادی که سایز پاهایشان 43 و بالای آن است سه برابر احتمال تقلب کردن آن ها در عشق ورزیدن زیاد است.

  • کارل گریفیث که بزرگترین پا را در کل بریتانیا دارد: 55

سایز پا افزایش رشد فرد را پیشگویی می کند: خیلی سوپرایز نمی شویم وقتی می شنویم که رابطه ای بین قد افراد وسایز پاهایشان وجود دارد اما در کل شواهد کمی وجود دارد که نشان دهنده رابطه مستقیم بین قد افراد و سایز پاهایشان وجود دارد آنچه که پای بزرگ در دوران نوجوانی نشان میدهد یک رشد قریب الوقوع را خبر می دهد.

دانشگاه پزشکی هاروار د میگوید: در طول بلوغ بیش از رشد استخوان های بدن، این دست و پاها هستند که بزرگ می شوند. پس در مورد خیلی ها، یکی از اولین علائم رشد سریع در قد همان افزایش سایز پا افراد است. lovehub

سایز پای شما نشان میدهد که آیا شما یک دونده خوب هستند یا نه؟

اینکه شما یک دونده خوب هستند به طول انگشتان پای شما بستگی دارد. به طور نسبی وقتی صحبت درمورد دویدن سریع می شود باید بدانیم که انگشتان پا وقتی بلند باشند میتوانند یک حالت ارتجاعی فنری خوبی در گام های فرد دونده ایجاد کنند.

دیوید هولیهان  مشاور جراع ارتوپدی می گوید: یک قهرما در فشار قوی تر و ارتجاعی تری نسبت به بقیه دارد. درواقع انگشتان پای بلند باعث می شود طول کلی پا بزرگتر باشند که این باعث می شود فرد دونده سطح بیشتری از زمین را در هنگام دویدن لمس کند پس سرعت دویدن او نیز افزایش می یابد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید