سلامت پا, مقالات

چه موقع باید کفش های ورزشی مان را عوض کنیم؟

در این مقاله از شهپر، ما به شما می گوییم که چه موقع باید کفش های ورزشی تان را عوض کنید.

Mileange

قسمت میانی کفش شما از  ethylene vinyla cetate یا به طور خلاصه از EVA  ساخته شده است. این قسمت از کفش بیشترین ارتباط را با سطح زمین دارد. یک کفش به طور میانگین 500 مایل را می تواند راه برود شما می توانید میزان مایلی که راه می روید را تخمین بزنید و وقتی وقتش شد کفش های خود را تعویض کنید.

وقتی پاهایتان احساس درد کنند

هنگامی که پاهایتان زود خسته می شوند و یا احساس درد داشته باشید آنگاه وقتش رسیده که کفش های جدید بخرید، وقتی کفشی کهنه می شود معمولاً زانوها آسیب پذیر می شوند. این علائم معمولاً هشداری برای تعویض کفش های شماست.

تاول زدگی

وقتی پاها یا مچ پاهایتان یا پاشنه دچار تاول می شود معمولاً جوراب ها مقصر هستند اما وقتی جوراب هایتان را عوض کردید ولی باز هم پاهایتان تاول زد آنگاه باید کفش هایتان را عوض کنید.

ناراحتی

احساس راحتی فاکتور بسیار مهمی است. هرگاه احساس ناراحتی کردید حتماً باید به آن توجه کنید.

ساییدگی و پارگی کفش های ورزشی

اگر کفشی فوق العاده فرسوده شود، پیامی برای شماست.

ساییدگی و پارگی کفش های ورزشی

محققان خبره پیشنهادی می کنند که بهتر است دونده ها از دو جفت کفش در حال دویدن استفاده کرد و آنها را به صورت چرخشی در بین تمرین ها در مسابقات استفاده کنند.

ترفندهایی برای استفاده طولانی تر از کفش های ورزشی 

  • فقط وقتی که می خواهید بدوید کفش های مخصوص دو را بپوشید.
  • کفش هایتان را درست از پا درآورید. اکثر ما کفش هایمان را با استفاده از آن یکی پا در می آوریم و این امر به کفش ها آسیب می رساند.

 کفش های ورزشیشرکت تولیدی- کفش شهپر - تولیدکننده انواع کفش چرمی

  • کفش هایتان را در هوای خیلی سرد و یا هوای خیلی گرم قرار ندهید، این شرایط به کفش های شما آسیب می رساند.
  • اگر می خواهید کفش هایتان را بشورید آنها را داخل خشک کن قرار ندهید، چون مواد شوینده کفش های شما را خراب می کنند. حتماً از این کار اجتناب کنید و از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن کفش هایتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید