مقالات

خرید کفش خوب : نکاتی که باید بدانیم

در چند سال اخیر، چند بار به فروشگاهی برای خرید کفش مراجعه کردید؟ آیا در حین خرید اینترنتی یا بازاری یک کفش، یک ویژگی، شما را مجاب به خرید کفش خوب آن کرده است؟

بیشتر بخوانید: آلرژی به کفش ، انواع آلرژی ها و درمان آن

 در حالی که پس از تحویل آن، متوجه شدید که کفش انتخابی مناسب شما نیست یا از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست؛ در این صورت باید با نحوه خرید صحیح کفش آشنا شوید تا مطمئن شوید که گزینه‌ای را انتخاب کرده‌اید که شما را مجبور به خرید مجدد و زودهنگام نکند.

 ۳ نکته در خرید صحیح کفش باکیفیت

 

قیمت کفش، تنها معیار ارزیابی کیفیت آن نیست. بسیاری گران بودن یک کفش خوب یا تحت یک برند خاص بودن آن را نشانه کیفیت می‌دانند؛ در حالی که خرید یک کفش ناسازگار، هر چند گران قیمت و تحت یک برند معروف باشد، می‌تواند برای سلامت شما ضرر داشته یا غیر کاربردی باشد. برای خرید صحیح کفش باید به جوانب مختلفی نگاه کنید، کاربری محصول، شرایط استفاده و تاثیر به کارگیری یک نوع کفش خاص بر سلامتی در کنار ده‌ها نکته دیگر، باید در نظر گرفته شود.

 به سبک زندگی خود و کاربرد کفش، توجه کنید

زیبایی کفش ممکن است برای لحظه‌ای جذاب باشد اما اگر این کفش‌ با فضای حضور و فعالیت‌های شما سازگار نباشد، در این صورت، غیر کاربردی خواهد بود. یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید، کیفیت و انعطاف پذیری پایه است. محل کفش بر روی زمین است و اگر پایه از دوام و در عین حال انعطاف ‌پذیری کافی برخوردار نباشد، راه رفتن را برای کاربر سخت می‌کند.

1-خرید صحیح کفش بادوام

سازگاری کفش با محیط آن، اولین نکته‌ای است که باید به جهت حفظ کفش برای مدت طولانی، در نظر گرفته شود.

 اگر کفش شما با محیط اطراف آن سازگار نباشد، زودتر از آن چه که فکر می‌کنید، کارایی خود را از دست می‌دهد. گاهی شباهت برخی سبک‌های کفش می‌توانند مخاطب را فریب بدهد.

با این که کفش ورزشی و پیاده‌روی، شبیه به کفش‌های ورزشی در باشگاه بدنسازی دیده می‌شوند اما این دو با یک دیگر متفاوت هستند و استفاده از هر یک در مکان نادرست، علاوه بر کاهش بهره‌وری، می‌تواند موجب بروز آسیب در پا شود.

 شرایط جسمانی خود و محیطی که در آن حضور دارید را در نظر بگیرید. علاوه بر محیط به شرایط جسمانی استفاده کننده هم باید توجه شود. استفاده از یک کفش ناسازگار با شرایط جسمانی یک فرد سالخورده، می‌تواند زمینه بروز آسیب‌های جسمانی خطرناک را فراهم کند.

در کل، اگر با سازگاری نوع کفش انتخابی، آشنا نیستید، راه‌حل ساده این است که به کفی و پاشنه آن توجه کنید و سازگاری آن با محیط حضور خود را بررسی کنید.

2-علاوه بر نوع کفش، به کیفیت آن توجه کنید.

اولین نکته در انتخاب صحیح کفش، خرید سبک سازگار با شرایط محیطی و جسمانی است اما انتخاب از یک سبک به معنای یکسان بودن تجربه استفاده از هر کفش زیر مجموعه آن، نخواهد بود. کفش‌های برندهای مختلف با وجود قرار گرفتن در یک دسته‌بندی خاص، از کیفیت و جزئیات طراحی متفاوتی برخوردار هستند. پس از انتخاب نوع کفش، به کیفیت ساخت آن و امکاناتی که نیاز دارید، توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید